Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea pikkuisista Bebe, Lumikatarina, Tseitsei, Vilijonkka, Flover ja Catherine! Toivottavasti en unohtanut ketään.. :)

Täälläkin on vauvanhäätötoimet käynnissä, eilen tuli ekat oikeasti kivuliaat supparit sen kivan ässän jälkeen, mut yötä vasten kun otin panadolin niin siihen ne sit loppuivat. Tänään uudestaan siis. >:D Tulkaas sit MindiS ja Äyriäinen kirjottelee kuinka teillä häätötoimet etenee :p

Onnea kaikille vauvan saaneille! :) Huonosti nukuttu yö vauvan kanssa niin ei jäänyt kaikki nimet päähän..

Mulla on tuo seksinpuute harmittanut tosiaan siksikin, kun se on erilaisten asiantuntijoiden mukaan se tehokkain S (sperma sisältää prostaglandiinihormonia, jota käytetään ihan lääketieteellisestikin edistämään synnytystä). Itse uskoisin siis, että jos paikat vain on kypsät, tuollaiset jutut voivat auttaa alkuun. Ja mullahan tosiaan on kohdunsuu ollut jo jonkin aikaa sormelle auki ja pehmeä sekä kaula lyhentynyt. Eli edellytyksiä olisi kyllä! :D Nyt supistelee taas lupaavasti, katsotaan mihin se johtaa. :)

Apuwa, onnea kaikille ketkä saanu vauvan! Vauvoja vaan satelee! :D

Täällä herätty tosiaa tänää jo aikaseen ja keriitty peräti meikkaan ja laittaan hiuksia. On kyllä ollut nii epäsexikäs olo, ku naamaki iha turvonnu, että pahaa tehny kattoa peiliin :/ Aamulla ny sit aattelin että laitampa itseni ihan itseni vuoksi :)

Mun mies ei heruta mulle ennen ku vauva tullu >:( Just niinku äyriäinen tuossa selitti, niin se sperma kuitenki se paras ässä kaikista ässistä >:(

Onnea Vilijonkka pikku tytöstä !! Sitten kun kerkeät, niin ihmeessä kerro millasta oli synnyttää seinäjoella noin yleisesti kokemuksena ! Ja onko siellä ne vauvelin omat sängyt/tuttipullot jne??
Sairaalan puolesta ihana kokemus. Aivan ihanat kätilöt ja pääasiassa mun synnytyksen hoito todella ammattinsa oikein valinnut opiskelija. Sai itse päättää haluaako vauvalle vaatteet ja sängyn, mä ainakin halusin. Eiköhän pullojen kohdalla myös saa, me ei olla tarvittu pulloja ainakaan vielä.

Ainut miinus synnytyksessä oli, kun kätilökään ei meinannut uskoa mun yli 5min tulevien supistusten juuri mitään tekevän. Tarkisti kyllä paikat säännöllisesti ja nopeasti ne sitten aukeskin ja tiheästi niitä alkoi tulla vasta ihan loppusuoralla. Kipeitä tosin olivat torstaipäivästä lähtien, jonka vuoks valvoin melkein kaksi vuorokautta, kun mikään ei auttanut. Spinaali oli pelastus, mutta se odottelu, että puudutetta kannattaa antaa oli niin perseestä. En ihan heti synnyttäis uudelleen.

Tuo pieni nyytti kuitenkin on paras palkinto kaikesta kärsimyksestä!

Onnea hirveästi kaikille vaavin jo syliin saaneille! Joka päivä ihanasti näyttää putkahtelevan maailmaan. Huonosti olen kerennyt kommentoimaan mutta nyt viimeisten koulujuttujen ollessa paketissa voi onneksi keskittyä tähän tulevaan "joulupakettiin" ja foorumiinkin. Viime yönä sain ensimmäiset kipeähköt supistukset ja kyllä pieni mieli kerkesi jo paniikin puskea päälle. Voi hemmetti, että alko jännittämään todenteolla synnytys.

Paljon onnea Vilijonkka, tsetsei, Catherine ja Flover pikkuisista rakkauspakkauksista! :Heartred

Nupulle paljon tsemppiä käynnistykseen :)

Toi puudutusten odottelu on varmaa tuskaa, jos ei millään lähde etenemään. Pelkopolilla just sanoivat, et liian aikasin niitä ei voi laittaa, ku muuten voi koko synnytys stopata.

Täällä 40+0 :) Yliajalle mennää nii että heilahtaa. Koko viikon saanu kärsiä näistä "epäsäännöllisistä" ja kipeistä supistuksista, ei millään jaksais enää toista viikkoa :/ Ihan kauheet hormoni stressi tilatkin, kun odotus on nii kova, mutta aina sitä saa mennä sänkyy illalla odottaan seuraavaa päivää >:(

Lilith_Mist, ihan samat fiilikset täällä! Miksi sun mies ei ala millekään? Me otettiin uusintakierroskin, kun oli niiiiiiin ihana pitkästä aikaa kokea läheisyyttä ilman kipuja. Supistukset heikkeni taas, mutta eipä se mitään, kun muuten on kerrankin hyvä ja tyytyväinen olo. :)

Onnea Vilijonkk4, tseitsei, catherine ja Flover! :) (toivottavasti en unohtanut ketään!)

Nupulle tsemppiä ja voimia tulevaan synnytykseen!

Tänään poksahti rv 38 + 0. Itse en ainakaan ole mitään synnytykseen lähestyvää merkkiä huomannut, tosin eipä niitä aina tulekaan. Pitää vaan koittaa nauttia näistä viimeisistä päivistä (tai viikoista), vaikka tukalaa tekeekin!

Tänään voisi sitten saunoa ja harrastaa sitä mukavinta Ässää kunnolla. :)

Häätötoimet aloitettu. Tänään rv 38. Piha haravoitu, sisällä huhkittu, toistaiseksi ei mitään oiretta paitsi että vauva on supervilkas.
Alan olla malttamaton!

Lilith ei heru täälläkään mieheltä, mulla on niin valas olo että johtuisko siitä. Vitsailee vaan kun painoa on päälle 60. En tiiä. Kaamee patti otassa ku ei saa. Ja nyt just kun ois oikeasti tarve!

Kiitos Mukkis hirudoidi vinkistä, sitä oon lätränny ja olo on huomattavasti helpompi kuin aikaisemmin.

Mitä ihmettä, herään ja luen kuinka moni saivat viimein vauvansa ONNEA nyt jännittää ehkä enempi omalta osalta. Eilen tuli käytettyy kaikki ässät ja liikuntaa päälle mutta eiii, mimmi ei vaan halua tulla ulos yksiöstään vieläkään.. Silti toisaalta yllättävän rauhallinen olo tällähetkellä.

Meillä mies iski hanat kii ku limatulppa lähti. Eilen meinasi mutta meni kuulemma pupu pöksyyn :D sainpahan nauraa ainaki :D
Kävin joululahjatki ostamassa nii ei tartte niitäkään miettiä. Loput saa sit konvehtirasiat lahjaksi :) ittellä alkaa olla suht luovuttanu olo jo ja tuntuu ettei jaksais yhtään mitään. Viime yön unetki nii katkonaiset ku tuskan hiessä heräsin useaan otteeseen. No maanantai tää tilanne etenee viimeistään.

Onnittelut uusimmille vauvan saaneille :) nyt ei pää jaksa muistaa nimiä enää.

kuinka se menee, että ku menee yliajalle, niin missä vaiheessa sitä aletaan miettiin sitä käynnistämistä? Ja varaako ne neuvolasta sitten sitä aikaa äippäpolille vai kuinka? ja kuinka pitkälle annetaan mennä yli jos vauvalla kaikki kunnossa?

Muistaakseni jostain luin että virallisesti yliajalla ollaan vasta 42+. Neuvolasta tekevät lähetteen äippäpolille sit lasketun ajan jälkeen. Eikö ne kuitenki yleensä 42+0 ala viimeistään käynnistelemään?

Takaisin