Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on nimi valmiina, päädyttiin sitten aika ruotsinkieliseen nimeen. Viime viikolla sovittiin miehen kanssa nimestä ja viikon päästä tyttö kastetaan.

Hyvää syntymäpäivää Barbatipu ja Anksu80! :)

Kohta se vuosi on pulkassa, jännä nähdä kenelle syntyy vuoden viimeisin vauva ja kenelle syntyy ensimmäinen :p

Meillä kokeiltiin eilen Nan ha maitojauhetta, en tiedä johtuiko siitä (vai oliko vain yksi onnekas yö), mutta poika ei huutanut mahaansa illan/yön aikana kertaakaan!

Nyt toivotan teille kaikille oikein hyvää & onnellista uutta vuotta! :happy:

Huutelen tuolta marraskuisista, kun täällä oli korvikekeskustelua ja mahanpuruja. Meillä sekä tää tuorein että isoveli, ovat molemmat saaneet arlan luomukorviketta (little baby organic) ja voin sanoa, että meillä toiminut hyvin. Muutenkin oon lueskellut ja kuullut muiden mielipiteitä, niin on ollut mahaystävällistä. Meillä nyt tyttö on reilu 6 vkoa ja ihan parina iltana on ollut vähän kakka tiukassa, mut muuten ollaan kyllä päästy tosi vähällä (samoin esikoisen kanssa). Kovettaa mahaa, mut niin kai kaikki korvikkeet - vielä tyttö saa myös rintamaitoa ja täten kakkaakin useammin päivässä. Esikon kohdalla lopetin tissittelyn/pumppauksen 3 kk kohdalla. Ainut miinus tos arlas on se, et ainakin vuosi takaperin niillä tuppas olemaan jtn toimitusongelmia eli pääs loppumaan kaupoista ja sit piti oikein metsästää, mut onneksi ei kuitenkaan tarvinnut vaihdella merkkiä (jostain aina löyty).

Oon lueskellut tätä teidän ketjua, kun tuo marraskuu on kovin hiljainen julkiselta puolelta. Paljon onnea joulunyyttien perheille :) ja tsemppiä teille, jotka vielä yhtenä kappaleena. Uutta vuotta!

Täälläkin vielä masua kasvatellaan, 40+3. Tosin parina iltana on ollut jo napakoita supistuksia, ovat kuitenkin yön aikana aina rauhoittuneet. Nyt koko päivän ollut hirveä paineen tunne alapäässä ja peräaukolla, saas nähdä ennakoiko jo jotain... Onko muilla tuota jatkuvaa paineentunnetta? Meillä on tarkoituksena pitää lauantaina esikoiselle synttärit, joten nyt jännätään miten käy.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnea synttärisankareille :)

Onnea synnyttäneille ja tän päivän sankareille ☺

Tosiaan kalja nostattaa maitoo, mä oonki omat kotikaljat tehny jouluks ja nyt uuden satsin uudeks vuodeks. Tekee sellaista ettei promilleja tuu. Tai ostaa ihan perinne kaljaa.. vaikka luulen et maito riittäis muutenki, mut vähänenempi nostattaa, ni ei tunnu kannut tyhjiltä
Meillä nukuttiin kyl viime yö niin superhyvin et en kyl muista et monesti poika heräs syömään... oisko jotain neljä kertaa 1-12 välis... meillä siis oikeesti rytmi niin et valvotaan 20 eteen päin tonne 1 asti välis tankkaillen... ja herään vuoroaamuin ukon kans 10 ja tänään sain nukkuu siis tonne 12 asti... muutkin lapset kyl nukkuu nyt tonne 9-10 asti ni ei oo vaikee nousta... tällä pojalla on ihan selvästi samanlainen rytmi ku esikolla oli vauvana ☺

Ristiäisiä en viel tiiä millo pidetään ja mullahan piti olla nimi valmiina ☺ mutta etunimi taitaa viel vaihtuu, eli pojasta tulis Robert Alex Benjamin... toinen oli Niklas, etunimeks, mut serkkupoika on jo Niklas vaikkaki jo lähes täys ikäne... eli jätetään viel se käyttämättä jos viel sattuu poika tähän taloon syntymään ☺ nimittäin täälläki oon aloittanu isännän pehmittämisen viel yhteen lapseen, saa nähä miten onnistun... eli toi 1,5v on hyvä ikäero et josko sit... autossakihan on tilaa viel yhdelle ja sillä sais olla pidempäänki kotona ja joskus nuoruudessa oon päättäny et 5 on mun lapsiluku ja yks viel siitä uupuu...Robert on myös mun isoisoisoisä ollut, ni tulis sieltäki..

Aurora on hyvä nimi, mullaki tytöllä kolmantena nimenä ❤ ja semmonen prinsessa se kyl on... nyt ollu hiukan itkuherkkä mut johtuisko tästä uudesta tilanteesta.

Hyvää ja rauhallista uutta vuotta kaikille tasapuolisesti! Me käydään rannassa kattoo kylän ilotulitus klo 20 ja muutamat ammutaan itekki...

Iloista ja onnentäyteistä uutta vuotta kaikille teille, arvon mammakollegat! Olette ihan huikeita naisia kaikki. <3 Tämä palsta on pelastanut mut monilta harmailta hiuksilta, kiitos siitä teille! Kaikki vinkit, kokemukset ja kannustukset on olleet suureksi avuksi. :)

Täällä takana jo toinen hyvä yö: Vain kolme herätystä, ei rintaraivareita ja imetys sujui pahempia venkoilematta. Poju suostui jopa ottamaan aamu-unetkin muualla, kuin sylissä tai kainalossa! Tämä on melkoinen saavutus, kun muuten herra on ollut koko ajan kiinni vanhemmissa. Saa vähän tehtyä omia juttujakin välillä. :)

Täälläkin vielä masua kasvatellaan, 40+3. Tosin parina iltana on ollut jo napakoita supistuksia, ovat kuitenkin yön aikana aina rauhoittuneet. Nyt koko päivän ollut hirveä paineen tunne alapäässä ja peräaukolla, saas nähdä ennakoiko jo jotain... Onko muilla tuota jatkuvaa paineentunnetta? Meillä on tarkoituksena pitää lauantaina esikoiselle synttärit, joten nyt jännätään miten käy.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnea synttärisankareille :)

Mullakin aamusta asti paineen tunnetta, suoli tyhjentynyt ja virtsarakko on herkillä. Myös alaselkää juilii. Nyt vaan ne napakat supistukset kateissa, yöllä kyllä oli hetken..

Täällä pari hassua supistusta tänään ja ei muuta. Että kasassa ollaan ja hyvin vahvasti. Maanantain neuvolaa odotellessa :D

Mulla tosiaa oli osittain menny lapsivesi sunnuntaiyönä,(tai näin ainaki luultiin) sitte aamulla mentii Oysiin ja otettii osastolle. Ei edistynyt ni aloitettu cytotec, reilu vrk että pääsi synnärille. Hommat ei edenny, selvis että lapsivesikalvot onkin ehjät-> puhkaisu, ei auttanut. Lapsi oli kakannu veteen, vesi vihreää. Sitte alkoi painostus epiduraaliin ja oktosiinin. Ponnistustarve alkoi ku auki 7-8cm ei lupaa ponnistaa. Sitte vihdoin ku sain luvan ponnistaa ni mut jätettiin yksin saliin ponnistelemaan, ensisynnyttäjä! Olin kipeä ja turta ja kuumeessa monta päivää. Mulle tehtiin myös sisätutkimus vasten tahtoa, huusin ja anelin että älä koske anna olla ni väkisin tehtiin. Vaikka lääkäri oli juuri tehnyt ni kätilö halusi tehdä kans. Lopulta reilun tunnin ponnistamisen jälkeen en enää jaksanu ja paikalle tuli vaikka kuinka monta työntekijää imukuppia valmistamaan. Yhtäkkiä mulle vaan huudettiin että nyt oitää vauva saada äkkiä ulos ala ponnistaa, vauva on ahdingossa jne. Mää huusin ja kiljuin niin paljon ku on vaan mahdollista. Tuntu että mua tapetaan ja raiskataan yhtä aikaa. Väliliha oli jossain vaiheessa leikattu ja joka paikassa oli verta. Lopulta valkoinen elottoman näköinen lapsi oli saatu ulos. En muista missä kohtaa saivat vauvan parkaiseen. Mua ommeltiin 40minuuttia. Lopulta makasin siellä pöydällä täysin shokissa ymmärtämättä mistään mitään, onneksi isä oli ottanu vauvan ihokontaktiin. Kokonaisuudessa synnytyksen kestoksi merkattu 36 tuntia 40min.

Sekava teksti mutta ei tuota saa päässä vielä selkeämmäksi

Ninnukka kokemuksesi kuulostaa järkyttävältä! Tuollaista synnytyskokemusta ei toivoisi kenenkään kohdalle. Toivottavasti jatko osastolla sujuu paremmin ja saat purkaa kokemuksesi niin ettei siitä kovin paha maku suuhun jää. :(

Kuulostaa tosiaan ihan kamalalle, Ninnukka! :/ Olen pahoillani puolestasi, sulle ei kyllä sattunut mikään empaattinen henkilökunta. Suosittelen antamaan tiukkaa palautetta tuosta! Mulla oli Oysista ihan päinvastainen kokemus, näkyy olevan melkoista arpapeliä... Toivottavasti sinä ja pienokaisesi toivutte pian!

Ninnukka aivan kamala kokemus :( toivottavasti saat puhua sinua hoitaneiden kanssa! Voimia toipumiseen!

Takaisin