Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ennika kyllä se syöminen alkaa sujumaan ennemmin tai myöhemmin ja toivottavasti pääsette pian kotiin :)

Onnea JouluNyytti ja nuppu <3

Hansu sullapa jännät hetket :) tsemppiä!

En kyl muista että oliko kellertävä iso... Mulla tuli sillon niin hirveesti arpia et maha oli semmosta pinkkiä mössöä.. Mut tosiaan ei se kutina niistä arvista sit joutunu ku arvot puhu puolestaan. Se oli kyl ihan infernaalista se kutina, et ei helpottanu hetkeksikään!

Hansulle tsemppiä tulevaan, kuulostais olevan jo synnytys lähellä! :)

Meillä mummu (minun äiti) povaa kovasti, että vauva tulee huomenna itsenäisyyspäivänä :D Tuliski! Ei kyllä olot oo mitää sinne päinkään ja sanoinki, että taitaa pikkunen vaa nautiskella kaikessa rauhassa masussa suklaasta, ku ei eilinen lenkkeilykään saanu mitään aikaan. Nukuin vaan yöllä tyytyväisenä ja tänää oon siivonnu koko aamupäivän :P Siivous tosin sai selän ja alakerran kipeytyyn, mutta eiköhän neki lepuutuksella taas asetu.

Kuulostaa ihan samanlaiselta ku mun maha nyt. Mullaki on arpia niin paljon, et tosiaan tollasta mössöä on ja kyl kutisee aivan perhanasti. En itekkää usko, et tämmönen kutina enää kovin tervettä on..

Unohdin viimeisimpään viestiini laittaa vielä sen verran, että jäi vähän kurja olo tuosta äippäpoli käynnistä. Kätilö sekä lääkäri olivat molemmat hyvin tympääntyneen oloisia. Kun kerroin jatkuvasta unettomuudesta lääkärille, hän vain naurahti ja tokaisi "Se kuuluu asiaan, mutta onneksi sulla on viikkoja tämän verran. Pitää vaan jaksaa." Tiedän kyllä, että varsinkin loppuraskaudessa unettomuus on tyypillistä, mutta kyllä mä ajattelin että edes lääkäri olisi vakavemmin ottanut asian kun kerroin.. Sekä lääkäri melkein koko ajan puhui päälleni, aina kun olin sanomassa tai kysymässä jotain niin pälpätys taas alkoi.
Ja kun olin pukemassa ulkovaatteita päälleni, niin kätilö ja lääkäri molemmat sanoivat yhtäkkiä "hei hei", ja kätilö meni jo ovea avaamaan. Kas kun ei hemmetti sentään tuupannu ovesta ulos, ensimmäinen kerta kun jäi huono maku suuhun.. :sad001

Onneksi tänne voi valittaa ja purkaa tuntojaan!

Ai että riipasee aivoon, pitää ne insuliinit alottaa vaikka diabeteshoitajan mielestä olis riittänyt että yöllä söisin vaikka sen kananmunan :/
Vaan sen takia kun yks lääkäri oli jo niin päättänyt.
No se ei ollu se mikä nyt harmittaa, vaan se että tää sama lääkäri joka aikasemmin sano että koitetaan välttää sitä käynnistystä, niin nyt sano että jos ei ennen laskettua synny niin käynnistetään.
Nyt sit hirveet kauhukuvat päässä et jos se kohdun arpi ei kestäkkään ja joudun taas sektioon.
Äh, pitäs vaan olla ajattelematta ja toivoa että tämä vauva sais tulla omia aikojaan.
Nyt rv37+4

Mä hakeuduin sillon ton kutinan takia päivystykseen ja otettiin osastolle, ku neuvolassa sanottiin vaan voi voi. Vaikka käynnistyksen syy lopulta oli myrkytys...

Mä kävin maksa kokeissa aamulla ja nyt oottelen et terkka soittaa mulle tuloksista. Aamulla vaan soitin terkalle, et voiko se laittaa lähetteen labraan ja sano että voi. Kävin sit samantien. Terveyskeskuksen ensiapuun en oo menossa ku tuikkaavat siellä kuitenki vaan piikkiä perseeseen...

T87, samaa mulle sanottiin, et pyritään välttää käynnistämistä ton arven takia. Saa nähä mitä ne ens viikolla sanoo. Onko sama ääni vielä kellossa. Ja jos lekuri onkin eri, ni tuleeko samoja kommentteja vai onko ihan eri linjoilla...

Osaisko joku sanoa lapsivesien menosta että voiko se tulla samaan aikaan kuin pissa? Huomaako sitä jotenkin? Äsken nimittäin pissalla käydessä pissa tuli oudon helposti ja kovalla paineella, vähä niinkuin ois ensin avattu hana ja sitten suljettu. Mitään erityistä hajua tai väriä en kyllä havainnu.

Mä oon kanssa miettiny, et kuinka pienesti sitä voi tihkua? Voiko siis olla huomaamatta, jos sitä valuttelee?

Tänään käyty polilla ja paineet oli 104/69 ja toisen mittauksen jälkeen 96/54 eli paineet ei oo ainakaan korkeet... vauva on pieni koko arvio oli 2,4kg rv nyt 36+2.. kahden viikonpäästä uudelleen ja sit mietitään tilannetta. Virtaukset ja istukka ok... en mä tästä jättiläistä ootakkaan esikko oli syntyissään 2,9kg rv 41+4, joten sillä linjalla varmaan mennään...

Mulla otettiin labrassa noi arvot hepatoosi epäilyn takia just tossa keskiviikkona ja sain kyllä tulokset samana päivänä.. Terkka soitti joskus 12 aikaan päivällä jo kun aamulla kävin.

Täälä alkaa jotai tapahtuu! :)
Nyt on yhteensä 12h supistellu säännöllisesti about 5min välein ja minuutin kestäviä supistuksia, viimeyönä mentiin synnärille mutta synnytys ei ollu täysin käynnissä joten tultiin kotiin nukkuun, tosiaan nukkuminen oli tuskaa sillä supistukset ei helpottanut tonnisella panadolilla joten sain simahdettua aina supistusten välissä, aamulla jatku säännöllisinä ja tulee vieläki. Limatulppa irtos kokonaan tänään ja nyt täytyy vaa odotella et alkais supistusten kesto pidentyy ja supistukset voimistuu :) sain mä tehtyä jauhelihamurekettaki ku kokkasin jumppapallon päällä ja puhkuttelin aina supistuksen tullessa :D jänskää.. Vaikkakin TODELLA turhauttavaa

Takaisin