Nyt täällä oltu sen verran väsyneenä et ei oo jaksanu kirjotella.. Miehen kaa sovittu asiat ja ollu ny kiltisti mut en nyt tuolle liikaa mahollisuuksia oo antamassa, saa luvan näyttää onko siitä tähän vai ei. Joku siitä sosiaalitoimesta mainitsi niin ollaan kyllä heidän kanssaan noin muuten tekemisissä ton mun masennuksen takia et seuraa mun jaksamista ja kun tuol isäl noit hölmöilyitä ollu aikasemmin, välit kyllä heihin hyvät eikä silleen ongelmaa, jos tuo jotain hölmöilee nii toivon ettei nyt suorilta tulis kuitenka mitään huostaanottoa kun rehellisesti asioista puhuttu ja tuntevat/tietävät tän tilanteen jo muuten ja tukiverkosto on loistava kuitenkin. Myöskin mulla on tosi vaihteleva mieliala, jos joku on kivaa ni se on superkivaa ja jos joku on huonoa ni se on tosi huonoa ja sen mukaisesti itseeni myös ilmasen.. Joten joillekin joskus saattaa olla järkytys miltä kuulostan, niiku menin neuvolan psykalle raskausaikana sanomaa et fiilis on se et tekis mieli hypätä parvekkeelta vaik en tosissaan ole mistään parvekkeelta hyppäämässä, kärkkäästi itteeni ilmasen. Sepä ohjas just tonne sossujen puoleen. Nooh kuiteskii, osaavat ne sossut kuulostella kyllä mikä mun jaksaminen oikeesti on et tietävät et saatan töksästä jotain ilman et ihan niin tarkotan sitä..
Kohtutulehusta multa ei löytyny vaik kans verisemmäks ja runsaammaks vuoto muuttu ja vatsaa nippaili, sen sijaa sain viikon antibioottikuurin virtsatientulehdukseen jonka jälkeen vasta kuulin ettei tulehusta edes sit ollu.. Nojaa eipä voi mittee..
Mulla tullu joku ihmeongelma et maito kyl riittää muuten hyvin mut alkuyöstä ei oo kahtena yönä tullut maitoo, tänpä seurauksena hirvee ressi ja lapsen huuto ja ei nukuttuja öitä. Harmittaa kun ei tiiä mistä johtuu, miks just alkuyöstä ekan syötön aikaan ei sitä maitoa tuu? Kummallista.
Ollaan kans siirrytty pulloileen, aattelin aina et rinnasta syönti ja se läheisyys on lapselle tosi tärkeetä ja et en haluu pulloilla, mut nyt ihmisenä joka ei tykkää et ollaa hirveen lähellä niin oon huomannu et tän väsymyksen keskellä se onki oikeesti tosi ahdistavaa se imettäminen.. Sit on vähän huono äiti fiilis ku mieluummin pumppaan ja annan pullosta vaik lapsi kyl söis tissistäkin.. No yöt oon tissitelly mut haluisin neki siirtää pulloiluun.. Noh kiitos siitä et saa kuitenki omaa maitoo annettua.. Korviketta joutu kyl toissayönä antaa ku ei ollu ku tilkka jääkaapis omaa maitoo silloin ku lapsel oli nälkä eikä tisseist tullu, noh loppuyöhän sit huudettii vatsavaivoja..
Ootteko muuten reagoinu tottuuko lapsen vatsa korvikkeisiin miten? Mietin voiko toi merkki käydä kun useemman kerran antaa vai uskaltaako antaa ku niin kovin huus? Entä merkkien vaihtelu, kun ostin nyt jotain Arlan luomu maitoo pari purkkii myös niin mitenköhä kävin jos esim tulis sellanen et pitäs antaa molempia lyhyen ajan sisää, sekottaako vatsan kuinka?
Oon hyvinki väsyny toisinaan tähän hommaan vaik lapsi tuntuu olevan ns. helppo, kaipa se masennustausta vähän kummittelee.. Mut samaa aikaa oon kuitenki tosi onnellinen ja viimeyönä kun sanoin miehelle et nyt ei enää pysty eikä jaksa ja siirryin olkkariin nukkuu niin et olin just lapsen syöttäny, ni en varmaa tuntii saanu unta ku tuntu pahalta jättää lapsi makkariin iskän kanssa ja mietin et pärjääkö ne, vaik totta kai ne pärjää. Siinä morkkiksissa kuitenkin pyörin. Eli hyvä syy haluta jaksaa kuitenki. Rakas pien töhöttäjä hän on <3 Nukuttii päikkäreitä kyl tänää, poika ny nukkuu edellee ja pitäs varmaa rauhallisesti koittaa herätellä et ois nyt illan hereillä et sais nukuttuu yön kuitenki.
Sekavuusviesti näköjää. Onnea viel kaikille jakaantuneille, teitä taas tullut monta! Kohta taitaa kaikilla olla jo pikkaset sylissä! Hyvin on vähentyny pikkuhiljaa täällä kirjottelu kun taitaapi monen aika mennä jo pikkasten hoidossa :)
Kaikkee hyvää kaikille! Jaksamista niin vauva-arkeen kun sen odotteluunkin!