Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on vedetty unta palloon iha urakalla. Uskomatonta mite randomisti voi yöt mennä, kun joskus sitä vaan pyörii ja toisina öinä nukkuu ku tukki o.O Onneks tuo räkänen esikoinenki "armahti" tänä aamuna ja heräs vasta äsken eilisen 6:15 sijaan :)

Tsempit JoSalle ja Nuupalle :)

Mä olin veikannut että tänään syntyis meille poika, mutta ei kyllä ole merkkiäkään synnytyksestä...

Huomenta mamat
Tsemppiä josa ja nuupa!
Herkkusieni täytyy kokeilla tota jahka toi tyttö alkaa huutelemaan... On niin kiltti ja rauhallinen vauva että ei tosikaan, tai ainakin toistaiseksi:)

Meillä lähtenyt vauva arki ihanasti liikkeelle, isosiskot ottanut vauvan hienosti vastaan, halailevat, pussailevat, kantavat leluja ja auttaavat hoidossa. Ihanaa katso<3
Vauvakin todella kiltti eikä turhia huutele, nukkuu ja syö hyvin. Aika yllättävää vaan kun näin parin päivän ikäisenä niin sattaa olla parikin tuntia putkeen hereillä:O mutta mikäs siinä mielellään söpön kanssa seurustelee :)

Kaikille tsempit viime metrin kipuihin ja vaivoihin!

Tsemppiä JoSa.
Kyllä supistusten välillä voi nukkua. Mun 04 syntynyt poika oli siitä hyvä esimerkki. Nukuin koko synnytyksen ajan kaikki supistusten välit... Tosin mun verenpaineet oli alhaalla ja hb alle sata että ehkä johtui siitä... Kätilö oli niin hämmentynyt ettei oikeen tiennyt miten päin olis ollu... :D Jälkeenpäin ajateltuna, se oli aika pelottavaa...

Ihana et teillä on äippä arki lähteny hyvin käyntiin! :) Kyllä sitä iteki jo odottaa malttamattomana et sais vauvan iha syliin <3 Jännittää kyllä kovasti et millainen tapaus sieltä tulee ku esikko oli ns. helppo vauva. Liekö niitä voi tulla kahta peräkkäin :P

Poodle mulla ollu kaikki 3 edellistä helppoja vauvoja, ja toivon et tääkin ois... neiti omisti niin hyvät unenlahjat jo vauvana että nyt kun koulu alkaa ni saattaa tehä joinaki aamuina tiukkaa... mä muistan kammolla ku mun pikkusiskolla oli koliikki ja se vaan huus... jouduin itekki hoitaa aika paljon sillo sitä et äitini jaksaa, olin 13 ja monesti yöllä varsinki viikonloppusin hoidin sitä... se o,iki se meidän iltatähti...

Mun on nyt puhuttava ikävämmästä asiasta. Oon aika varma, että mulle on kehittynyt jonkin asteinen peräsuolen laskeuma. Esikoisen syntymän jälkeen oli vähän vastaavaa ja oli ilmeisen lievä, kun vaiva hävisi. Nyt 36+5 ja meinaa olla vaikeaa saada tyhjenemään kokonaan ja emättimen puolelle tulee "pullistuma". Saa nähdä miten tohjona on paikat tän kaverin synnyttyä. Lueskelin netistä, että jonkinasteiset laskeumat ovat aika yleisiä.

Ansku80 ettei ois kohdunpohjan laskeuma? Ite pelkään sitä, ku suvussa on pienikokoisilla naisilla se vaiva ollu useemmalla. Itellä ei sitä oo mut nyt on alkanu sekin jännittää et jos tuleeki.. ehkä olen välttynyt siltä ku ratsastin ennen 3-5 hevosta päivässä et paikat on napakat ja sit jos heti synnytyksen jälkeen aloittaa noi kohdunpohjalihasten treenin... eikä nostele loppuraskaudessa juurikaan mitään ja samoin raskauden jälkeen on raskaita nostelematta... esim. En edes lapsia oo synnytyksen jälkeen nostanu syliin vaan ovat sohvalle kiivenneet syliin jos sylin tarve on tullu...

Supistusten välissä nukahtamisesta... esikoista synnyttäessä torkahtelin ponnistusvaiheen alussa ku toka epiduraali vaikutti ja olin ihan naatti jo siin vaiheessa.

Takaisin