Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas yksi "mattimyöhänen" ilmoittautuu!
Foorumia on tullut seurailtua jo jonkun aikaa, ja alunperin ajattelin että en ees viitsi rekisteröityä kun ei kuitenkaan ehdi mitään kirjoitella. No kyllähän sitä aikaa nyt sitten kuitenkin tuntuu olevan
Laskettu aika on 15.12. eli tasan kahden viikon päästä. Taidan olla niitä harvoja jotka toivoo että vauva viihtyisi sinne saakka, tai vaikka jonkun päivän pidempäänkin masussa. Talon remontointi on nimittäin aika vaiheessa ja mahan kanssa sentään pystyy edes jotain puuhastelemaan siellä.

Hyvä Marjasose jos pääset kotiin, tietty ikävää et vauva joutuu jäämään mutta ihana kuulla että hänellä on kaikki kunnossa. :)

Täällä nukuttu 3-4h. Ehkä otan päikkärit tänään, jos vaan uni tulee :) suppareista ei tietookaan, ehkä 3-4 kipeetä koko yönä. No nyt on otettu verikokeet, josta katsotaan tulehdusarvot, kun vedet kerran on mennyt. Ja pitäisi päästä aamupäivällä käytölle. Onneks vauva liikkuu heti kun sai aamupalaa :)

Tykkäys siis siitä, että pääset kotiin ja asiat pojalla sokereiden seurantaa lukuunottamatta kunnossa. Harmi, ettei vielä poju päässyt mukanasi kotiin.

Marjasose kiva kun kotiudut jo, toivottavasti vauvakin pääsee kohta kotiin :)

Mukkis tsemppiä ja pikaista paranemista sinne :)

Wildside kiva että ehdit käydä pelkopolilla, toivottavasti siitä on hyötyä :)

Hyvää joulukuuta naiset! :happy: Tänä vuonna tullut joulun aikaa odotettua ja ajateltua normaalia enempi. Lunta saisi todellakin tulla pikapuolin :santa

Toivottavasti Äippä siellä alkaisi pian tapahtumaan jotain!

Mä oon matkalla sinne raskaushierontaan ja iltapäivästä olisi vauvan hoito perhevalmennusta tiedossa. Maha tosi arkana ja kipeenä sisältä päin, kun pikkunen pyörinyt koko yön. Tuntuu, että toiselta loppuu nyt kyllä tila kokonaan. Liikkeet saa aikaseksi mulle huonon olon maatessa ja hengenahdistusta niin unet jäänyt taas muutamaan tuntiin.. Herätessä oli alilämpöä ja kipeä olo, mutta voihan se johtua tästä unimäärästä. Onko muilla ollut alilämpöä?

Mulla on ainakin jatkuvasti alilämpöä ja vilu, vaikka normaalisti olen ihan "normilämpönen" eikä mua palella juur koskaan...
Sit välillä iskee taas ihan mahdoton hiki, että se väli jää jotenkin...
Tervetuloa Tredien (toivottavasti mä nyt kirjotin ton oikeen, ku unohdin jo, ja tää ei nyt anna mun selata sitä nimeä tosta... )
Kiva kuulla marjasose,että pääset kotiin,vaikka varmaan hassu olo lähteä kotiin ilman massua taikka vauvaa... Mut ehdit ainakin katsomaan kotona kaiken valmiiksi ja nukkumaankin ehkä hiukan varastoon... :)
Noniin, loput mä sitten jo unohdinkin, mitä pitikään sitte kirjotella... en muista...
Mä luovutin tän vauvelin suhteen, koska hän ei nyt halua sitte syntyä, niin olkoon siellä sitten.. Mä suunnittelin jo koko tän viikon menot sitten, perjantaina on aika sinne polille jossa ehkä päätellään laitetaanko käynnistysaika vai ei, luultavasti sitten syy on joko maksa-arvoissa taikka vauvan voinnissa jos käynnistykseen päädytään... Vaikka sille lääkärille sanoinkin, ettei mun värkeistä meinannu mahtua se nelikilonen syntymään, niin sillä ei kait merkitystä sitten ollut ollenkaan... no jaa... toivottavasti vauvalla on silti kaikki hyvin...
Vauvan syntymäpäivällä ei oo kyllä mitään väliä.... Oikeastaan olis voinu marraskuussa syntyä, kun mulla on elokuinen, lokakuinen ja joulukuinen jo valmiina... mut mahtuu tuohon joulukuulle vielä :D Ja kun muut lapset on syntyneet 27.04, 31.10, 10.08, 22.12 niin oikeasti sillä ei oo väliä millanen päivämäärä se sitten olis... :D
Vatsa on sisäpuolelta täälläkin koko ajan "arka". Vauvan liikkeet saa välillä ihan irvistämään, en tiiä myllääkö se öisin siellä sitte niin paljon, kun noin muuten ei kyllä enää koko aikaa myllerrä... Närästys on paha koko ajan, ei helpota soodallakaan ku hetkeks kerrallaan... Nukkumaanmennessä meinaa aina mennä hermot, kun just oot saamassa unenpäästä kiinni, niin sitten se närästys alkaa... ja polttaa niin et on tosi tukala olla.... Ei siinä auta ku nousta ylös ja koittaa kiskoa lisää soodaa...
En oo huomannu mieheltä nyt kysyä, oonko kuorsannu, jossain vaiheessa sanoi,ettei saa nukuttua kun mä kuorsaan.... Todella noloa! Ja mun hyvät ja huonot unet menee ihan selkeesti miehen työvuorojen mukaan.. Jos miehellä on aamuvuoro, niinku nyt, niin mä nukun tosi huonosti, ihan liian vähän ja sekin pätkissä... Iltavuoroviikkosin nukahdan ku tukki ja nukun monta tuntii putkeen heräämättä..
Sokerit ei enää stressaa mua ollenkaan, vaikka näinä aamuvuoroviikkoina näemmä ovatkin korkeammalla ku viimeviikolla... ni alle rajan kaikki silti... siis paastoarvoista kun puhun... ihan päälaelleen menny tosta kuukaudenki takaperin arvoista... outoa. vaikka hyvähän se on.
Anteeks, nyt tuli ihan mahdottoman pitkä juttu....!!!

• Tykkään
Reaktiot: J-R
Mukkikselle tsemppiä! Toivottavasti selviää pian mikä on vai joko se varmistui myyräkuumeeksi? Mun miehellä oli myyräkuume just viime joulun alla ja voin kertoa että kyllä oli raju tauti. En siis halua pelotella mutta kerää nyt vain kaikki voimasi tulevaan synnytykseen ja vauvan sekä isompien lasten hoitoon. Eikös teillä ollut se muutto ihan lähiaikoina? Nyt ulkoistat kaikki muuttohommat muille ja keskityt lepäämään.

Heräsin ja huomasin että mun mies ostanut minulle joulukalenteri sukan. Avasin sen niin sisältä löytyi todella kaunis aamutakki! Tuijotin sitä ihan lumoutuneena ja itkuhan siitä tuli :D laitoinki äsken viestiä että ihan liikaa. Ihanko oikeesti meinas 24 tavaraa olla jotn noin hienoa että rusinarasinaki riittäisi. Ni vastasi vaan että mua kuulemma pitää hemmotella.. oon kyllä niin onnekas!!!

Nepatt, täällä myös alkanu lonkkia särkeä kun kyljellään makoilee.

Neuvolassa käyty ja sf-mitta huiteli paljon yli yläkäyrän. Viikkoja 37+1 ja mitta 37 cm. Nyt olis sitten tarkistusaika torstaille ja jos silloin vielä näyttää noin suurelta, niin lähete äitipolille. Siellä sit ultralla kattovat kokoa tarkemmin ja sitäkin, et jos on oikeasti iso niin pitääkö käynnistää. LA 21.12. eikä mitään merkkiäkään vielä, että syntyisi, ei ollu pää ainakaan kiinnittynyt. Hui, juurikin kun ei oo ollu suppareita tai muita niin oon ajatellu, että tulee sitten kun tulee ja ei tässä vielä mihinkään olla pitkään aikaan lähdössä. Ja jos nyt sit käykin niin että käynnistetään.. No torstaina on tuosta sit ainakin sen verran viisaampi, että tietää päätyykö polille katottavaksi vai ei.

Warheart meillä kanssa viedään viä ekaluokkalainenkin viä kouluun (on vielä kanssa 6v.), tossa matkalla on aamuisin vilkas liikenne ja pari pahaa tienylitystä. Moni varmaan pitää ylisuojeluna, mutta kun on ollu mahdollisuus kyyditä, niin sen myös teen. Niin ja kyllä mä koitan sen positiivisen tässä nähdä kanssa :) kotona kuiteskin lapsilla kaikki hyvin ja ei tää tauti varmasti kuolemaksi ole :)

Tuuliina, äsken otettiin kauhee määrä verikokeita, joten tänään pitäs selvitä ainakin onko kuumeilun aiheuttaja toi puumala-virus. Muutto olis 5.pvä, mutta ei mulla oikeestaan sen kanssa paniikkia ole, kun kaikkee ei tarvi roudata kerralla (vuokrasopimus päättyy edellisessä vasta 31.12) Isäntä hoitaa kaverinsa kanssa kaikki huonekalujen siirrot. Kunhan ny pääsisin perjantaiksi kotiin edes kun pitäis allekirjoittaa uusi sopimus, saada avaimet yms. Mutta kyllähän noi järjestyy varmasti!

Ihana yllätys mieheltä Jemina:)

Sitten vaan ootellaa vauvantuoksuisia uutisia <3
(oon täällä varmaan vähän väliä, kun nyt kun pitää vaan lepäillä :) )

Hyvää joulukuuta odottajille ja rakkauspakkausten saaneille! :)

Ihana yllätys tosiaan Jemina! jouluihmisenä kyhäsin jo perinteeksi tulleen joulukalenterin miekkoselle joka ilahtui kovasti :) aikanaan kun hynttyyt yhteen pistettiin ei hän ollut viettänyt joulua kuin viimeksi lapsuudessaan niin johan oma jouluinto tarttui kanssa ja kultani yllätti tuolloin lahjojen lisäksi jouluvalolla sekä joulukuusella, tänä vuonna onkin sitten ensimmäinen perhejoulumme :)

Tsemppiä kipuilijoille ja tämänpäivän synnyttäjille!

Muokattu viimeksi:
Onko muuten kellään tullut nenäverenvuotoa raskaudessa kun itsellä tullut viimeiset kolme päivää ja pahoinvointi iskenyt loppumetreille? :eek:

Heräsin ja huomasin että mun mies ostanut minulle joulukalenteri sukan. Avasin sen niin sisältä löytyi todella kaunis aamutakki! Tuijotin sitä ihan lumoutuneena ja itkuhan siitä tuli :D laitoinki äsken viestiä että ihan liikaa. Ihanko oikeesti meinas 24 tavaraa olla jotn noin hienoa että rusinarasinaki riittäisi. Ni vastasi vaan että mua kuulemma pitää hemmotella.. oon kyllä niin onnekas!!!
Kateellinen ilmottautuu! :D kelpais mullekkin tommosseet yllärit :p

Ooh, ihana yllätys Jemina mieheltäs! :happy: Oma mies toi meille eilen raaputettavat arpakalenterit jouluun ja suklaa vauvakalenterit meillä on jo ollut laskettuun aikaan :hilarious:

Aamulla taas oli vali vali teksti niin nyt ihan eri fiilis hieronnan jälkeen! Ei satu tai oo huono olo vaan tosi rentoutunut. Hieronta kertakin tuntui paljon mukavammalta kuin viimeksi, että jotain apua ollut :)

Air4m kylläpäs meillä menee taas kaikki yksiin :DD siis mullakin neuvola torstaina ja ittellä tullut 2kiloa 1.5 viikossa painoa lissää vaikka ruokavalio ei oo muuttunu ja jalat on alkanu olla semmoset kunnon turvonneet muodottomat pötkylät, joista iltasin ei kunnolla ees erota missä nilkka on :O

Jemina vitsi mitenkä ihanan upee yllätys sun mieheltä!!! <3 :)

Kyfi ittellä alko tuossa joskus pari kuukautta sitten tuo nenäverenvuoto mut nyt alkanu pikkuhiljaa rauhottumaan ettei oo ihan joka päivästä :) ja aamusin etenki on tosi etovaaoloa, mut onneks se ei oo yhtä paha ku raskauden alussa oli! :)

Takaisin