Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Catherine kyllä jaksan uskoa että puolenvälin tienoolla viimeistään poksuu mammaa urakalla;) suuret tsempit kaikille, jokaisen vuoro tulee vielä!
Pieni tunnustuksen paikka... Täällä taas vauva kuume!:O ei hyvä...
Tää sairaus nostaa aina päätään synnärillä:P mies vaan kovin sitä meiltä että ei, saattaa kyllä olla että oma kroppakin saattaa hajota jos vielä raskaaksi tulen! Viheliäinen tauti tämä vauvakuume:)

Juu kyllähän se sieltä ulos tulee, tuntuu vaan toivottoman pitkiltä nää päivät ja varsinkin yöt kun ei pysty kipujen takia nukkumaan.Keskiviikkona lääkäri ja toivon että pääsen suoraan käynnistykseen, ettei menis enää seuraavalle viikolle. :)

Tänään on kipuillut alaselkä. Ei niin rangan kohdalta vaan enemmän sivuilta. Onko muilla ollut samaa? Voiskohan enteillä jotain? Kipu tulee sillai aaltomaisena, vaikka makaa ihan paikallaan. Muutama supistuskin tullut tässä illan aikana. Niitä nyt kyllä tullut jo monena päivänä, mutta tuo selkäsärky on nyt uusi juttu :o

Kiitos Catherine. Vienkin huomenna ihan kunnon virtsanäytteen labraan niin on viljentynä vastaus tiistain neuvolaan. Meinaan vielä stixin tehdä tiistai aamuna ennen neuvolaa. Antaahan ne vissiin stixaus välineet kotio neuvolasta mukaan, jos todella myrkytystä epäilevät. Kattovat varmaan myös verestä. Itse vaan alkanut panikoimaan, kun vaavin liikkeetkin on muuttuneet enempi sellaiseksi "möyryämiseksi" eli ei hirveesti tule kunnon potkuja. Liikkuu kyllä sen vaaditut 10 liikettä tuntiin ja välillä enempikin. Sitä vaan rupeaa yön hiljaisina tunteina pohtimaan, mikä on normaalia ja mikä ei. Taitaa olla normaalia loppuajan paniikkia :)

Catherine, pyydä et ne ronkkis oikeen kunnolla siellä lääkärissä. Taitaa olla ainoa tapa saada se synnytys todella käynnistymään. Ja kotona vielä ässät päälle ;) Näin mun kummityttö saatiin ulos :)

Juu täytyy pyytää. Viimeks oli kyllä semmonen niin ronski naislääkäri, että ainoastaan eläin(lehmä)lääkäreinä semmosia tavannu. :D Sattu niin helkkaristi. Toivotaan et ois sama. :'D No ei ne LA:n yli kuitenkaan päästä, et eipä täs pitkään oo. :)

Arya, mulla on tässä viimesimmän kuukauden ajan ollu kotona koko ajan niitä stixejä, että oon saanu säännöllisesti testattua niitä protskuja. Oon saanut niitä tikkui aina neuvolasta pyytäessä mukaan, niin kannattaa tosiaan kysyä niitä! Verenpaineet kun kohoilee, niin saa heti stressiä laskettua kun tekee testin. :)

Iik! Limatulppaa bongattu varmuudella!! :D
Eihän se ny välttämättä mitään kerro käynnistymisestä, mutta esikoisesta lähti limatulppa paria vuorokautta ennen käynnistymistä :) ihan alkoi sydän tykyttää innostuksesta :D on se ku kaikki ällö jutut laittaa vaan innostumaan :D

Mulla ei kyll oo ronkkimiset auttaneet synnytyksen käynnistymiseen. Joillakin se tekee supistuksia ja provosoi. Kai sitä ittellä nämä raskaudet nii ittepäisiä tapauksia että poppakonstit ja provosoinnit ei auta jos ei oo sen aika.

Voi hitto tää hölähtely...

Ja sain oikeesti kipeitä suppareita ku pyörittelin nännejä ja kattelen linnanjuhlia :D ihan ihme muotoon tuo maha aina menee ku supistaa. Tulee ku "etupylly" :D :D ja välillä on ihan päärynän muotonen.. Mut enivei nuo supparit tuntuu jo selässä ja toosassa. :)

Oon niin kateellinen kaikille, joilla melko varmuudella synnytys on käynnistynyt! Tosin mulla selkä kipuilee edelleen ja mahaakin vähän jomottaa. Tuli pakonomainen tarve alkaa siivoomaan! Tosin siivoan joka päivä (koska eläimet) ja mieskin välillä vttuilee, että mulla on joku siivousneuroosi:D

Voi hitto, ei tää mahan tyhjentäminen ole mikään synnytysoire ( en tiä onko nyt hyvä juttu sitten...) meinaan kyllä on lapsilla ja miehellä kans maha ihan ripulilla... Että joku pöpö sitten :( Ja ihan varmaan provosoi suppareita... Toivon mukaan huomenna jo parempi... Sais ny riittää nää sairastelut!

Päätin tossa, että taidan kyllä pitää pojan 7v. kaverisynttärit vasta vuodenvaihteen jälkeen (oikea päivä 22.12) muuten taitaa tulla vähän liikaa touhua tähän samaan syssyyn.... Tuskinpa se mitään haittaa vaikka ei samana päivänä oliskaan...

Onnea päivän synnytäneille ja voimia kipuilijoille! ♡

Ensi viikko hieman jännittää miehen ollessa tuplavuorotyöviikolla (15h työpäivät) joten molemmat nyt toivotaan että vaavi syntyisi aikaisimmillaan ensi viikon lopulla että varmasti ehtii lapsen isukki sitten synnärille ajoissa paikalle ja kuopuksen isoveljen hoito järjestettyä. Miekkonen pyysi nyt että viettäisin ensi viikon ihan kotosalla rehkimättä eli kolmea ässää täällä ei pahemmin tulla nyt näkemään mutta niitä ehtii myöhemmin :)

Itseäkin eilen oikein huvitti kun oli niin innoissaan limatulpasta et teki mieli kuva ottaa muistoksi :D Ja tänään myös! Olis kyllä mahtavaa jos synnytys lähtisi itsestään käyntiin :)
Ittelläki kävi mielessä että kuva pitäis ottaa muistoksi :D voi näitä raskausaivoja :D
Kui paljon tuota limatulppaa voi tulla :O

Voi suloisuus mikä vauva! Ihana kuva Äippä!

Onnea Josalle!

Voimia Mukkis, toivottavasti pöpö helpottaa pian.

Me käytiin tänään joulumarkkinoilla ja innoissani yritin talsia jotta jotain ois alkanut tapahtumaan mutta jäi pelkäksi alavatsan kiristelyksi. Nyt on pientä menkkakipua mutta eipä sen enempää.

Mutta näitten suonikohjujen kanssa en enää pärjää! Ihan iskee niin inhottavasti että jalka lakoaa alta, ja nyt pyysin isäntää kurkkaamaan niin mulla on siis molempien jalkojen sisäreisissä ihan ylhäällä sellaiset isot paksut suonet pullollaan, eli niistä se varmaan johtuu?! Onhan ne niitä suonikohjuja? Pahiten tuntuu jos seisoo tai pötköttää ja vauva liikkuu Jotenkin just lonkkien takana, ihan järjetön tuska. Mitä mä teen? Help!:anyone

Takaisin