Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kettukuittaa mä oon yrittänyt hieroa pikku massua ja muutenkin hierottu, kyllähän se on rentouttanut pienen ja auttanut hetkeksi, se vaan niin vaikeaa kun ei saa kakkaa tehtyä:( pieree kun viimeistä päivää...

Vilijonkk4 maidon nousuun ei taida auttaa kun imetys ja rintojen stimulointi (pumppaus, lypsy)!
Mullakin homma kosahti heti alkuunsa ja ei vaan lähtenyt nousemaan... Kasvaahan noi vauvat korvikkeellakin:)
Mä oon kyl saunonut heti kun istumaan pystynyt... Virallista ohjetta en kyl tiedä:)

Vihdoinkin muksut unten mailla, vaavi kans joten illan vikat hommat ja itsekin nukkumaan kun saattaapa olla levoton yö tulossa pikkusen kakka homman kans!
Huomenna sit juhlitaankin meidän 8-v vuosipäivää ja nautitaan toisistamme ja meidän "pienestä" perheestä<3

Ihanaa vuoden vaihdetta teille kaikille! Kiitos tästä yhteistä matkasta ja tuesta mitä teiltä olen saanut kuluneen 10 kk aikana!

Olen kuullut muilta äideiltä, kuten siskolta jolla kolme lasta, että mallas nostattaa hyvin maitoa, eli alkoholitonta olutta juomaan! Ja eikös mallas ole hyvää myös vauvan masuvaivoille?! Äidinmaitokorvikkeet on teollisesti tuotettua lehmänmaitoa joten ei vauvan elimistö valitettavasti ole tehty kestämään sitä :/ ja kannattaa olla yhteydessä imetystuki ry:n ja kannattaa sitä imetysteetäkin koittaa. Tsemppiä kaikille imetysongelmista kärsiville!!

Täällä tänään LA ja supistellu öisin ja tänään tullut veristä vuotoa, toivottavasti kohta pääsen tositoimiin :) huomenna vielä kerran vyöhyketerapiaan hakeen uutta puustia!

Saunominen sektion jälkee kielletty 4 vko, muuten omassa saunassa ok. Muualla ok jälkivuodon loputtua muistaakseni. Mut mun mielestä kaverin saunassa voi hyvin saunoa, ainakin sit vaikka pefletin kanssa.

Mäki ostin jo varoiks tota luomukorviketta kotiin. Tulee sit kaikki testattua, jos maito meinaa loppua. Uskon kyl et pärjään sen ekat 2kk niinku ennenkin. Ja kakkonen kuitenkin söi vaan pulloa ja alusta asti tuttia, ku keskolassa se isketään heti nassuun. Siihen pumppurupeamaan en kyl enää lähde! Ei siin saa ku nännit kipeiks :arghh:

Lohdullista kuulla ettei olla ainuita pikku huutajan kanssa. Meillä tulee kakkaa ja se on aika löysää, mutta silti mahaa nipistää, paukkuuja mouruaa ja pieni vääntelehtii ja itkee :(

Ainakin Pirkanmaalta löytyy monta imetystukiryhmää, jotka pitää vähintään kerran kuussa tapaamisia ja aihe vaihtuu aina ja vaikka kyseinen aihe ei olisikaan itselle ajankohtainen niin niissä puhutaan myös paljon paikallaolevien ongelmista! Eli kannattaa ottaa selvää oman paikkakunnan ryhmistä, tiä vaikka sieltä saisi mitä infoa mitä ei itselle olisi tullut mieleenkään :) itseeni jännittää niin paljon imetyksen onnistuminen ja siksi olen koittanut lukee paljon aiheesta ja etsinyt ryhmiä johon voi tukeutua jos tulee ongelmia!

Tääll viime yö nukuttiin sohvalla sylikkäin. Ei kapalointikaan auttanu. Masuvaivoilta vaikutti ku väänsi nii kaarella rupsutellen.

Ny kuitenki pitää kysäistä napatyngästä ku se lähti sunnuntaina ja ny huomasin että bodyyn oli tahriutunu verta vähäinen määrä navan kohdalle. Neuvolaan ku ei ny voi soittaa tähän aikaan. Onko siin joku tulehdus vai?

Napatyngän irrottua erittyy veristä nestettä, jatka puhdistusta niin kauan kunnes napa ei eritä. Meillä napatynkä irtos n. 6pv syntymästä ja nyt rupeaa olee normaali kun ikää 2vk 3pv.

Ja navan kanssa kandee olla hellä, ettei veri tule esim siitä, et puhdistaa sen ruven aina irti.

Kaikille tiedoksi, et rs kausi on startannut ja virukseen liittyy jotain ikäviä jälkitauteja :arghh: Meidän iloksi on taas ärhäkämpi kanta liikkeellä :banghead:

Kuinka teillä muilla, mä kun kävin koko raskausajan hal-polilla, niin vauvan ne ensikakat otettiin talteen, ne liisteri kakat. Mutta nyt ku kävi neuvolatäti kotikäynnillä, nii anto ajan ensviikolle, että sillonki otetaa vauvalta kakkanäyte? En tajunnut siinä kysyä, että onko se edelleen sitä Hal-polin peruja, vai otetaanko kaikilta vauvoilta siinä 2-3 viikon iässä joku kakkanäyte?

Onpa helpottavaa lukea, etten oo ainut joka täällä kanniskelee päivät pitkät masukivuista itkevää vauvaa. Olo on niin lohduton, kun haluaisi toista auttaa eikä enempää osaa / pysty tekemään :oops: Cuplatonia annettu, mutten oikein tiiä, onko siitä ollut mitään apua. Eilen ei tullut kakkaa koko päivänä, tänään sitten vissiin viidesti jo turauteltu. Viime yö meni oikein hyvin, heräsi 2,5 h välein syömään ja nukahti kutakuinkin samoin tein, mutta nyt tässä eilen ja tänään päivällä ja illalla vaan kitinää ja itkua, kipristelyä ja kiljumista.

Ei oo kiva asua kerrostalossa, säälin niin naapureita. :sad001

Niin, ja tietysti tänään kun oli vieraita kylässä, niin herra oli itse enkeli :grin Nukku koko ajan eikä tietookaan siitä, että oli just pari tuntia itkenyt ennen vieraiden saapumista, ja aloitti itkun heti niiden lähdön jälkeen... Sellainen kullannuppu se muiden silmissä on :p

Mites teillä muilla on muuten nimipohdinnat mennyt? Meillä täällä on siis raskausaikana jo kertynyt "ehkä"-lista, jota oli siis tarkoitus tutkia tässä samalla kun ihmettelee minkänimiseltä poitsu oikein näyttää... mutta eihän sitä oo oikeasti ehtinyt tekemään :grin Eilen sain sentään listan kaivettua esiin, tänään vähän kerettiin vilkasee ja makustelee, mutta ei vielä ole kyllä mitään hajua, että milläs sitä alkais kutsua. Raskauden aikaisella työnimellä on nyt poikaa luontevasti kutsutt.... Onko muilla jo nimi pikkuiselle valmiina?:)

Täällä on nimet jo valmiina :) Pidetään nimiäiset, päivämäärä on vielä vähän hakusessa. Meillähän vaihtui tuo aluksi päätetty etunimi toiseksi nimeksi. Mies halus "suomalaisen" etunimen, ja tää aluks pohdittu etunimi vaihtoehto sitten pääty toiseks nimeks. Ei olla vielä päätetty annetaanko kolmaski nimi, itse haluaisin, mutta kolmas nimi olisikin jo niin erikoinen, että saisi nähdä menisikö edes läpi :)

Jeeeeee!!! Kaks tuntia nukuttu putkeen YÖNUKAHTAMISEN JÄLKEEN!!! Tänä yönä tehdään ennätyksiä ;D harmi vaan kun satuin olemaan varmaan syvimmässä mahdollisessa univaiheessa menossa herätettäessä ni on ihan nyt nuppi turvoksissa :( mut muuten jee :)

Angelique, jos imetät, niin syö ite luumuja, meillä ne veti vauvan vatsan äidinmaidon kautta löysemmäksi. Osittainimetyksellä ollaan siis.

Tää on ihan mahotonta :) sain vauvan nukahtamaan TOISENKIN kerran!! Ja nukku 1,5-2 h :) en kestä! Siis tod näk tätä ei tapahu enää toiste, et tää oli vaan vahinko mut silti tää antaa toivoa että ehkä joskus saatais vähän nukuttuakin jatkossa :)

Lilith meillä kakkoja olla kerätty, voisko olla sun entinen asiakkuus syynä?

Vauvasta piti tulla Emma mut ei tää emmalta näyttänyt niin tulikin Sanni <3

Saini vaippa hankas napatynkää ja se alko vuotelee... Yritä varovasti puhistella napaa, jos navasta tulee haisevaa eritettä niin kannattaa kääntyä neuvolan puoleen!
Jonkun muksun aikaan (en muista mikä numero;)) tuli navasta haisevaa eritettä niin käskivät antiseptilllä puhdistaa navan pohjaa, kannattasko kokeilla?

Voimia raskaana oleville, tulehduksista kärsiville ja maha vaivaisille<3

Ei meilläkään koskaan oo kakkanäytteitä otettu.

Nimen päätin jo vko 14 tj. Ei sit tarttee syntymän jälkee miettii, et miltä näyttää. Ennemmin tuntuis vaikeelta vaihtaa nimi, kun mielessään sitä jo jokunen kuukaus tullu käytettyä. Esikoisen kohdalla meillä taas nousu toinen nimi ekaksi, ku se oli sairaalanimenä.

Täällä tehdään vahvasti nyt tammivauvaa... muita 2016 jakautuvia? Alkaa tuntumaan vähän yksinäiseltä, vaikka tiedän, et meitä kyllä on :wink

Täällä edelleen yhtenä vaikka olin varma että varmasti syntyy tänään viimesenä päivänä (vielä tietty kerkee :D)

Yö nukuttu pitkästä aikaa hyvin! Esikoinen ei herännyt kertaakaan yöllä ja itsekin selvisin vain yhdellä vessa reissulla ja yhden kerran katsoin kelloa mutta muuten nukuin ja vielä ihan sikeästi normaalin pyörimisen ja koiran unen sijaan :)

Hyvää syntymäpäivää Anksu! Ja Nupulle onnittelut nukkumisesta! :D

Meillä nukku hyvin ja joka öinen messu jäi väliin. Nyt koitan välillä antaa pelkästään omaa maitoa ja välillä puoliks nania ja puoliks omaa maitua. Jos pienen maha paremmin kestäs... Meillä tietenki rautaki nipistelee... Ja yksvuotiaaks pitäs sitäki syöttää

Takaisin