Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Supistuksiin ja synnytyksen edistymiseen auttaa oksitosiini, ajattele siis positiivisia ja pyydä mies silittelemään :)

Te joille on tehty eppari. Montako viikkoo meni, että se kuroutui umpeen? Mulla nyt pian 4 vkon jälkeen edelleen repsottaa reunat ja pelkään pahoin, että jää tällaiseksi rumaksi. Kipeä ei enää ole, normisti pystynyt istuun jo viikon verran. Että harmittaa, että semmoinen piti tehdä, olis pitäny sitä välilihan hierontaa harrastaa ahkerammin ja enemmän tosissaan :( Ja miettii tietenkin, että olisko pitäny antaa vähän revetä. Vaikka toisaalta en kyllä usko, että olis ilman apua ulos mahtunut.

Onko muilla synnytyksen jälkeen ollu edelleen ihan hirveä turvotus? Missä vaiheessa helpotti?

Ei turvotanut yhtään. Ei kyllä juurikaan raskausaikanakaan. Painokin jo normaali :) Lihakset ja iho koko kehossa tosin ihan löysää... Voi koska sitä pääsee siihen tilanteeseen että pystyy kuntoileen? Nyt ei kestä vielä fysiikka eikä anna vauva tilaa.

Mulla siis kaikki raskaudenaikainen painonnousu oli lopun turvotusta, mutta nyt 6pv synnytyksestä edelleen turvottaa... Paino kylläkin jo -5,8kg lähtöpainoon :D

Onpa upeat hiukset Tuulillasi mukkis! :)

Synnytyksen jälkeen itselläni kesti vatsan turvotus viikon ajan, esikoisen kohdalla halusivat synnärillä antaa pariin otteeseen turvotuksta laskevaa lääkettä ja kuopuksen synnyttyä vatsakumpu pieneni viikossa kohdun kutistittua lääkkeittä :)

Onnea uusista jouluvaaveista! :love2

Tänne viimeks huutelin, että ekat synnytysoireet koko raskauden aikana ajo porukoitten joulupöydästä Tayssiin tarkastamaan tilanne. Sielläpä selvis sitte, että kolme senttiä olen jo auki. Neljän tunnin kuluttua tästä kätilö sai lapsivedet päälleen sisätutkimuksessa ja olin täysin auki, mutta poika piti päätä hankalassa asennossa ja naamakin oli väärään suuntaan, joten ei laskeutunut. Ja epiduraalia lisättiin kai kolmeen kertaan, vaan eipä vaikuttanut ollenkaan ja meinasi usko mennä kun vaan tärisin puudutteiden vaikutuksesta ties missä piuhoissa sängyllä. Sain lopulta spinaalin, johon loppui kaikki mahdollinen kipu ja pääsin ponnistamaan. Pojan asennon ja koon takia autettiin imukupilla ja eppari piti leikata, mutta sain työnnettyä maailmaan 4410g/55cm vauvan tapaninpäivänä klo 1:09. Ja taatusti oli vaivan arvoista <3 Synnytyksestäkin jäi hyvä fiilis, vaikka epiduraali olikin yhtä tyhjän kanssa ja väliliha piti leikata.

Onnea kaikille muillekin lapsensa viereen saaneille, kyllä tämä tunne vaan on jotain sellaista ettei kerralla asiaa oikein taida käsittääkään!

Näyttää olevan raskausmyrkytys mulla. Pääkipu ihan kauhea ja verenpaineet taivaissa, turvotus ilmesty 23.12.
Huomenna käynnistetään jos ei tälle iltaa edisty

Onnea taas uusista joulukuisista! Ihania pieniä nyyttejä aina vain enemmän. :)

Air4M, mulla turvotus lähti laskemaan vasta maidonnousun myötä, mutta on sitä vieläkin jäljellä. Synnytyksen jälkeen turvotus oli pahempaa kuin koko raskausaikana! Kätilön mukaan kuitenkin ihan normaalia, eiköhän se sullakin lähde pian laskemaan. :)

Mullaki vielä lievää turvotusta, mutta hihihi toosassa on se turvotus kauheimmillaan :D

Air4M täällä edelleen turvoksissa (synnytyksestä kolme viikkoa). Sormukset edelleen ketjussa kaulan ympärillä. Muuten hyvin toipunut synnytyksestä, mutta jostain syystä edelleen turvoksissa. Numero kakkosen kassa turvotus kesti synnytyksen jälkeen monta kuukautta, mutta silloin laitoin sen todella kuuman kesän syyksi.

Paljon onnea Annika ja nannuska<3

Täällä joulua vietetty sairasvuoteella, kaikki 3 vanhempaa räkätaudissa ja itsekin samaisen sairastin:( ei niin hauska joulu siis... Enää vaan pikku3 kipeenä ja joulun ihmettä toivotaan että Sanni vältyy sairaudelta!

Jotain mun piti kommentoida mutta en enää muista mitä... Kaipa tää viikon unettomuus tekee tehtävänsä:/

Onnea Annika89 ja Nannuska11!

"Kiva" tietää, etten ole ainoa jolla edelleen turvottaa... Mäkin olen aika lailla muuten palautunut jo melko hyvin synnytyksestä, mutta ei sinänsä ihme, kun ei synnytyksessä mitään ihmeellistä tullut. Oletteko muuten käyttäneet kortisonia sisältävää pukamavoidetta synnytyksen jälkeen? Neoproctia löytyisi kaapista ja tarvetta olisi...

Tänään laitettiin täti haudan lepoon ja oli varsinaisen tuskainen päivä ja hiukan alkoi vatsaa polttelemaan, olisiko johtunut näistä tunnekuohuista! Huomenna sit vyöhyketerapiaan ja hoitona tosiaan se synnytyksen käynnistäminen, toivottavasti olisi apua kun nyt alkaa turvotus olemaan jo melkoista ja tukihenkilö joka tulee synnytykseen niin vielä lomalla, joten vauva saisi nyt kyllä nähdä päivänvalon!!
Onnea kaikille jotka ovat oman nyytin saaneet syliin :)

Takaisin