Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan kotona vielä. Viimeistään viiden aikaan mennään synnärille tsekattavaksi. Toivottavasti eivät enää sit laittais kotiin. Viimeöisen valvomisen jälkeen alkais nyt väsy painaa mut ei pysty yhtään olee makuulla :(

Kuumeisesti etsin neutraalia toppahaalaria pienelle tulokkaalle.. Onko jotain suosituksia?

Onnea uusille mammoille, tuleepa nyt jouluvauvoja! :)

Mulla on usko ja toivo loppunut nukkumisen suhteen, suoraan sanottuna vituttaa isolla v:llä tämä kun ei saa nukutuksi. Jo kuukausien ajan sama juttu, ei vain saa nukutuksi, yön aikana tulee nukuttua 2 - 4h.. Viime yönäkin purskahdin kolmen aikaa aamuyöstä itkemään, menin vessaan itkemään tunnin ajaksi etten vain miestä herättäisi. Unettomuus on alkanut fyysisestikin näkyä, pahoinvointi alkaa nostaa päätään, heti aamusta oksettaa ja ei tee mieli syödä kun univelkaa on niin paljon.
Ja tämänkin pistän unettomuuden piikkiin; eilen kun tyhjensin astianpesukonetta, ihmettelin myöhemmin missä kaikki lautaset ovat, noh, jääkaappiin olin ne vienyt.. En tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa. :arghh:

Heips, täällä neuvola käynti takana.
Hemppa oli yllättäen noussut 131:n, painoa 500g /viikko kokonaiskertymä nyt 17kg , hui! Kaikki ok! SF mitta 32 eli sama kuin 3 viikkoa sitten (ja 1 1/2 viikkoa sitten oli painoarvio ultrattuna äippäpolilla 3,5kg), erikoista kun sf mitta alakäyrällä ja paino arvio yläkäyrällä, ja terkkarin mielestä käsikopelolla vauva ei tuntunut isolta, toivotaan että ulrassa olis ollut vaan virhe, no maanantaina uudelleen mittailevat, sittenhän sen ehkä tietää:)
Mulla tänään melkein kokoajan supistellut kivuttomasti, pitäisköhän lähteä kävelylle jos sillä vaikka sais synnytyksen käyntiin :)

Talvitintti, kannattaa varmaan ottaa asia ihan kunnolla puheeks neuvolassa, mielellään vaikka erikseen soittaa sinne.. Painottaa oikein asiaa, jos ottaavat vaan voi voi asenteen.. Ja jos eivät siellä ota asiaa hoitaakseen niin sitten soittaa johkin päivystykseen tai äippäpolille tai johonkin.. Jostainhan tuohon on saatava apua.. Pää kai tuossa jo leviää, kun noin pahaks pääsee :(

Ja muut myös jos unettomuus vaivaa noin pahasti.. :/ Jos nyt ette saa yhtään levättyä, niin miten jaksatte synnytyksen ja sitten pienen vauvan kanssa.. :(

30.11 meille syntyi pieni poika 3215g ja 48cm. Synnytys meni tosi nopeeta, eka supistus 20.20 ja poika syntyi 23.01 hetki kerettiin olla ja ihmetellä, kunnes poika jouduttiin siirtää ambulanssilla ouluun teholle. Epäilivät vakavaa sydänvikaa, mutta se onneksi osottautui vääräksi. Minutkin sitten siirrettiin ouluun ja täällä ollaan poitsun kans nyt samalla osastolla. Jos ei mitään enää ilmene niin huomenna päästään kotia. ☺

Mulla myös laskettu loppukuusta, 21.12. Eli täällä hengaillaan teidän kanssa, ei tälläkään vauvalla merkkejä siitä että olisi ajoissa tulossa.

Tänään oli neuvola ja proteiinit yhellä plussalla, mulla on ollu monta päivää pientä päänsärkyä niin huomenna käyn äippäpolilla kääntymässä.
Luultavasti kuitenkin johtuu niskoista. Välillä myös näkyy hetken aikaa sellasia valopilkkuja mut ne nyt varmaan johtuu heittelevästä verenpaineesta. Hyvähän se on silti ottaa varman päälle ja käydä kattomassa tilanne.

Ai että ku ärsyttää, edellisellä diabeteshoitajan käynnillä puhuttiin suun kautta otettavista lääkkeistä ja nyt tää toinen onki alottamassa insuliineja :/ koittais nyt päättää, huomenna samalla käyn myös siellä.
Mä en tosiaan enään haluais alottaa insuliineja kun ei tässä enään niin montaa viikkoa ole ja ylityksetkin ollut tosi pieniä.

Jos nyt jotakin positiivista niin naapurit on laittanu tosi kauniit jouluvalot :happy:

Aika erikoista t87, insuliininhan takia sit yleensä käynnistetään rv 38 tms. joten eihän tohon ees jäis montaa lääkepäivää. Tablettien kanssa kai ei oo se käynnistys niin selviö.

Mullakin 27 pv laskettu. Sattumaa, et kyseisen päivän lapset ei anna mitään merkkejä itsestään? Mitä nyt liikkeet aiheuttaa sukkapuikkoja...

Äääh mikä päivä... Laiskottelua vaan!!!
Olen kateellinen kun kaikki vaan jakaantuu, minäki haluun! Nuokaa ässät ei vaikuta mitään. Höpöhöpöä ne on sanon minä. :D

Onnea anderssille :)

Älkää Rahi, mindis, wopwop ja kesäkirppu hätäillä, kyllä minä teille vielä seuraa varmasti pidän siellä loppukuusta, kunhan en vielä tammikuun alussakin :D Täällä kun ei oo ollu minkään valtakunnan lupailuja synnytyksestä. Harkkareitakin tulee vaan sillon tällön (tai ainakin mitä minä huomannu), nekin kivuttomia. La 23.12.

Tänään oli neuvola, kaikki ok, vaikkakin neuvolassa taas alapaine huiteli 100 pintaan.. Kotona kun oon mitannu nyt ahkerasti niin on ollu kuitenkin koko ajan alle 90, joten niihin nyt luotetaan enemmän. :) sf 32, hieman keskikäyrän alapuolella, mutta vaavi hyvin kasvaa. Painoarvioksi antoi noin 3kg, ihan vaan noin käsikopelolla.

Sokerit pysyneet hyvin, ainoastaan yks päivä ollu sellanen, että sokerit ollu jostain syystä koholla, sielläkin kuitenkin vaan yks ylitys ennen ruokaa otettavissa. Vaavi viihtyy edelleen hyvinkin alhaalla, pää painattaa alas. Painoa ei ollu tullu viime viikkoon nähden yhtään lisää eli nyt tullu raskauden aikana painoo yhteensä 7kg alkupainoon nähden. Ylipainoinen kun olen ja radi, niin pitää olla tyytyväinen. :) Itteensä kuitenkin jonkin verran häiritsee kolminumeroinen luku vaa'alla käydessä.. No, jospa se siitä taas pienenis kaksnumeroiseksi, kun vaavi sylissä. :)

Ens viikolla onkin oikein tehoseuranta viikko, kun torstaina neuvola ja perjantaina äippäpolille aika. :D

Rv 37+1

Täällä myös pidetään varmasti tammikuulle asti seuraa, 28.12 La, eikä paikat oo auennut vielä yhtikäs, muista synnytysoireista puhumattakaan. Vauva tosin on neuvolatätin mukaan jo kiinnittynyt, hyvä niin :)

Eipä tässä mitään kiirusta vielä olekaan, äippäloma ja pikkuhiljaa valmisteluja vauvan ja joulun tuloon.. :happy:

Tänään oli äippäpolin painokontrolli, vauveli oli ottanut joko kasvupyrähdyksen tai viimeviikolla oli mittavirhettä vähän mukana (eri lääkäri ultrasi silloin), sillä painoa rimppakintulla oli hurjat 2,4kg! Eli reilu 400g 10päivässä! Päästiin takaisin kasvukäyrän sisäpuolelle.

Virtaukset yms. ok ja reilun viikon päästä takaisin. Käsin kokeltuna paikat oli auenneet lisää, kanavaa kuitenkin vielä oli jäljellä, lääkärin mukaan tuskin laskettuun aikaan menee varsinkin kun näitä supistuksia tuppaa tulemaan. Ohjeistuksena oli että jos supistaa enemmän niin herkästi synnärille eikä jäädä kotia odottelemaan. Mahdollisesti jos ei oo syntynyt ennen seuraavaa käyntiä niin ottavat sit osastolle ja lähdetään ehkä käynnistelee ettei synny tuonne matkan varrelle. Tuolloin elellään muistaakseni 37+6 aikoja kun seuraava käynti on.

Oma neuvola oli maanantaina, painoa kokonaissaldona itsellä n. + 8-9 kg, SF mitta huitelee yläkäyrällä (vauveli taas ihan alakäyrällä) ja muutoin ei mitään huomautettavaa. Seuraava neuvola maanantaina, vissiin viikon välein nyt syntymään asti käyntejä terkan luona.

Tänään 36+2/4

Takaisin