Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huih,miua rupes jännittämään huominen äitipoli.. Äsken verenpaineet 132/94,vaikka lääke alla :( eli mitä lie olis ilman lääkettä..
Tavallaan toivoisin,että tää käynnistettäisiin,mutta sitten taas toivoisin,että alkais luonnollisesti itsekseen.. Ääh!
Anteeks omanapailut..

Tsemppiä kaikille ketkä sitä tarvitsee!

Tsemppiä ja voimia tulevaan, Äityli! Tulehan infoamaan meitä välillä mikäli jaksat ja ehdit :)

Hurjasti tsemppiä äitylille! :)

Sitähän on huomenna joulukuu! THE kuukausi!! Jihuu, jouluvauvoja vaan maailma täyteen! :happy:

Joku aikaisemmin kyseli, että mitä tapahtuu jos mennään yliajalle, että koska käynnistellään. Meijän neuvolassa on käytäntönä, että siellä seurataan lasketun ajan jälkeen vielä 11 päivää ja sen jälkeen katsotaan sitten synnärille käynnistysaikaa (jos siis ei tule mitään normista poikkeavaa).

J-R tuolla pohdiskeli mahdollista syntymäpäivää. Mulla ei muuten ole sillai väliä milloin syntyy, mutta meillä on tosiaan perhepiirissä useammat synttärit tässä joulukuussa, joten olisi kiva pikkuiselle saada ihka oma synttäripäivä :) "varattuja" päiviä on 10., 15.,16.,17., ja mun oma 27. päivä. Joten ois ehkä kiva, jos vaikka tällä viikolla syntyis, niin ei ihan tuohon pahimpaan syntymäpäiväruuhkaan osuisi, vaikka eihän se vaarallista ole :grin

Ollaan miehen kanssa merkattu joskus alkusyksystä kalenteriin omat veikkaukset syntymäpäivästä. Miehen veikkaus meni jo ja oma veikkaukseni on huominen päivä. Katotaan kuis käy... Vähän epäilen, että pidemmälle mennään kun ei tässä mitään merkkejä ilmassa oo.

Paljon voimia ja tsemppiä äityli x3 :lle! :)

Niin kuin Herkkusieni sanoi niin huomenna alkaa tosiaan THE JOULUKUU!
Kohta meillä kaikilla on ennemmin tai myöhemmin omat pikkutontut sylisämme, oi miten ihanaa :) <3

Toi loppu huipennus kyllä pikkasen jännittää, kun on ollu ihmisillä enemmän tai vähemmän jännitystä mukana synnytyksissä. Onneksi ei mitään kauhean dramaattista! :hello2

Äitylille tsempit täältäkin! Toivottavasti myös Mukkis voi jo paremmin.

Joku mainitsi tuolla aiemmin, että isyydentunnustus tehtäisiin jo ennen vauvan syntymää? Täytyykin kysyä käytäntöä neuvolasta tänään aamulla kun menen, että miten Espoossa homma hoituu.

Äitylille voimia koitokseen!!!!

Täälläkin valvotaan, viereinen mummo puhuu välillä unissaa niin kovalla äänellä, että ihan säikähtää. Äitipolilla kävin illalla käyrillä ja tutkittiinkin sitte kaikki kun vauvan sykkeet huiteli siellä 200:saa. No sillä oli kyllä kauhee vauhti päällä, mutta toi mun kuume kuulemma vaikuttaa siihen kanssa ja kun mun pulssi oli130-140 niin siihen se reagoi kanssa. Mutta kanava edelleen 3cm, ei kyllä sanonu onko auki yhtään. Ultrassa aikaa möllykkä alkaa olemaan, arvio rv36+4 3300g, mutta sanoi, että voi olla mittavirhettä jkv kun tekee niin kovin hengitysliikkeitä. Toivottavasti ei tarttis kauaa täällä maata, haluun jo kotiin...

Voi kun äippä, tseitsei, josa ja muut pääsisitte pian tositoimiin!

Se isyydentunnustaminen neuvolassa tulee vasta ens vuonna voimaan eli lasketun ajan pitäis olla ens vuoden puolella reippaasti. Ainaki näin oon käsittäny.

Äitylille tsemppiä :) vai jokohan vois jo onnitellaki? :)

Tääll taas herätty kuumuuteen. Tai no tuntuu viileeltä mutta ittellä hiki pääll :/

Tsemppiä tähän päivään sekä Ennika et Äityli! :)

Saini, täälläkin on useempana yönä herätty hikikuumaan, argh..!

Takaisin