Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla limatulppa oli vähä ku räkää :D Semmosta venyvää limaa.. Limatulpaksi oon sen kuvitellu mut tiedä häntä

Onko teillä tullu sitä limaa paljon kerralla? Mulla on tän viikon ollu pikkuhousunsuojassa joka päivä vähän sellaista limaisempaa ja paksumpaa vuotoa, mutta en minä tiiä että onko se limatulppaa vai ihan vaan valkovuotoa.

Mulla limatulppa oli punertavan ruskeeta hyytelömäistä limaa, nam :D
Ja se tässä onkin turhauttavaa kun tosiaan nää tuskaset supistukset ei oo muutakun sentin avannut kohdunsuuta ja sentin lyhentänyt kohdunkaulaa. Oivoi mitä tässä on vielä edessä! Onneks nyt kun näitä supistuksia tullu jo niin kauan, niin oon oppinu mun kehon poppaskonstit jotka helpottaa supistuskipuja :D esimerkiks mulla auttaa jos jännitän pakara lihakset ja heilutan varpaita.

Mulle sanottu, että lantionseutu pitäs yrittää pitää mahd. rentona, jotta ei taistele supistusta (ja avautumista) vastaan. Joogassa ohjaaja käski kiinnittämään huomiota siihen, ettei purista hampaita yhteen, kun leualla pitäisi olla yhteys lantioon...

Varmaan angelique meinasivat, et lapsivettä on normaalisti, kunhan kaveri pissaa rakon tyhjäksi. En oo aiemmin tajunnu, et noinhan se tietty onkin :D Ällöä :D

Juu sillai mullekkin on sanottu, että kun supistus tulee niin tarvis vaan koittaa rentoutua, eikä estellä sitä..

Mä yritän selvitä supistuksista liikehdinnällä, äänillä, oikeella hengityksellä ja olemalla rento. Sit kuukauden päästä ;) Saas nähä miten muidun käy

En tajua miten olen näin turhautunut, on jotenkin levoton olo.
Vielähän tässä on muutama päivä laskettuunpäivään. Huh

Barbatipu ittellä oli eilen kans erittäin turhautunut olo ja outo/levoton myös. Tänään hiukan rauhoittunu olo. Ny vaan kaikesta ronkkimisesta ja painelusta masu arkana. Osittain tässä toiveikkain mielin.

Mä nojailen sängyn reunaan ja heiluttelen persettä tai tamppaan paikallani :hilarious: paikallaan ei pysty olemaan tai varsinkaan makaamaan siis supistusten aikana..

No siis se sanoi se täti että siellä oli vaan lammikoita? Ja merkkasi sen vähyyden tohon korttiinkin jotenkin... Siinä on nuoli alas ja merkintä AFI5?

b80e7b0d37385d4973336c9034de310b
perjantai pullo :D

Me käytiin hakemassa pikku likka ukin ja mummin luonta kotia ja tuotiin samalla kärryllinen polttopuita kotia.
Matkaa oli 50km ja voi juma, et oli tuskanen matka. Auto pomppi koko matkan ja maha-asukki joka hypyllä vihlas kohdunsuuta. Auts!!!
Nyt kaikella uhkalla laitoin hirvenpaistin marinoitumaan itsenäisyyspäivää varten. Saa nähdä olenko sitä täällä tekemässä.
Mieli on kyllä aika maassa, kun säälittää pikku likka kun en kykene sen kanssa enää touhuamaan niin paljon :-(
Mielen parantamiseksi tilasin itselle Boobin hupparin ja villaneuleen ja vieläpä löytyi -30% :-)
Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja
Tsemppiä synnytykseen lähteville :-)
Mulla rv 39+2

Esikoista oottaessa totesin miehelle 40+0 aamuna, että ei merkkiäkään syntymisestä, että saletisti kahen viikon päästä tulee vasta käynnistämällä. Noh... Klo 11 tuli selkee limatulppa. 17.30 lirahti postin jonossa lapsivettä pieni liraus ja klo 20 alkoi napakat supistukset. Puoliltaöin piti mennä synnärille, kun oli niin kipeet supistukset ja seuraavana aamuna 9.11 oli neiti sylissä. Että kyllä voi nopeesti se synnytys lähteä käyntiin, kun se aika on :D

Tänään 36+4 ja seuraava neuvola 14.12...

Kyfi joo ei mulla edes huimaa noi on aika normaalit paineet mulle, siihen kun yhdistää mun alhasen hb:n jota ei kyl nyt oo mitattu aikoihin ni voi olla et sit enempi huippaa ku menee alle sadan... Silloin ku sain keskenmenon ni eivät edes ottaneet mua sairaalassa käymään, ambulanssi kävi kattoo ja olivat sitä mieltä et oon ihan hyvässä kunnossa... eli konttasin vessassa käy ja pää ei pitäny ollenkaan... mies kanto aina mut vessasta pois... Salmiakkia ja lakritsia olen syönyt ku ei tarvi noista paineista välittää...
Mullaki ens viikon pe neuvola ihan peruskäynti ja näyttää siltä et käynki sielläki joka viikko nyt loppuraskauden ajan... mutta samapa tuo...
Onnea taas ketkä ovat nyyttinsä saaneet <3

Takaisin