Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Timbe, siltä mustakin tuntuu. Mun tuurilla vielä käynnistyskin otaa oman aikansa ja oon jouluaaton sairaalassa! Miehelle puhuin noista mun "joulu sairaalassa" peloista niin se vaan tuumas, jotta hän ei ainakaan aattona oo sairaalassa. Mä ainakin "uhrautuisin" sairaalajouluunkin, kunhan vaan saisin olla perheeni kanssa. Noin niinkun miehen näkökulmasta. Mulle aattoa tärkeempi päivä on joulupäivä, toivottavasti sillon oltais jo kotona! Kauan muuten ensisynnyttäjät on sairaalassa, olettaen ettei mitään erityistä ole?

Jännä silti tossa vakuutuksessa,että toi ei mennyt mut esim. flunssakäynti menee suoraan. Vakuutusten kanssa saa olla muutenkin suhteellisen tarkkana. Jokunen vuosi sitten muutin yhteen asuntoon, jossa tuli vesivahinko kuukauden sisään, kun pesin pyykkiä, joka ei johtunut musta vaan vanhoista putkista talossa. Ekaksi en meinannut saada mitään vakuutuksesta, mutta lopulta meni valituksen jälkeen myös väliaikaiset asumiskustannuksetkin.

Yleensä noin kolme vuorokautta... Siis ensisynnyttäjä sairaalassa, mutta ei se nyt ihan niin tarkkaa ainakaan jokapaikassa ole...

Huhheijaa... Esikoinen on kyllä meillä löytäny jonku iha uuden kierroksen tohon uhmamittariinsa o.O Iha painajaista tämmöset illat ku joutuu yksin nukuttaan, ku potat lentää ja vessahommat on jostai syystä iltaisin iha nou nou... Yhessä välissä ku roikotin tota karjuvaa ipanaa, olin iha varma et lantio hajoaa justiin alta x_X Saapa nähä mitä omista unista sit ens yönä tulee, toivottavasti jotain ku miehellä ois vielä huomennakin töitä enne vapaita... (anteeksi hirviä valitusvirsi >.< )

Noin kaksi vuorokautta taisi olla Taysissa normaalisairaalassa olo aika, jos kaikki on hyvin.

Angelique laitahan viestiä meillekin, jos lähtö tulee :)

No voi hitto millanen lääkäri ngale! Voisitkohan saada neuvolan kautta keskusteluapua? Ja täällä on muistaakseni mun lisäksi muitakin sektion kokeneita. Multa voi kysyä kans ihan mitä vaan! Mutta tosiaan mulla on sektiosta ihan hyvä muisto ja toivon kovasti että sulle se olis myös ihana syntymäkokemus ja kohtaaminen sun vauvasi kanssa :)

Toivottavasti hälytys osoittautuu Angelique oikeeksi! :)

Ootpa kyllä kurjaa kohtelua saanu ngale :( Voimia valmistautumiseen, kaikki menee varmasti ihan hyvin! Toivottavasti sulla omatkin fiilikset ehtii parantua ja tasaantua ton sektion suhteen!

Täällä tuli paluu arkeen, kun pikku neiti palasi kotiin tuomaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Muutaman tunnin kotona olon jälkeen muistu, miten tuskasta on raivailla ja siivota pyörremyskyn perässä.
Lisäksi isommat teki sellasella innostuksella chilipastaa, että kattolamppu tippui siinä lomassa lattialle ja tuhat pientä lasin sirua levisi ympäri mökkiä.
Onneks on kello jo niin paljon, että voi luovuttaa tältä päivältä :-)

poodle voi että ku kuulostaa tutulta, meillä ei potat kyl lennä ku ei oo enää käytössä, mut muuten ton 3v2kk kans saa kaikki asiat tapella joka hetki läpi ja mä niin inhoon ku ei vaan oikeesti usko mitään... Tällä kaverilla on just atopiaan taipuva iho ja sit ne molluskat, et jos et joka ilta rasvaa ni yöllä joudut sit sen tekee ku alkaa raapii ihoasa... Nyt on tosiaan kutinat helpottanu ku näppylät alkaa olee katoamassa ni josko ei tarvis ku joka toinen ilta tehä tuo tappelu.....

Meillä on esikoisella Lähitapiolasta vakuutus ja ollaan oltu tyytyväisiä. Ummetuksen takia jatkuva pegorion lääkitys niin saa vakuutuksesta lääkekulut haettua. Tulokkaalle otettiin myös vakuutusvaraus jo hyvissä ajoin.

Pitäis lähteä nukkumaan. Saa nähdä mitä tästä tulee, kun kurkkua kutittaa ja yskittää. Otin just lusikallisen hunajaa josko se jeesaisi.

Miikku90, ajatuksena olis alakautta synnyttää:) Poika oli optimaalisessa linkkuveitsi-asennossa synnytystä ajatellen. Eli nyt odotellaan synnytyksen alkamista ja jos ei LA:aan mennessä oo syntynyt, niin sit on kontrollikäynti, jossa tsekataan vauvan paino ja muut:)

Huomenna ois synnytysvalmennus
Sähän Pauliina24 kävit sen Jyväskylässä, oliko sun mielestä hyvä?

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! (vaikka itelläni ei tällä hetkellä viikonpäivillä ole niin väliä);)

Joo mä kävin siellä valmennuksessa ja tykkäsin kyllä kovasti! :) Vaikka olikin sellainen luentotyyppinen ja paljon kerrottiin asioita mitkä jo selviä olikin, niin tuli kuitenkin tosi paljon myös uutta asiaa! :) Tuli koko synnytys paljon todellisemmaksi! :)

Njääääääää.... Me miehen kanssa luovutettiin ja mennään nukkumaan, voi räkä! Siinä vaiheessa ku ite vielä elättelin toivoa ja kissa luovutti ja lähti nukkumaan niin melkeen jo tiesin että jaaha, ei vielä. Saattaishan se yöllä silti yllättää...

Sain (nyt vasta) kuulla verikokokeitten tulokset ja olihan siellä jotain mikä viittais raskausmyrkytykseen.. eikö se ois jo ihan pätevä syy alkaa käynnistelemään synnytystä? Tietenkin noi verenpaineet on lähteny laskuun ja niitähän ne nyt vaan kyttää ei oo ilmeisesti verikokeitten tuloksilla mitään väliä.. saatana täytynee aamulla avata kaunis sanainen arkkuni jos ovat kotiin passittamassa :mad:

On kyllä hyvin kirjoitustahti kiihtynyt tällä palstalla :grin malttamattomuuta ilmassa!

Paljonko sulla marjasose on nyt ne verenpaineet olleet? Ihme,etteivät ota tarkempaan syyniin jos raskausmyrkytykseenkin verikokeet viittais!

Toivottavasti Anksu, et oo tulossa kipeeksi, eikä kukaan muukaan! Just eilen mietin, että ois meinaan hirveetä synnyttää jossain superflunssassa kun henki ei kulje ja yskittää ja nenä tukossa... Välillä ne flunssatkin vie voimat niin totaalisen tehokkaasti, ni siihen ku ympättäis synnytys... huh heijaa! :eek:

Ei ole ääneen kerrottu.. sanottu vaan että hyvät on ja lähetty pois.. Neuvolassa tänään oli aika hurjat lukemat mutta niitäkään en ulkoa muista ja äitiyskortti huitelee jossain päin äippäpolia

Takaisin