Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon toki syönyt väkisin, eihän tässä muuten pysyis tolpillaan. :D Kauankohan tätä ruokahaluttomuutta kestää? Vettä tulee juotua kyllä paljon. Vauvalla taas on vähän liiankin kanssa ruokahalua, jos näin voi sanoo. Totta kai hyvä, että syö, mutta alle kahden tunnin välein herää yöllä syömään. Annetaan korviketta tän mun antibiootin ajan ja sitä menee ihan järkyttäviä määriä! Siis noin litra vuorokaudessa. Kävin ostamassa jo muutakin merkkiä, kun aattelin, ettei oo tarpeeks ravitsevaa mutta tota menee vieläkin useemmin. Päivällä ei haittaa, vaikka söis tunnin välein, mutta yöllä sais kyllä nukkua sen kolme tuntia kerrallaan. Paljonko teillä menee korviketta?

Onnea kaikille synnyttäneille, kylläpä nyt joulunyyttejä tulee! :)

Onneksi en luovuttanut pumppaamisen suhteen, tänään vihdoin ja viimein maitoa alkoi herumaan, ja sain pumpattua 60ml maitoa! :notworthy

Täällä olokin alkaa olemaan parempaan päin, nyt viikko synnytyksestä ja eppari paljon parempi, sekä hemoglobiini noussut. Synnytyksen jälkeen hemoglobiini oli 75, eilen oli noussut 102:een :) jaksaa vauvankin kanssa olla ja seurustella paljon paremmin!

Täällä tänään tontun kanssa kotiuduttu <3 Huomenna pitää käydä vielä synnärillä pumnittavana, kun paino oli tänään tippunut syntymäpainosta 8%. Toivottavasti on paino noususuunnassa, niin päästään joulun viettoon. Nyt on ahkerasti tisseilty ja maitokin selkeesti jo paremmin nousussa.

Tsemppiä synnyttäville ja ihanaa joulua kaikille!

Onnea Arya ja Mir!

Esikoisen jälkeen oli mulla myös ruokahaluttomuutta. Ois kiva tietää mistä johtuu, kysyin silloin neuvolasta mut terkka ei ollut kuullutkaan.. Jännä kun täälläkin näköjään moni siitä kärsinyt.

Niin ja ruokahaluttomuus mulla jatkui oikeestaan koko imetyksen ajan, en tiiä johtuiko suoraan imetyksestä, väsymyksestä vai mistä mutta loppui kun lopetin imetyksen tultuani uudelleen raskaaksi. Laihduinkin paljon, tukka lähti ja kynnet oli huonot, nyt jälkeenpäin tietty vois ajatella että olis tullut joku puutostila siitä syömättömyydestä mut mistä näitä tietää :D

Nopea päivitys tännekkin. Tarkkoja tietoja ei vielä oo mutta meille syntyi tossa illalla n.3400g poika vauva! :) nopea synnytys kyllä oli :D yhteensä 9 tuntia.
Poika on tarkkailussa yön koska napanuora oli kiertyny kaulan ympärille ja nyt saa vähän lisähappea. Muuten meillä kaikki hyvin! :) ❤

Onnea onnea, jouluvauvoja tulla tupsahtelee, ihanaa :) <3

Teitä vaivaa siis ruokahaluttomuus, mä voisin vaihtaa... mua vaivaa meinaan jatkuva nälkä... mä syön IHAN koko ajan... ja IHAN mitä vaan, kaikkee tekee mieli, mut juoda en muista, sitä ei tee mieli ollenkaan :D No enpä mä kauheesti imetäkkään, muutaman kerran päivässä menee... Ja sekin ihan huonosti, kun syön mitä sattuu, ni toisen mahakin vaivaa miten sattuu... huoh... Ei vaan voi mitään sille,että iskee sellasia aivan jäätäviä NÄLKÄ-kohtauksia... Eikä oikeasti kyllä ole nälkä ei... :D

Mutta ihanaa joulua kaikille, me täällä ootellaan,että isommat lapset malttais nukkumaan, jotta saatais pukkeiltua lahjat kuusen alle, ja pääsis itekin nukkumaan, voi mennä pitkään tänäyönä :D

Tossa 12 aikaan lääkäri tuli sanomaan että vauvalla ei oo mitään hätää. Olivat ottaneet keuhkokuvat ja kaikki on ok ja sydänki kunnossa! ❤
Tää mamma on niin onnellinen vaikka ollaanki eripaikoissa yötä. Ens yöksi luultavasti saan sitte pikkusen viereen. :) Vieläkään ei ole tietoa kellonajasta milloin tupsahti taikka mittoja mutta kaikki kerrotaan aikanaan!

Onnea WopWop joulutontusta:santa

Täällä lorahti lapsivettä 5 aikaan ja synnärillä sanoivat että pitää mennä näytille aamupäivän aikana jos ei muuta ilmene. Kyllä tässä jo hieman juilii kovemmin taitaa tännekin tulla joulutonttu tänään :Heartbigred Ihanaa tätä on odotettu 10 vuotta, kohta se on totta!!!

Onnea kaikille joulutonttunsa saaneille. Täällä jo toinen todella huonosti nukuttu yö takana. Taitaa olla joulustressiä kun unet loppuu aina kesken. Vielä on masussa ainakin rauhallista, jospa tämä pikkuinen malttais vielä tämän päivän pysytellä sisällä, että äiti saa herkutella rauhassa :) Mulla on ollu koko raskauden ajan olo, että synnytän aattona, joten saapa nähdä miten käy.

Taidan alkaa pikkuhiljaa riisipuuron keittoon. Hyvää ja makoisaa joulua kaikille!:greet008

Onnea wopwop!

Huhhuh.. Täällä on herätty nyt tunnin-kahden välein syöttämään... Alkaa pikkuhiljaa homma toimia (kai), mutta välillä kyllä turhauttaa, kun tisseissä on paljon maitoa, tippoja heruu ja pikkuinen on nälkäinen, mutta ei vaan saa kiinni tissistä :(

Täällä eilisestä iltapäivästä asti jatkunut verinen vuoto ja vaihtelevat supistukset, kävin yöllä synnärillä käyrillä ja tutkituttamassa onko vuodossa lapsivettä, eipä ollutkaan. Laittoivat vielä kotiin kypsyttelemään kun ei ollut tarpeeksi auennut paikat mutta kipeä yö ollut ja toivon ettei kovin pitkity tämä vaihe vaikka saattaahan se kestää. Huhhuh. Saa nähdä tuleeko jouluaaton vauva!

Wopwop hurjasti onnea pienestä ja ihana kuulla että kaikki on hyvin <3

Lumitar paljonkos sulla sit oli paikat auki ku pistivät noilla kivuilla vielä kotiin?

Kiitos paljon! ❤
Ja pakko sanoo että päijät-hämeen keskussairaalassa ihan parhaat kätilöt ja hoitajat!! Synnytyskertomusta kirjottelen tonne toiseen ketjuun kuhan saan vähän selvyyttä että miten meni :D

Kuulemma yhdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa vielä vähän jäljellä, parempi kätilön mielestä oli lähteä kotiin että saa rauhassa avautua kun supistuksetkaan ei ole säännöllisiä. Täällä nyt sitten odotellaan...

Takaisin