Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Äityli ja Ennika! Onpa jännittävää.

Mä sain ja vihdoin meidän lastenvalvojan kiinni, hän heitti prosessin arvioksi 1,5kk laskettuna vauvan syntymästä. Eli kyllä saan heivata haaveet kastejuhlasta tammikuun lopulta suosiolla helmi-maaliskuulle. Harmi.

Tänään luvassa shoppailupäivä esikoisen kanssa stadissa, hypätään miehen kyytiin jo kukon pierun aikaan. Täytyy varuulta heittää sairaalakassi kyytiin mukaan jos sattuu että shoppailu saa aikaan jotain. . Muutakin kuin stressiä. Ha.

Ihanaa päivää kaikille ja hyvää joulukuuta!!! :santa:rendeer:Heartred

Hauskaa päivää teille Nannuska ja toivotaan shoppailun tehoovan ;)

Diabeteshoitaja antoi viikon lisäaikaa sokereiden seurantaan, lääkitys pitäs alottaa ku paastoarvot ylittyy. Nyt oon kauheen myöhään syöny iltapalan ja noussu tosi aikasin aamupalalle viikon ajan.
Hitsi että ärsyttää jos tässä vaiheessa pitää ruveta jotain lääkkeitä vielä syömään.
Muuten on kyllä ollu ihan hyvä olo, toki kaiken maailman pikkukolotuksia mutta kelläpä meistä ei olis.

Ihanaa, nyt on joulukuu.
Ja pian poika herää ja aamupalan jälkeen saa avata ensimmäisen luukun. Voi sitä riemun määrää :happy:
Sitten jos vielä lunta ja vauva tulis niin olis ihan täydellistä :grin

Onnea marjasoseen koko perheelle! :)

ennikalle ja äitylille tsempit synnytyksiin! :)

Mukkis toivottavasti pian pääset kotiin!

Eilen neuvola, ei mtn uutta.. Painoa tullut kilo viikossa, vissiin vähän turvottaa! Muuten kaikki ok. Väsymykseen täälläkin aina se sama virsi, että voi voi, koita jaksaa, yritä sit päivällä levätä. Jooh, meneehän toi melkeen 10km käppäily lepäämisestä, ihania nämä miehen aamuvuoroviikot kun pitää kävellen esikoinen viedä eskariin :D Tosiaan yöunet jää sinne 2-4 tuntiin, tuokin pätkissä, että olo just sen mukainen! Kyllähän loppuraskauteen hormonimuutoksista johtuen kuuluu yöheräilyt, mut tää alkaa olemaan jo ihan sietökyvyn rajoilla.

Syntymäpäivällä ei sikäli väliä, mut kaks edellistä syntyneet 2. päivä synttärikuukauttaan, ni oishan se hauska jos kolmaskin putkahtas 2. päivä maailmaan :)

39+0 tänäään, niinköhän sitä pääsis laskettuun aikaan asti tässä raskaudessa? Täähän vois sit mennä mellkeen yliaikaseks ku eka tullu kaks viikkoa ennen laskettua, toka tuli suunnilleen laskettuna ni jos tää sit tulis siinä kaks viikkoa jälkeen lasketun... Varmaan jouluaattona sit oo puskemassa pihalle viiskilosta vauvaa ihan zombina ku pari kk valvonu... HUOH, toivottavasti ei sentään... Eka kontrolli häämöttävää yliaikasuutta ajatellen ois 41+5 ja kaiketi sen jälkeen odotellaan, että josko synnytys itekseen käynnistys, ellei ole lääketieteellistä syytä käynnistykselle.

Lasten riemua joulukalenterisuklaasta, selkeesti joulukuu! :D Tossa eilen mietiskelin just kuin mietittiin kesällä, et millähän talvitakilla sitä pärjää tän loppuraskauden jos on kamalan kylmä. No eipä oo siitäkään paljoo päänvaivaa tullu ku nää ilmat on tätä mustaa ja vetistä plussakeliä! Mut siis pointtina, et ollaan jo näin pitkällä, ihan viimemetreillä :)

Ei hyvää päivää kuinka hyvin nukuttu yö takana täällä.. Ihanaa saada levätä ja yöllä heräsin ekaa kertaa sikiökalvojen poksumiseen <3

Tänään puolen päivän aikaan on pelkopoli. Eilen kirjottelin tuon lappusen ja eipä meinannu mahtua tiivistetysti mun pelot sinne. Noh jospa muistaisin puhua tänään kaikesta ja onneksi mies tulee mukaan, niin toimii muistikirjana siinä samalla sitten. Oon sille sanonu, että painaa korvan taakse mitä oon sanonu. :)

Ennikalle tsemppiä! :)

Taas kolmen tunnin yöunet takana, saa nähdä kuinka itkuinen ja hermoja kiristävä päivä tulossa.. Toivottavasti päivällä saisi edes pienet päiväunet nukuttua :angelic:

Eilen sain kuulla että mies joutui uudelle työmaalle, jonka seurauksena ei luultavasti pääse enää loppuraskauden neuvoloihin mukaan. Perjantaina olisi äippäpolilla kokoarvio ja sen myötä käynnistyksen miettiminen, eipä mies sinnekään pääse :( Harmittaa niin paljon, ennen tätä mies oli aina innoissaan jokaisessa neuvolakäynnissä ja ultrassa mukana, nyt pitää yksin mennä..
Toisaalta tuntuu tyhmältä valittaa tästä, toiset joutuvat koko raskauden ajan käymään yksinään neuvoloissa ym, mutta kyllä harmittaa kun tottunut siihen että kumppani on yhtä lailla käynneissä mukana.

Onpa sulla warheart hurjat kävelymatkat vielä! Eikö teillä taksi vie jo tuollasta matkaa? 3km suuntaan on kai se raja kun saa kyydin.

Hyvä wildis, että kerkiät sinne pelkopolille! Ja toivotaan että se on hyvä käynti:)

Täällä antibiootti tippuu käteen ja voi kun nyt selkiäis tänään jotain... Lueskelin jo netistä tosta myyräkuumeesta,että toipuminen kestää 2-4 VIIKKOA! Apua, en halua kipeenä mennä synnyttään. No voihan olla,että toi on yksilöllistä... Olis 2viikkoa käynnistykseen.

Harmi kun en päässy mäkeen ekan joulukalenteriluukun avaus riemua.... Mutta nyt on sitten vihdoinkin meidän kuukausi! Tätä on kyllä odotettu :)

Tänään neuvolaan! :)
Väsyttää vietävästi, mutta onneksi saa päivällä lepuuttaa. Viime yönä kylkiasento aiheutti sen, että lonkkanivelen kohdalta alkoi vihlomaan. Kyljellä ei ollut väliä, joten hyvin katkonaisesti on tullut nukuttua.

Tsemppiä Wildis pelkopolille! Toivottavasti saat sieltä apua ja tietoa.

Harmi Talvitintti, että miehesi ei pääse mukaan. Toisaalta ei sulla varmaan montaa käyntiäkään olisi enää?

Mukkikselle tsemppiä ja todella pikaista paranemista!

Jep, 3km on raja ja meiltä matkaa eskariin vähän vajaa 2,5km, että siitähän se melkeen 10km tulee kun sinne ja takas lompsii kahdesti päivässä.. Eilen meni 2h 20min yhteensä matkoihin, eskaria se 4h päivässä, että vähän turhauttaa! Kunnalta ei sääliä heru kun matka kuulemma turvallinen pienimmillekin koululaisille. Mä en kyl tota 6-vuotiasta päästä yksin kävelemään tonne pimeeseen, ylittelemään teitä ja panikoimaan ehtiikö ajoissa.. Pikkusen perseestä ku pitäs jo niiiiiin isoa olla tossa iässä :( No mut, eipä oo vaihtoehtoja...

Yhellä tutulla kans epäiltiin myyräkuumetta, ei kyl selvinny sit lopulta, että oliko vaiko ei.. Antibiootilla meni ohi melko nopsaan. Voihan toi paranemisaika onneks vaihdella yksilöllisesti, että positiivista ajattelua vaan kehiin, jaksaa kroppakin paremmin parantua! :) Toki se sairaalassa makaaminen on aivan hanurista, mut koita Mukkis piirrellä ne hopeareunukset niille synkille pilville!

Pitäs sit varmaan pukee muksut ja lähteä tallustamaan! Ennemmin kyl jäisin sohvalle makaamaan ja kattomaan vaikka jtn hömppäleffaa... Eilenhän tuli töllöttimestä semmonen ku the Notebook, rakkaushömppää arvostaville aikas ihana leffa ;) Mun pimeä puoli, katon romanttisia komedioita ja draamoja, sekä vanhoja 60-luvun musikaaleja/leffoja :bag:

Täällä kans mies ilmotti aamulla, et oon ruvennu kuorsaamaan, niin ettei hän saa nukuttua :D No, mä nukuin tosi hyvin :)
Ehkä johtuu tosta asennosta, ku ennen nukkunu kyljellään, mut nyt se aiheuttaa niin kovaa kylkisärkyä ettei pysty enää.

Joulukuu!!!! Ihan tosi!!!?!? Tänne saakka päästiin! :D Mulla oli omat epäilyksen jo, että meille tuleekin marraskuun vauveli, mutta eipäs vaan tullutkaan :p Ens maanantaina olis äippäpoli ja voisin kyllä jäädä sinne synnyttelemään sitten samalla reissulla ;) Tänään 36+0!

Tänään aion touhuta joulukoristeita kotiin, kun en aiemmin ole saanut aikaiseksi, voisi jopa käydä lyhyellä kävelyllä viemässä jouluvalojen laatikot ym. varastoon. Ihanaa kun saa ihan lääkärin luvalla enemmän liikkua :)

Ihanaa joulukuun alkua kaikille mahtaville joulumammoille!!! Myös niille, joista tulikin jo mammoja vaikka marraskuussa tai aiemmin :) Ootte ihania!

Mukkis, jaksamisia sinne! :)

Nepatti, ei onneksi enää montaa neuvolakäyntiä tiedossa :) tiedä vaikka poitsu päättäisikin syntyä ennen seuraavaa neuvolaa.. :p

Air4m täälläki tänää tarkotus alkaa kunnolla touhuaa kotona!! :) ekana jos mankelois kaikki lakanat jotka pesin viikonloppuna ja sit jos siivoolis kaappeja/lipastoja ni sais tavaraa vähemmäks täältä.. viikonlopuksi ois tarkotus saaha kotia vähä joulusemmaksi ni vois sitten paistella torttuja ja kinkkua ja ottaa pieni varaslähtö jouluun ;)

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, mindiS!

Viikossa oli tullu painoa 2,3kg! :eek: Kyllä oon silti sormissa huomannu pienoista turvotusta, että ehkä osa siitä on nesteitäkin. Onneksi on neuvola torstaina, niin pääsee tarkistamaan pissat ja paineet. Eipä oo silti olossa ollu vikaa.

Tsemppiä Äitylille ja Ennikalle! Mukkikselle paranemisia!
T-87 koeta lisätä protskuja ja vähennä hiilareita iltapalalle jospa ne sokrut siitä asettuisi, mitkä viikot sulla nyt menossa jos vielä lääkehoitoa meinasi? Mulla ollut parit ylitykset paastoissa ja viimeksi puhui insuliinihoidosta mutte eilen soitteli hoitaja ja mulla oli yksi raja-arvo ni totes vaan että hyväthän noi arvot on ja ettei tässä vaiheessa enää lääkehoitoa aloitettais.

Hyvää joulukuun alkua kaikille :Heartbigred

Kiitos kaikille onnitteluista <3❤
Synnytys kertomusta tosiaan kirjoittelen kunhan ehdin ja saan itsekkin siihen jonkun näköisen selvyyden kun meni itseltä tilanne taju aika nopeasti.. :)

Täällä voidaan hyvin. Itse pääsen kotoutumaan tänään mutta vauva jää teholle tarkkailuun sokerien takia. Ei ainakaan vielä pariin päivään kotiudu siten ainakin ymmärsin. Muuten kaikki pojalla oikein hyvin :)

On kyllä ihanaa kun on joulukuu! Warheartin tekstiä vaan kun luin, niin tajusin et meillähän ei ees oo joulukalenteria pojalle! Oikein vuoden vanhemmat, no ehkä tänään vielä kerkeää. :D Ja on teillä kyllä Warheart aikomoinen matka eskarille :wideyed:

Takaisin