Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikainen perhe huoneista, ainakin jorvissa, jos isi perhe huoneessa niin ateriat kuuluu hintaan, eihän siitä muuten mitään järkeä maksaa!

Catherinelle tsempit!

Onpa tuosta alkosta meillä ollu juttua aina välillä. Kyllähän se enempi sairaus on hälle. Häntä stressaa koulutehtävät ja lopputyö ja siihen päälle tämä vauva-arjen väsymys. Kyllä hän hyvin osaa vauvaa hoitaa ja ottais kyllä viinilasillisensa seuraksi vauvan illalla telkkarihuoneeseen, että mä saisin nukkua alkuilladta pari tuntia, mutta en tosiaan uskalla vauvaa jättää, jos seuraan liittyy siis viini tms. Lupas nyt tänään auttaa mua kotitöissä js käyä kaupassa kun saadaan vieraita vkl:ksi. Jos sitten päivällä saisin levättyä.

Mut jos se ei ole se perhehuone niitä varsinaisia vuodeosaston perhehuoneita.? Kun etkö vilijonkk4 sanonut että on siinä synnärin puolella? Ainakin Jyväskylässä on kuulemma semmonen perhehuone synnärin yhteydessä jonne laitetaan just pitkänmatkalasia odottamaan kun ei ole vielä saliin menon aika. Se ei siis sikäli ole kai perhehuone, isä ei ole ns osastolla mutta eihän ne oikein voi isää sieltä poiskaan lähettää. Mutta ei ole mulla siis kokemusta, jäi vaan valmennuksesta mieleen jotain tällaista.

Ja vesien menosta ja synnärille soitosta. Mulla siis vedet meni normaalin värisenä klo 5 ja supistukset alko 7. Virastoajan (;D) aettua klo 8 soitin synnärille. Kysyi veden väristä, supistuksista ja tarjonnasta sekä vauvan liikkeistä. Sanoi että ole kotona 12 h jos pystyt, tule aiemmin jos et. Kysyin vielä siitä kun ei ole kiinnittynyt niin totesi että eipähän se napanuora sieltä kuitenkaan ulos tule ennen vauvaa. Käski seurailla niitä liikkeitä päivän aikana. Näillä ohjeilla mentiin ja olin kotona sen 12 h.

Eilinen shoppailu sai täällä aikaan muutaman supistuksen ja Illan siivous ainoastaan järkyttävän selkäkivun.
Yöllä herättiinkin tytön kanssa kun kuukauden kestänyt räkä oli pahentunut ja nyt molemmissa silmissä tulehdus.
Melkeinpä toivoisin ettei ainakaan tänään tulis lähtöä synnärille, että sais ensin tytön kuntoon. Onneksi sillä ei kuitenkaan ole kuumetta.

Ja tsemppiä synnärille lähteneille!

Metsäläinen kuulostaa jotenkin tutulta, meillä oli vähän sama tilanne esikoisen kanssa. Mies naukkaili olutta ja muita ja luuli silloin vielä että olisi pystynyt hoitamaan vauvaa. Mä en antanut, koska pelotti pienen puolesta.
Uskoisin että tilanne oli niin yllättävä ja kuitenkin iso elämänmuutos, ennenaikainen synnytys josta tajuttiin vasta myöhemmin että meillä oli enkeleitä mukana, tottakai mies reagoi. Mutta se ei ole eikä ollut mikään puolustus, ja sai rökityksen niin multa kuin lähipiiriltä (meillä oli mm lapsettomuudesta kärsinyt pariskunta tosi läheisiä ystäviä).
Yövalvomiset oli rankkoja ja pumppaaminen, joskus kun muuten olisin saanut nukkua niin muistan että kello herätti lypsylle. Rasittavaa.

Mutta, siitä selviää ja se on niin lyhyt aika! Kovasti voimia :Heartbigred

Joo siis ei varsinaisesti osastolla olla. Enpä hoksannutkaan moista.

Lääkäri kattoi paikat ja pelkäsin, ettei yön supistelut oo saanu mitään aikaan. Kuitenkin reilulle kahdelle sormelle auki ja kanava hävinnyt! Supistukset siltikin tulevat epäsäännöllisesti. Ultrassa vauvan paino näytti 200g vähemmän kuin viikko sitten ja lääkäri määräsi cytotecia, josta tietenkin olen innoissani. Nyt ainakin on varmaa se, että kotia lähdetään vasta vauvan kanssa!! Lääkäri puhui myös saliin siirtymisestä ja kalvojen puhkaisusta. Kaikki vauhdittajat on tervetulleita kyllä. Vähän jännittää, pelottaa, itkettää. En oikeen tiiä mitä ajatella. Viikonloppu ja mulla on eläimille hoitaja, joten mikäs onkaan parempi aika synnyttää. Oon kaikin puolin tyytyväinen ainakin tähän astiseen koitokseen ja tilanteeseen, vaikka suurinhan se on vasta edessä.

Mites lilith? Mä jännään täällä sun mahdollista synnyttämistä enemmän ku omaani :")

Onnea tinapilli pienestä! :)

Viljonkka zemppejä. HUIIII, sä pääsit siis tositoimiin !!! Zemppejä lujasti ! Täällä supistelee edelleen, mutta ei tarpeeks kivualiaasti, että ottasin mihkää yhteyttä, MUTTA, nyt kun nousin tuolta sängystä, niin pikkuhiljaa ne kovenevat taas, toivossa on hyvä elää! Haluan kanssa synnyttään !!! :D Himskatti näitä aikoja :D

Metsäläiselle voimia miehensä kanssa! Tuo alkoholi parisuhteessa tai varsinkin vielä sillonkin ku perheen lisäystä tullut, kuulostaa niin stressaavalta. Kyllä pitäisi osata helposti valita sen viinilasin ja vauvan edessä. Toivottavasti jaksat ja sun ukkeli tuosta ryhdistyis, kuulostaa siltä että kaikki on nyt sun harteilla ja sun vastuulla ! Voimia ja syrämmiä paljon sinne teidän perheelle!

Voi mikä ihana katse angeliquen kuvassa! :happy:

Täällä on ollut äksöniä sen kunniaksi, että tänään oli laskettu aika.

Ensinnäkin yöllä vessassa käydessä bongasin limatulppaa, jee!

Aamusella oli neuvola, ja kävi ilmi, että protskut on noussut yhdelle plussalle ja verenpaineet pompsahtaneet yön aikana melkeinpä 10 yksikköä ylemmäs! Illalla mitatessa oli 150/102 (joka on siis mulle ollut tässä loppuaikana "normaali" lukema, eikä ole aiheuttanut toimenpiteitä), ja tänä aamuna sitten 160/112. Neuvolasta soitettiin sitten synnärille, josta sitten pyydettiin tulemaan näytille....Vastahan mä siellä toissapäivänä olin ja kaikki oli kunnossa :grin

Noh, neuvolan terkka veikkasi, että päädytään käynnistykseen ja toivotteli tsempit ja hyvät voinnit siinä lähtiessä ja puhuttiin, että seuraavan kerran sitten vauvan kanssa nähdään. Oli kyllä melkoisen kutkuttava fiilis lähteä sieltä neuvolasta kohti sairaalaa. Katsottiin miehen kanssa vaan epäuskoisena toisiamme, että nytkö se tapahtuu. Sydän hakkasi ja melkein itketti kun päässä mylläsi tuhat kysymystä.. "Oonko mä valmis? Iik! Onko poitsu valmis? Mitä nyt tapahtuu? Kääk! Olisi pitänyt eilen siivota!"... Jne :grin

Noh.... Synnärillä sitten kaikki perusjutut, käyrät ja paineet, ultrat, veri- ja virtsakokeet ja lääkäri sitten päätyi siihen, että ei käynnistetä vaan toivotaan, että se lähtisi kuitenkin itsestään syntymään (teki suht' ronskin sisätutkimuksenkin, jos vaikka provosoisi alakertaa) ja nyt sitten aloitettiin ne verenpainelääkkeet.

Eli väärä hälytys! Kotiin sieltä sitten tultiin ja oli kyllä hassu fiilis kotona. Sitä jotenkin oli jo niin asennoitunut, että tästä lähtee... Ja sitten ei ollutkaan mitään. Mieskin oli ihan rättiväsynyt kun kotiin päästiin, kun kaikki stressi ja jännitys purkautui. Tää taisi olla hyvää harjoitusta sitten sitä tosi tilannetta varten kun piti nytkin jo sairaalakassit ja kaikki miettiä? :wink

Hirmuisen kipeetä kyllä tekee kävellä ja liikkua, mutta vielä ei ainakaan ole sisätutkimus mitään varsinaisia supisteluja aiheuttanut. Eli ootellaan... :joyful:

Täältä taas kasa tsemppejä kaikille kanssa odottajille. Ihana on myös lukea jo vauvan syliin saaneiden fiiliksiä! :)

Jännä miten eri paikoissa katsotaan eri tavalla..
Miulla tosiaan verenpaineet oli koholla ja sain albeton lääkityksen siihen. 1.12.kun kävin äitipolilla, niin alapaine oli ensin 109,mutta toisella mittauksella oli 97. (miullahan rajana oli alapaineelle sanottu 100)
Yllättäen oli myös protskut 1+,niin lääkäri päätti,että käynnistetään ja jäin silloin suoraan osastolle. Pieni syntyi sitten 3.12. <3

Epäilys oli,että tuon lääkityksen takia pienellä miehellä oli sokerit alhaalla ja jouduttiin teho-osastolle. Siellä sitten oli sokeritipassa,joka saatiin kerran pois jo, mutta piti laittaa takaisin,kun sokerit eivät pysyneetkään. Sunnuntaina saatiin sitten kokonaan tippa pois :) keltaisuuden takia joutui lampun alle,mutta päästiin vihdoin kotiutumaan keskiviikkona <3

Nyt ollaan sitten jo kaksi yötä oltu kotona uuden arjen opettelussa. Mennyt todella hyvin <3
Sintti itkee vain,kun nälkä tulee ja yöllä itse herätteleekin kolmen-neljän tunnin välein syömään ja vaipan vaihdolle,jonka jälkeen jatketaan unia ;) on se kyllä sellainen sydämen sulattaja <3

Onnea taas vauvautuneille ja tsempit niille joilla h-hetki lähellä <3

Täällä käyty neuvolassa ja ei mitään uutta... paineet alhaset, pissi puhdas, painoo hiukan tullu, vauvan syke 140, edelleen oma terkka sai sf mitaks 33cm... Seuraavaa aikaa ootellessa eli ens viikon pe äippäpolille. Neuvolatäti vähän sano et vois yrittää saada silloin käynnistystä, ku miettii et mulla kaks ekaa synnytystä on päätyny istukan käsinirrotukseen ja kolmannessaki joutui kovasti runttaa tota mahaa et irtos... et jos ei päästetäkkään yli aikaseks... eli siinä vois olla myös yks syy... Mä kyllä osaan puhua, ni kyllä koitan saada käynnistykseen ajan... Ainaki heti la jälkeen 1 päivästä alkaen :D Neuvolaan meen vielä sillo 28.12 ja siellä jo varataan sit aikaa käynnistykseen jos asukki päättääki majailla tuolla yksiössä...

Moon menos ensikuussa parturiin vaalentaan taas parilla asteella pehkoa. Hirvittää vaan kun vissiin monilla synntyksen jälkeen ja imetyksen aikana hiukset haurastuu niin paljon, että jääkö mun päähän hiuksia sen parturi reissun jälkeen ollenkaa :O

Tsemppiä. Catharine!

Ja kyllä on ihana mussukka pauliinalla :)

Salli joo mulla olis se käynnistys suunniteltu 16. pvä... Nyt vaan puren huulta ja otin panadolin kun Tottakai alko supistelemaan ikävästi kun pitäis alkaa ne pojan kaverisynttärit parin tunnin päästä!!! Ja kakku pitäis täyttää ja ja ylläripussit laittaa yms... Ei tänään synnyttään pliis kun mieskin on joskus illalla vasta kotona... No josko nää on jotain stressistä johtuvia, toivotaan niin!!!!

Johan alkaa tapahtua! Niin jännittävää lueskella teidän juttuja, olen kyllä täysillä mukana ja kaikille tsemppiä valtavasti! :)

Jemina-87, tämä mamma aikoo myös tänään mennä laitattamaan ripset synnytyskuntoon, hetki aikaa rentoutua ja omaa aikaa itselleen, ahh ihanaa! Toivon kyllä, että pikku mies tajuaisi nyt ennen tiistaita lähteä itse syntymään, tiistaina luultavasti kun on käynnistys edessä.. :)

Takaisin