Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa kyllä pelottavan kuulosta, Salli. Onneksi selvisi pöpö ja pieni sai lääkitystä. Voimia hoitamiseen.

Mullakin käet loppuu niin kesken! Tuntuu, että mitään en päivässä tee, mutta koko ajan jotaki saa huppasta, kun nuori herra tarvii sitä ja tätä ja itestäänkin pitäs välillä pitää huolta, syyä ja lypsää... Niin pitäs olla kaks palvelijaa herralla, että toinen sais välillä hetken huoahtaa! Onneks ukko tulee torstaina kotiin ja on 1,5vkoa taas kotona.

Pikaista paranemista Sallin pienelle! Varmasti tosi pelottava kokemus. :| Onneksi pääsitte nopeasti hoitoon.

Kauas kanssamammoilla on jälkivuoto kestäny? Mulla nyt neljättä viikkoa vuotelee. Niukasti tosin, välillä vaan holahtaa hiukan siteeseen. Välissä saattaa olla melkeinpä kuivia päiviäkin
. En yhtään esikoisesta muista miten kauan tätä kesti. Värkki ei vaan yhtään tykkää siteistä.........

Emily, mulla tuntuu siltä ku virtsaputki ois jotenki venähtäny?! Jotenki löysempi on. Ja pissaaminen tuntuu välistä epämiellyttävältä, ei kuitenkaan satu tai jää kirvelemään tai mitään.. Ja mua ei ees katetroitu tässä synnytyksessä eikä tikkejäkään tullu.. Alapää ihan ok muuten.. Hmm..

catherine just yritin lueskella tosta katetroinnista. Ilmeisesti kun ei ole mitään kirvelyä tms. pissa vaikeutta niin on vaan väliaikaista ja synnytyksestä/katetroinnista johtuvaa oloa. Pitänee katsella ja kuulostella ja toivoa että menee ittekseen ohi, nyt ei ole haluja lähtä paljastelee kelleen lekurille alakertaa sörkittäväksi, synnytyksessä oli ihan tarpeeksi :bootyshake

Salli onneksi selvisi mikä pikkusella on ja tajusitte lähteä nopeasti hoitoon, paljon voimia <3

Catherine synnytyksestä nyt kk ja edelleen housuun hulahtelee verta, onneksi ei kuitenkaan enää paljoa tule mut kuitenkin:/

Hyvä että teillä on Salli vauva jo paranemaan päin <3

Mulla loppui varmaan sen kaavinnan ansiosta jo viime viikolla eli n. 3 viikkoa synnytyksestä jälkivuoto. Nyt hulahtelee vaan semmosta omituisen vetistä, vähän punertavaa valkkaria. Just kävin lääkärissä sen takia näytillä mut normaalia kuulemma on.

Mulla kans tänään kolme viikkoa synnytyksestä ja vuoto ollut jo puol viikkoa käytännössä pelkkää paperiin jäävää värjäymää, en tiedä vaikuttaako asiaan pieni istukka ja n. 300ml verenhukka synnytyksessä, eli pientä kaikki.

Meillä tissitellään aina kun poika tahtoo, joskus 10min välein joskus parin kolmen tunnin. Riippuu miten syönyt edellisellä kerralla.

Mulle Emily2015 sanottiin et ku joudutaan katetroimaan, ni voi olla suuri tulehdusriski ja mut katetroitiin ainaki neljästi synnytyksen aikana. Mutta eioo kyl ollu ongelmaa sen takia. Jälkivuoto on mullaki aika niukkaa, nyt synnytyksestä 17vrk, 4-5 vko edellisissä raskauksissa olleet... mullakaan ei taho alapää tykätä noista siteistä, parhaat on ollu vuokkoset...

Catherine, mulla myös paikat hankautuu ja kipeytyy siteistä, välillä on ollut ihan tosi arkana paikat. Löysin sitten avun yllättävästä jutusta: Vesipohjaisesta liukkarista! :D Laitan sitä aina, kun limakalvot tuntuu kuivilta, ja se helpottaa oloa kyllä hetkessä.

Sallin vauvalle pikaisia paranemisia!

Onko teillä kokemuksia mikä auttaisi koliikkivaivoihin? Pikkuisellani koliikkioireilua ja viime yöt menneet valvoessa itkuista vaavia hoitaessa jolloin päästy vasta aamuseitsemän-yhdeksän aikaan itse nukkumaan :/ onneksi 10kk-ikäisellä esikoisella suht hyvät unenlahjat ja herännyt korkeintaan kerran öisin pikkuveljen itkuun

Onnea vielä uusista rakkauspakkauksista ja tsemppiä odottajille!

Catherine, täällä huomenna 2vk synnytyksestä ja aika niukkaa on vuoto, lähinnä paperiin jää pyyhkiessä jotakin pientä.
Onko muilla ollut kutinaa tikkien takia? Mulla on ollut aivan sietämätöntä pari päivää! :confused:

Hui, Salli! Paranemista pienelle miehelle ja voimia vanhemmille!

Mulla vuoto on ollu ekan päivän jälkeen jo aika niukkaa. Nyt kaks viikkoa synnytyksestä ja aika samalta kuulostaa kuin muillakin: välillä holahtelee pönttöön enemmän, muuten vuotoa näkee lähinnä pyyhkiessä.

Kauhea väsymys, kun nukuin ehkä 4 h viime yönä. Tänään 41+0. To aamuna aika äippäpolille jos ei sitä ennen synny...

Ekaa kertaa liikkeellä ilman vauvaa, kun vein pojat elokuviin. Tuntui todella vaikealta lähteä, mutta oli kyllä mukavaa viettää aikaa noiden vanhempien lasten kanssa. Isä pärjäsi hyvin vauvan kanssa, saivat vähän kahdenkeskistä aikaa, kun muuten vauva melkein kokoajana mun rinnoilla.

Jälkivuoto kestänyt nyt neljä viikkoa ja limakalvoissa kyllä tuntuu. Vähän helpotti kun siirryin ohuista muovikalvoitetuista siteistä paksunpiin "vanhanaikaisiin".

Jälkivuodon määrä hyvin yksilöllistä, esikoisen synnytyksessä oli komplikaatiota niin en tiedä vaikuttiko siihen että runsas vuoto kesti tuolloin 7 viikkoa vaikka neuvolassa sanottiin kestävän keskimäärin 4-6 viikkoa. Nyt kuopuksen synnyttyä lääkäri sanoi että koska raskaudet olivat lyhyellä aikavälillä on kohtukin paljon ohuempi, tällä kertaa jälkivuoto niukkaa ja vaikuttaisi loppuvan alle kuukaudessa

Tosta koliikista..meilläkin on koliikkivaivaa nähtävästi ja välillä huudetaan enemmän ja välillä vähemmän. Mikään poppakonsti ei oo auttanut mut ajattelin seuraavaksi kokeilla yöllä laittaa hänet tohon rintareppuun ja toivoa jos siitä olisi edes vähän apua..ainakin omiin väsyneisiin käsiin.

Täällä 3vkoa synnytyksestä ja vielä aina välillä tulee siteeseen verta,enimmäkseen alkaa olla siinäkin voiton puolella. Esikoisesta kesti 5vkoa..ja siinä oli kyl alapää jo kovilla.

Onko joulukuun mammoille tehty jo vauva-arki keskustelupalsta vai jatketaanko täällä keskustelua? Tämä paikka kun tuntuu välillä olevan meikäläiselle henkireikä..mukavaa lueskella muiden kuulumisia.

Takaisin