Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti lilith nämä nyt olisi niitä supistuksia, että pääsisit tositoimiin!
Voi että tässä alkaa jo itsekin toivoa että pääsisi synnyttämään!
Tuntuu että nämä unet on niin vähäisiä että paremmin saisi nukuttua vaikka vauva heräisi 2h välein syömään..
On tuo mahan yläosa niin kipeä, ihan kosketusarka että ei missään asennossa ole hyvä :(
Neuvolassa tosiaan sitä kohdun venymistä, kiinnikkeitä tms epäili syyksi eli ei mitään huolestuttavaa, mutta jo viikon ollut
tämä jatkuva kipu niin alkaa fyysisesti ja henkisesti jo kiristämään.

Kiitos kaikille onnitteluista ❤️ Täällä tämmönen tissimaakari❤️
ImageUploadedByVau Foorumi1449788848.262416.jpg
Mentiin ennen 22 nukkuu ja nyt yön eka imetys takana, mahtava tunne kun omat rinnat ruokkii tuon rakkauden niin hyvin!! Nyt kun malttais nostaa pienen omaan sänkyyn nukkuu niin sais itsekin vielä unta :D Nää sairaalasängyt niin tyhmän kapeat!!
Supistuksista.... Ja synnytyksen käynnistymisestä :D Ja oireista. Eli mulla tosiaan meni kun menikin vedet itsestään silloin ti-ke yönä, edeltävä päivä oli kyllä ihan hirveä kun kaikki itketti ja oli oikein kunnon hormonimyrsky.. Ja vessassa sai rampata koko illan. Ja tosiaan lämpö nousi vähän ja illalla oli reilu 37. Kävin lenkillä päivällä ja siivosin, ja sitten yöllä ennen kun alettiin nukkuu miehen kans niin koitettiin vielä seksiä, suht rajusti kun läpällä mietittiin et voihan se jotain saada aikaan. Jätettiin 'siemenet sisään' ja käytiin nukkuu :D Meni noin 10min niin tunsin alavatsakipua ja kuului selvä poks! Ootin et apua nytkö ne vedet meni enkä uskaltanut heti nousta.. Kohta tuli kuitenki tunne et pakko nousta ja loikkasin sängystä ja niinhän ne vedet losahti lattialle! Joukossa oli myös vihreää joten soittoa synnärille ja heti autoon! Automatkalla alkoi supistaa kipeästi jo parin min välein.. Synnärille kun päästiin niin olin 3cm auki ja päästiin heti saliin.. Nopeasti eteni ja supistukset teki jo tosi kipeää. Sillo olin reilu 4cm auki ja parisen tuntia ollu sairaalassa.. Eikä mitään kipeää ennakkosupistelua ollut, niin sitä vaan et voi ne supistukset alkaa hetikin tosi kivuliaasti! Kerron tarinan loppuun myöhemmin kun väsyy käsi liikaa :D

Ihana pikkunen siellä Pauliina! Jäädään odottelemaan loppuosaa :)

Täällä supistukset jatkunu. ei tuu enää nii tiuhaa, 15min välein. Koitan olla koko ajan niin rentona ku mahdollista, enkä estele yhtään, niiiiiiiiiin haluaisin että tästä kehkeytyis jotain ! Pieni möyryää aina supistusten välissä ja nyt sillä alko hikkakin :D Harmi kun mulla ei oo sellasta jumppapalloa, supistukset kovenee meinaa huomattavasti ku oon seisomas ja nojaan käsillä johkii ja pyörittelen lantiota.

Me lähdettiin aamusta asti jatkuneiden kipeitten suppareitten takia sitten synnärille. Päiväsaikana kestettäviä kuitenkin, mutta halusin saada nukutuksikin niin sen takia tultiin. 16h jatkuneiden supistusten tulos oli, että kanava oli hävinnyt, mutta kohdunsuu edelleen vain sormelle auki!! Kyllä meinas itku tulla tuosta uutisesta. Saatiin perhehuone ja jäätiin yöks. Vieläkin tulee supistuksia ehkä vartin välein, mutta tuntuu kipeytyvän koko ajan. Kahta lääkettä jo sain piikillä, toivottavasti auttaa että saisin nukuttua. Mies tuossa toisella sängyllä jo kuorsaa :D Jos ees ihan muutaman tunnin sais unta niin ei tarvis yli vuorokauden valvoneena synnyttää, mikäli se nyt tapahtuu huomenna.

Viimeisestä kipupiikistä on melkein tunti eikä vieläkään tunnu auttavan. Oon niin "kyllä minä pärjään" ihminen, ettei millään viittisi soittaa kelloa ja vaivata kätilöitä vaikka sitähän varten ne täällä on! Kuinkahan montaa lääkettä ne voi muhun pumpata tässä vaiheessa?!

Koitas nyt lilith edistyä niin voidaan sitten treffata täällä sairaalassa :") Mulla on vaan niin sellanen tunne, että nää supparit tästä yön aikana hiipuu ja huomenna saadaan lähtee kotiin :/

Onko vilijonkka tietoa onko siellä osasto vieläkin täynnä? Ja toivotaan nyt että pääsisit sinäkin tositoimiin, kuulostais ainaki lupaavalta, jossei kipulääkkeetkää meinaa viedä pahinta terää supistuksista? Mulle saa lähettää lisää suppareita ! :D

Eilen alkoi aamulla epäsäännölliset supistukset ja nyt viimeiset 6h on supistellut alle 10 min välein. Ai että kun tekee jo kipeetä, kai sitä pitää kohta soittaa synnärille jos kävis ihme, että TÄNÄÄN syntyisi...

J-R täällä pidetään peukut pystyssä! Itte ei unta kyllä saa, sen verta ikävästi supistelee, muttei kyllä läheskään vielä niin ettenkö kotona pystyis olemaan, niin en edes harkitse soittoa vielä synnärille. Jospa nämä tästä yhtäkkiä kipeentyis, tai jospa vaikka vedet menis! ^_^

Lilith, osastosta en osaa sanoa mitään. Päästiin tähän synnytyssaleja vastapäätä perhehuoneeseen. Mites kun on tämä perhehuone niin kuuluukos esim. aaamupala miehellekkin? Uni kyllä tulis, jos ei supistelis 10 min välein. Ja hirvee nälkä, olis jo aamupala :D

Lilith, osastosta en osaa sanoa mitään. Päästiin tähän synnytyssaleja vastapäätä perhehuoneeseen. Mites kun on tämä perhehuone niin kuuluukos esim. aaamupala miehellekkin? Uni kyllä tulis, jos ei supistelis 10 min välein. Ja hirvee nälkä, olis jo aamupala :D
Tsemppiä synnärille lähteneille, johan taitaa kohta tapahtua! :)
Esikoisen synnyttyä saatiin mieheni kanssa perhehuone jolloin ilmoitetulle perhehuoneen tukihenkilölle kuului samat ruokailut aamiaista myöten kuin itsellekin. Ehtona toki perhehuoneen saamiselle oli että tukihenkilö on koko ajan läsnä eikä huitelemassa töissä, harrastuksissa tms. sinä aikana kun perhehuone saatuna, meinattiin tuolloin menettää koko perhehuone sen takia että miekkonen käväisi sairaalan ulkopuolella pari tuntia eikä osallistunut yhteen ruokailuista

Meiltä ei edes kysytty, ohjattiin vain perhehuoneeseen nukkumaan ja odottelemaan synnytyksen etenemistä. Nyt tulevaa aamua mietin, jotta saahan sekin aamupalan ettei tarvitse kanttiinin aukeamista odottaa. Mutta jos hänkin kerran maksaa täyden hinnan niin pakkohan se on kuulua.

Onko teillä kuinka miehet jännittäneet synnytystä? Tuo oma jännittää paljon enemmän mitä minä itse. Nyt täällä sairaalassa ollessa mua ei oikeestaan jännitä ollenkaan. Mitenhän tota miestä vois vähän rentouttaa. Ei hän sitä itse myönnä, mutta näänhän minä :D Pitää ainakin muistaa sanoa, että jos tekee pahaa tai muuta niin ei sen tarvi väkipakolla läsnä olla. Pärjään kyllä yksinäänkin.

Voidaankohan synnytystä jouduttaa, kun kipeet supparit tullu vuorokauden 10min välein mut ei illalla ollut vielä ainakaan avannut paikkoja? Kyselen kyllä aamulla kätolöltä näitä, mutta unettomana sitä tulee näin yöllä mietittyä. Kotiin en aatellu näin kipeenä enää lähtee.

Tsemppiä vilijonk4! Ja lilith, nepatti, j-r ja oliko joku muukin... Mä valvon :( hitto sentään, kun pitäs nukkua, että jaksaa päivällä, mutta minkäs teet ...? Huomenna (tai siis tänään) mulla ja miehellä yksi jännityksen aihe, josta en valitettavasti halua kertoa enempää, mutta varmaan tuo homma pitää mut hereillä... :( No ei koskaan pitäis murehtia etukäteen asioita ja varmaan tääkin päättyy ihan hyvin...

No täytyy koittaa jos sais viä unen päästä kiinni....

Meille syntyi eilen suunnitellulla sektiolla poika ❤ 3422g ja 51 cm ❤❤❤ sokerit alkuun ok mutta yön aikana tipahtivat. Tarkempaa seurausten ja lisämaitoa. Voi kunpa tasoittuisi nopeasti. Muuten kaikki ihanasti ❤ oon aivan myyty tuolle pikkumiehelle ❤❤❤

Takaisin