Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lisää onnitteluita satelee, nyt Biaralle:) Kyllä tässä tosiaan enempivähempi malttamattomaksi olo tulee, kun nyyttejä alkaa syntyä. Joka päivä jollekin:)

Biara onnea!!!! Täällä tänään koristeltu joulukuusi ja käyty kaupassa. Ja voi mitkä himmeet supistukset se kaupassa käynti sai aikaan, tosin vaa tunniksi, sitte ne loppu, ja nyt jatkunu vaa harkkareina , voi hö. Mulla lirahteli tuossa housuun pariin otteeseen iha pari ruokalusikallista ehkä, lapsivettä tai pissaa, mut en tiä kumpaa ! Just niitten himmeitten supistelujen jälkeen. Mutta tuli niin vähän että ehkä ei mitää sen kummempaa.
Täällä kans laitetaan nyt illalla sunnuntain itsenäisyyskinkku uuniin. Saa nähä pääsenkö sitä mättäämään :P Mieluummin kyllä makoilisin sairaalassa se oma pieni nyytti sylissä.

Onnittelut vauvojen saaneille, sori hirmusesti kun varmaan jää nimiä mainitsematta kun pää on niin sekasin.... Mutta ainakin Joulunyytti ja Biara oli omansa saaneet! ( pitäisi aina kirjottaa paperille nimet varsinkin kun lukee kerralla monta sivua...)

Ja tsemppiä synnytysoireisille!!

Mulla tuli taas tulppaa ja turkkasen kipeenä paikat, otin panadolin ja tuntua nyt vähän helpottavan!

Tänään kävin kirjottaan vuokrasopparin ja huomenna pääsis muuttaan, mutta sunnuntaille menee kun mies nyt reissussa... No mennään ainakin fiilistelemään lasten kanssa:)

Ois niin ihana kun tietäis, ettei tää vielä synny, niin kestäisin kivut kyllä ihan hyvin, muttakun tarvii kokoajan jännittää...

Joku kysy siitä lapsiveden menosta, että voiko se tulla pissaamisen yhteydessä ja jäädä huomaamatta. Mulla tokan kanssa meni pissatessa,mutta huomasin helposti kun pissaamisen tunne loppu ja silti lorisi vielä, ja se makeahko tuoksu kyllä tuli nenään...

Tänään käyty polilla ja paineet oli 104/69 ja toisen mittauksen jälkeen 96/54 eli paineet ei oo ainakaan korkeet... vauva on pieni koko arvio oli 2,4kg rv nyt 36+2.. kahden viikonpäästä uudelleen ja sit mietitään tilannetta. Virtaukset ja istukka ok... en mä tästä jättiläistä ootakkaan esikko oli syntyissään 2,9kg rv 41+4, joten sillä linjalla varmaan mennään...

Samoja kokoja oltu kuin meilläkin. Minulla oli 35+5 painoarvio tuon 2,4kg mutta ei mitään sanonut siitä tai että seurattaisiin. Ja esikoinen syntyi myös 41+0 ja oli 2,8kg :)

Samoja kokoja oltu kuin meilläkin. Minulla oli 35+5 painoarvio tuon 2,4kg mutta ei mitään sanonut siitä tai että seurattaisiin. Ja esikoinen syntyi myös 41+0 ja oli 2,8kg :)

Hiukan eri kokoluokkaa kuin täällä, tällä hetkellä 40+0 painoarvio 3.7 kg :D

kesäkirppu on mulla ollu sit noi kaks kumminki 3,5kg ja kolmas sai sillo ennen käynnistystä lääkäriltä paino arvion 4kg..

Ai että ottaa nyt päähän. .huomasin juuri postista tulleen osatutkintotodistuksen aikuisopinnoista jossa luki että olisin eronnut oppilaitoksesta toukokuussa mikä EI pidä paikkaansa. Esikoista odottaessa opettajat häätivät minut luokasta kesken oppitunnin sillä perusteella että äitiysvapaani oli alkanut ja mammalomalla ei heidän mukaansa saa opiskella. Tuolloin oli tammikuu ja samantien pistettiin keskeytys ettei opinto-oikeusaikaa kulu kun kerta kiellettiin opiskelemasta vaikka halua oli ja opintoja muutama kuukausi jäljellä. Pitänee ensi viikon alussa soitella oppilaitokseen asiasta kysyen koska siellä pitäisi olla tiedossa että palaan tekemään opintojen lopun ensi syksyn alussa

Kyllä täällä vaan kateus iskee aina, kun huomaa että lisää vauvoja on putkahdellut maailmaan :) :D
Millään ei malttais odottaa, että pääsis itekkin synnärille.. Kärsivällisyys loppuu kesken, kun lukee kuka on mahdollisesti seuraavana lähdössä synnyttään. :D
Tietysti iloinen oon kaikkien niiden puolesta, joilla on jo vauva kainalossa / jotka on hyvää vauhtia menossa synnyttään, mutta on se vaan epistä. :D :)

Meillä syyskuun puolesta välistä seurattu vauvan kasvua n. parin viikon välein äippäpolilla. Nyt maanantaina 35+6/36+1 oli painoarvio n. 2,4kg, edellisellä kerralla tiputtiin käyrältä ulos kun kasvua 10pv aikana vain n. 100g mittauksen mukaan ja nyt päästiin just ja just kasvukäyrien sisälle takas tuolla n. 400g kasvulla 10pv aikana. Edelleen ollaan ns. normimitoista viikko pari jäljessä, mutta tosi tarkkaan kattoo at aina virtaukset ja istukan ja kaikki ok, reisiluu ja päämitta n. viikon pienempiä ja vartalo sitten taas reilu pari viikkoa pienempi josta myös sit tuo pieni painokin johtuu. Seuranta jatkuu yhtä tarkkana syntymään asti, reilun viikon päästä siis takas ellei oo syntynyt enne sitä.

Mä en edelleenkään oo varma, että tuleeko multa lapsivettä vai ei... Jotenkin koko ajan sellainen tunne, että jotain valuu, mutta ei kuitenkaan ole pikkarit mitenkään märkänä. Pissatessa liruttaa niin pienellä, että vaikea sanoa, liruttaako samalla muutakin. Ainakin välillä tuntuu, että valuu ilman pusertamistakin. Laitoin nyt taas paperit housuun, jos se jotain kertois... En tiedä. Mut luulis, että jos olis vettä ni sen kyllä jo huomais! Kun nyt kuitenkin jo 24h siitä kun tuli limaa/tulppaa ja tällänen ihme olo aina välillä. Vauva muljannu mahassa ihan yhtä kovaa kuin aina ja napakoita supistuksia tullut pitkin päivää...

Nyt myös eka kupillinen ihmeteetä nenän edessä. Hyvää on :)

Voi kun nyt ei syntyisi vielä, nyt verenpaineetkin mulle reilusti koholla, 138/88, kun koko raskausajan ollut n.110/60. Mulla on noussut paineet aina ennen synnytyksen käynnistymistä. Niin ja karmea ummetus on muuttunut tyhjennykseksi.... Nyt pidän jalat ristissä ja koitan rentoutua ajattelemaan muita asioita josko sais vaikka nukuttuakin....

Täällä joku joi alkoholitonta siideriä niin minäkin kävin ostamassa! :D Tähän asti oon kokeillut kaikkia aktiviteetteja synnytyksen käynnistymiseksi, joista ei siis ole ollut hyötyä niin nyt päätin kokeilla rentoutumista. Menin sen siiderin kanssa suihkuun, mutta enhän mä siellä kauaa viihtynyt. Yritin rentoutua sohvalla, mutta eläimet alko kattomaan siihen malliin, että nyt akka ruokaa meille heti. Nyt mä rentoudunkin jo sängynpohjalla, joten loppupeleissä en tiiä miten tää nyt eros mun normi illasta. Tosin vaatii oikeasti työtä kropalta, että saa lantion seudun kokonaan rennoksi. Mä ainakin tahdon jännittää sitä ihan huomaamattani.

Jos otan huomenna naudan paistin pakkasesta sulamaan niin en joko kerkeä sitä syödä tai sitten edes paistaa. Eli taidan ottaa ja kokeilla sellasta tekniikkaa! :D

Niin ja onnea hirmuisesti synnyttäneille! Hyvää yötä!

Takaisin