Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista ehkäisymenetelmistä kysyisin että te joilla on kokemusta minipillereistä niin kauanko mennyt vauvan syntymästä ennenkä aloitte minipillereitä käyttämään ja millaisia kokemuksia käytöstä? Kättärillä sanoivat että ennen jälkitarkastusta ei niitä tavallisesti tarjota ja kehoittivat kondomia käyttämään siihen asti mutta miekkosen kanssa kondomia vierastetaan tässä vaiheessa ja tuskin siihen jälkitarkastuksen asti odotellaan kun tässä raskaudessa (kuten edellisessäkin raskaudessa) yhdyntäkielto :wideyed:

Madonna86, LA on 21pv. Käynnistys on 18pv niin toivottavasti on laskettuun mennessä syntyny.

Vilijonkk4 tsemppiä sinne.

Mulla meni joulukuu 0% ennakkopidätyksillä. Mulla laskettu verot koko vuoden päin pyllyä, ens vuonna tulossa melkein tonni veronpalautusta...

Jouduin tänään synnärille korkean verenpaineen takia. Päänsärkyä ja jyskytystä ei siis kannata painaa villasella. En olisi itse tajunnut lähteä mutta neuvolakäynniltä lähettivät.
Nyt verenpainelääkettä ja huomenna joko käynnistetään tai lähetetään kotii lääkkeitä syömään.
Pissassa ei protskuja. Onneks. Vauva on jo mukavan kokoinen. Ultrassa 3.7kg. Onnea matkaan Catherine! Ollaan samassa sairaalassa!

Äityli hienoa että ootte päässy kotiin! Toivottavasti bilit laskussa seuraavassa labrassa:)

Catherine ja vilijonkk4 tsempit kun pääsette tosi toimiin :)

Tiuh paljon onnea pikku pojasta <3
Bebe onnea isosta pikku tytöstä<3

Ennika tutin voi antaa jos siltä tuntuu että vauvalla kova imemisen tarve, meidän neidolla ainakin tutti välillä suussa kun muuten imee sormiaan tai tissillä/pullolla mutta ei ole nälkäinen :/...

Nannuska lapsilisä on verotonta "tuloa" :)

Nuppu tsemppiä, toivottavasti olo helpottuu pian!

Kyfi mulla oli minipillerit ja sain ne kun multa otettiin hormoonikierukka pois ja mun mielestä (en kyl satavarma) mutta niitä saa tosiaan syödä vasta jälkitarkastuksen jälkeen...noh eipä kyllä niitä tullut käytettyä kun paksus pasahdin;)

Metalf hormoonikierukasta että sen kanssa pitäis jäädä menkat kokonaan pois mutta mulla se ei toiminut yhtään kun vuoto päällä koko ajan ja reilun 6kk sitä katselin ja kävi poistattamassa vempeleen, mulla ei siis toiminu!
Kortsuja tuskin täälläkään tullaan käyttämään kun mies ei taho ja en kyllä itsekään kamalasti välitä kun se ei oikein tunnu samalta sen kanssa:/

Paljon onnea Bebe1811 tyttösestä!

Tsemppejä Nuppu<3!

Te jotka ootte jo synnyttäny, niin onko teillä ennen päiviä/viikkoja ennen synnytystä ollu levottomuutta? Sellasta että ei oikein mitenkään päin pysty olemaan, niin sanotut levottomat jalat jne?
Mulla tänään tullu tuollanen levoton olo ja fiilis on, että en ens yönä kyl tän levottomuuden takia nuku. Tässä illan aikana on satunnaisia suppareitaki tullu vaikka ei kipeitä ookkaan.

mulla ollut ehkäsykapseli, aiheutti kans kokoaikaset menkat. Yli puol vuotta se oli eikä yhtää päivää ilma tiputtelua ees, sit suostuivat poistamaan.. Myös iho kukki paljon sen aikana.. Nyt ihan hukassa ehkäsyn suhteen itekkin täällä, neuvolatäti suositteli hormonikierukkaa mut sisko sai siitä kohtutulehduksen eikä mahdollisesti voi enää raskaantua niin en uskaltais lähtee sitä ottamaan kun ollaan koko perheen naikkoset ihan saman vaivoisia oltu ehkäsyjen suhteen, eli mikään ei oikein käy. Kumin käyttöki aiheuttaa aina hiivaa vaik mitä merkkei kokeiltu.. Toivotonta. Ehkäsyrengas toiminu siskoilla mut sen vois ottaa vast puol vuotta lapsen syntymän jälkeen. Sitä ennen vissiin pitäs minipillereillä mennä. Ennen tätä raskautta oli luonnollinen ehkäsy käytössä, mittailtiin lämpöä ja seurattiin muuten kierron laatua, puol vuotta toimi mut sit tuliki ovulaatio tavallista myöhempää ja lämmöt ei sitä näyttäny ni se ei ois satavarma ehkäsy.. Ja en halua missään nimessä raskautua uudestaan ihan heti niin ois vähän epävarma, etenki kun synnytys ja raskaus voi laittaa kierron viel heittelee..

Meillä sairaalassa se odotteluperhehuone oli sellanen ettei kuulunu miehellä ruoka mut sit kun saatiin synnytysosastolta huone ni siellä tosiaan kuului.

Kävin just kattoo et ketä piti onnitella lapsosen maailmaan saamisista, mut jo mä kerkesin unohtaa uudestaan, ihan toivoton tää muisti :D Nooo mutta onnea silti kaikille tasapuolisesti! Ja joku oli laittanut kuvankin, söpsä tapaus :)

Tääll yritetään vältellä turhautumista ja teinki sit itte leipää tänään ja sit ruuan tietysti pyykkäyksen ja muun ohella. Vauva alkanu liikuttaa päätään ja ku on niin niin alhaalle kiinnittyny nii "vinkeen" tuntuista.

Heippa pitkästä aikaa!

En ole kirjoitellut täällä aikoihin (alkukesän jälkeen?), mutta haluan kertoa teille, että meille syntyi 15.11. rv 36+3 kiireellisellä sektiolla terve tyttövauva. Synnytys ei todellakaan mennyt putkeen, mutta tärkeintä on täydellinen lopputulos.

Turhauttaa kyllä niin paljon tää odottelu, että millon pääsis synnyttään, varsinkin kun laskettu aikakin meni jo ohi. Tulin siis siihen tulokseen, että parasta vaan lopettaa se synnytystä ennakoivien oireiden kyttääminen, ja antaa vaan olla.
Miehellekin sanoin, että sillain noi pojatkin lähti tuleen, kun en enää odottanut sitä synnyttämistä.
Tänään nyt siis rv 40+2, eikä loppua näy. Eilen tosin neuvolassa terkkari sanoi, että ihmeenä pitää jos vielä viikonlopun jälkeen ollaan yhdessä osassa. :)

Saini täälläki leivottu tänään valkosipulisämpylöitä ja yks maustekakku. Tekisin kyl lisää sämpylöitä, mut mun suola loppu... mietin et jos liottas vähän tuota karkeeta merisuolaa ni siitähän sais lisää sitä... tai sit jätän suosiolla huomiseks... mä teen aika paljonki leipää kotona ollessa, kaikkee on tullut kokeiltua ja eriversioina, onhan ne parempia ku oikeesti kaupan teollisesti tuotetut leivät.... Lapsetki tykkää ihan hirveesti... nyt oonki aatellu et en paljoo leipää edes enää osta kaupasta... Joulutorttuja saa viel väsätä aikapaljon ku lapsetki tykkää niistä niin et meil on jo kaikki syöty :)

Takaisin