Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En nyt luokittelis itteäni kokeneeks kantajaks, mut synnäriltä lähtien ollaan liinailtu kaikkien muksujen kans :) Muistaa pitäs, et vauvan pää on tuettuna ja selkä pyöreänä. Ite käyttäny sidontana kietaisuristi2:sta. Tossa linkki mistä löytyy paaaljon tietoa:
http://www.kantoliinakanava.fi/ :)

Mä niin toivon, ettei tarttis käynnistää tätä synnytystä. Tai jos tarvis ni hoituis ballongilla eikä cytotecillä. Oon kuullu niin huonoja juttuja siitä lääkkeestä ja kaikilla kavereilla kestäny se käynnistyminen 5+ päivää. Yhtään ei innosta niin kauaa hengata sairaalassa odotellen synnytyksen alkua. Mielenkiinnolla seurailen miten Wildiksellä homma etenee.

Joo ei tää tosiaan oo herkkua. Ennemmin kyllä kypsyy tää yläpää täällä ku alapää :D ja tosiaan oksitosiinitippaa ei anneta juurikin siksi kun en oo vielä tarpeeks kypsä. Kyllä ne Ngale käynnistää muullaki menetelmällä jos paikat on vaan tarpeeks kypsät. Mä olin sen verran epäkypsä, että paikkoja pitää eka kypsyttää ennenku voi antaa mitään muuta. Tää cytotec kyllä toimii ja siis se avaa paikkoja, on caan aika hitaanlainen. Tosin tässä kun hiljaa edetään niin kivutkin pysyy kurissa. Ei oo mulla ollu vielä niitä helvetillisiä kipuja ja löysästi kaks senttiä oon auki ja koko ajan avaudun lisää. Mutta jos tää ei ala tästä kohta nopeutuu, niin keksiihän ne sit muuta. Tuosta lääkkeestä ku pitää pitää välipäivää sit, saa antaa kaks tai kolme päivää putkeen ja kolme annosta päivässä. Oon ollu siitä onnekas, etten oo tarvinnu ku vasta kolme puolikasta ku normaalisti tässä vaiheessa ois annettu jo viis kokonaista yhteensä kolmessa päivässä.

Tsemppiä odottajille! Se tunne kun ei tarvitse enää odottaa ja olet ihan pihalla kaikesta. Ei kyllä korvaa mikään.

Mullakin tunki sen pallon sisuksiin ja sitten antoivat tipoilla ym vauhtia kun pallo menetetty. Se kipu ja tuska ja inhottava epiduraalin jakaja, mutta oli sen arvoista.

Tänää päästään kotiin <3

Mä niin toivon, ettei tarttis käynnistää tätä synnytystä. Tai jos tarvis ni hoituis ballongilla eikä cytotecillä. Oon kuullu niin huonoja juttuja siitä lääkkeestä ja kaikilla kavereilla kestäny se käynnistyminen 5+ päivää. Yhtään ei innosta niin kauaa hengata sairaalassa odotellen synnytyksen alkua. Mielenkiinnolla seurailen miten Wildiksellä homma etenee.

Mulla jäi ihan positiivinen fiilis käynistyksestä, cytotecilla käynnistettiin siis. Ensimmäisestä lääkkeestä 10 tuntia, niin synnytys oli käynnissä. Miinuksena sanoisin, että hoitohenkilökunta ei uskonut synnytyksen käynnistyneen niin nopeasti ja mun tuntemuksia vähäteltiin. Kätilö sanoi, että tulee menemään vielä pari päivää, mutta olin itse ihan varma, että vauva tulee syntymään sen vuorokauden puolella ja laitoin miehelle viestiä, että meillä on tän vuorokauden puolella vielä vauva sylissä, ja 11 tuntia siitä viestistä tyttö syntyikin ;)

Mulla alko kans todella lupaavasti. Aukesin hurjalla vauhilla, mut nyt on hidastunut. Mullakaa ei hoitajat eka uskonu, että eka pilleri vaikutti niin hyvin.
Saa nähä miten tää oikeen etenee ku sain just lisää.
Vauvan pää kyllä jo tuntuu kuullemma lääkärin käsiin kun laitto kohdunsuusta sormet sisään. Eli periaatteessa vedetki voi mennä millon vaan. Hiukan se pyöritteli, että alkais taas edetä.

Täällä yksi jonka molemmat synnyttäjät käynnistettiin cytolla suun kautta, ja molemmat synnytykset lähti yhdellä tabulla käyntiin, molemmat kesti n.10h ja siitäkin 2h tuli vain niitä kipeitä suppareita :) Yksilöllistä se siis on!

Hyvää joulua joulukuun mammat, voin itsekin rentoutua kun ei tarvii enää jännäillä Wildsiden raskauden epäonnea! ;) Tsemppiä!!

muoks. SynnytykSET mulla käynnistettiin ;)

Kiva kuulla positiivisiakin juttuja cytotecista. Itellä oli viime viikolla rv 39 kaikki paikat edelleen tiukasti kiinni ni siks alki vähän jännittää et jos tä meneeki yliaikaan paikat täysin kypsymättöminä ja joudutaan tohon lääkkeeseen turvautumaan. Eipä se oxitosiinitippakaan herkulta kuulosta, paras ois ku itekseen vaan lähtis käyntiin.

Onko muilla esiintyny ruokahaluttomuutta? Mä aattelin eka, et mulla se johtuu kohtutulehduksesta, mutta antibioottia mennyt nyt jo useampi päivä, eikä oo ruokahalu palannut.

Tääll on ollut ruokahaluttomuutta. Huomasin tuossa pelkääväni syödä sen takia että jos vauvan masu reagoi johonki minun syömään.

Onnea Arya, herkkusieni, tiittärä ja tsemppiä wopwop ja wildside!

Täällä ei tapahdu mitään, tänään käytiin vielä jouluostoksilla.

Puuduttavaa.

Onnea AryA:santa

Tsempit synnyttäjille :)

Omanapa kävi polilla, vähän päälle 4 kg paino arvio ja liian lyhyet sormet lekurilla, oli kohdun suu jossain pääntakana???ei ylettänyt kokeilemaan onko mitään edistystä tapahtunut sitten viimekäynnin. Pää kuitenkin lantiossa eli tarkoittaako että kiinnittynyt? Kaikki salit täynnä käynnistettäviä joten minä kotiin odottelemaan ja jos ei ala tulla niin 12 päivää antavat kuulemma mennä yli...Jipii!!! Kohta palaa käämit, noh josko tää itekseen kohta tulis...:rendeer

Takaisin