Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tytsy meillä odotus mennyt hyvin. Jännitin kyllä isompien reaktiota, kun kerrotaan että taloon tulee vauva. Mutta kaikki otti tiedon hienosti vastaan. Tytöt on tarjoutuneet olemaan hoitoapuna heti kun tarve tulee. Poika sanonut ihan kiva, mutta vaippoja hän ei opettele vaihtamaan. Muutenkin kun ovat noin isoja, niin heistä on ollut valtava apu täällä kotona, kun itsellä on ollut laiska olo. Aina löytyy joku joka imuroi, tekee ruokaa ja kantaa kauppakassit sekä käyttää koiran ulkona. Välillä on olo ettei mitään saa itse tehdä. Nähtäväksi sitten jää millasta tulee olemaan kun vauva kotiutuu sairaalasta, mutta näyttäisi siltä että hyvin se sujuu :)

catherine mullaki ois tarkotus lähtä lukemaan amk:hon hevostaloutta, eli jatkan sitä mihin joskys opiskelut jätin. hevonen meille tulee joskus ku onhan meillä tilat sille :) et ei vuokralle kyl tarvi laittaa. Oottelen et lapset viel vähän kasvaa, ni ei tarvi ihan koko aikaan vahtii niitä et missä ovat onko hevon jalkoissa jne..'

Hei, täällä oli yhdessä vaiheessa kovatki keskustelut noista lapsien vakuutuksista, onkoha näistä jossai erillinen keskustelu vai voiko joku suositella jotain vakuutusta?

Jyväskylässähän on siinä sairaalan vieressä se parkkihalli, että ei pitäs pysäköintiongelmaa olla :) Mies voi ajaa sinne synnärin eteen ja viedä sit auton parkkiin tai sit ite lyllertää sieltä parkkihallista miehen kans synnärille, miten ite meinasin.

Tsemppiä ngale! Varmasti olet pettynyt, se sektio kuitenkin menee varmasti ihan hyvin. Ja yhden hätäsektion kokeneena voin sanoa, että ihan hyvä kokemus, vaikka hätätilanne olikin. Toipuminen kesti vähän pidempään, mutta haava parani hienosti ja nykyään sitä arpea on vaikea edes erottaa :) suhteeseen vauvojen kanssa (siis kaksoset synty sektiolla) ei vaikuttanut mitenkään negatiivisesti ja imetyskin onnistui. No tietty tuplaimetys toi oman haasteensa... ;) Sitä ihmettelen, että sulle sanotaan, ettei pelolle voi enää mitään tehdä, ihan varmasti ehtii vielä tehdä!!!
En nyt muista, mutta oliko tää sun eka vauva?

Meillä pohjolan vakuutus. Oli kattavampi + halvempi ku Lähitapiola mitä kans mietittiin. + tosi hyvä puhelinpalvelu. Konttorissa taas kyl tosi huono, melkein jäi sen takia ottamatta. Olisihan noita Fennia ja ifi ja mitä kaikkee, mut ei jaksettu lähteä vertaileen laajemmin. Kotivakuutus pitäis kans vielä tarkistaa, rasittavaa!

Eli siis tätä voi kestää monta viikkoa putkeen, toivottavasti menee ohi ja tulee vaikka parin viikon päästä uudestaan.
Noh, otetaan vastaan mitä tulee :happy:

Niin ja mulle muuten selvis vasta pelkopolilla (tytöt nyt reilu 4v.) että b-vauva ei olisi millään syntynyt alakautta, pää oli jumissa ja voimakkaasti taaksepäin. Onneksi pääsin sektioon niin nopeasti ja molemmat voivat hyvin syntyessään, jos olis alakautta lähetty yrittään olis käyny varmaan huonosti. Olin tosiaan täysin auki ja a-vauvan tukka näky jo kun sektiopäätös tehtiin. Ja sillon muistan vain viimeisenä että viimenen tunne mulla oli turvallisuuden tunne ja tiesin, että kaikki päättyy hyvin :)

Muokattu viimeksi:
Mä kans vollotin ääneen koko eilisillan kun katoin jotain leffaa. Onneks mies ei ollu kotona ihmettelemässä :D Ja nyt alko itketään ku mies oli niin komee, kun lähti vähän iltarientoihin (väkisin sai työntää ovesta ulos). Ja sit pelottaa kans kaikki, et jollekin läheiselle tapahtuu jotain.

Flunssakin alkaa vihdoin helpottaa, jospa tulis energinen vkl ja ens viikolla sais vauvakin mielellään jo tulla. Mäkin jostain syystä haluisin vauvan synttärit joulukuun puolelle. Marraskuu on niin ankee. Tänään 38+5 <3

Miltä muuten tuntuu odottaa vauvaa, kun on jo monta lasta, jotka on jo melkein täysi-ikäisiä? Teinit + vauva samassa taloudessa, aika mielenkiintoista elämää :D

En tiiä keltä kysyit mut mulla ainakin kun on tällanen tilanne niin toisaaltahan on helpompaa kun ovat jo isoja, ei tartte niiden takia kauheesti hössöttää ruokia yms ku osaavat paljon jo ite. Toisaalta sitten teini-ikä on aika haastava, siis lähinnä noiden teinipuuskien kanssa, ovet paukkuu ja sillee ku niitä ärsyttää.
Anteeksi, äsken huomasin että äityliltä olitkin ilmeisesti kysynyt... No onneks en mitään romaania tohon kirjoitellut... :)

Nyt tähän väliin ilmoitus. Housuihin oli tullu jotain epämääräistä vuotoa joka vois olla punaista. Alamahassa tuntuu koko ajan painetta ja lihaksissa tärrää... Koko ajan suoli täynnä ilmaa (anteeks kaikki) ja kissa ei jätä mua rauhaan... Seurataan tilanteen kulkua...

Muokattu viimeksi:
Lilith, pohjolasta ja turhasta (meillä) kuullu ainakin hyvää. Pohjolan vakuutus on tosi kattava. Mut näillä viikoilla ei vakuutusta enää saa, eli täytyy oottaa, et vauva on sen 2kk. Sit sen voi taas hakea.

Me otettiin kans pohjolan vakuutus. Oli kattava ja siihen saa ison alennuksen, kun tän vuoden puolella ottaa. Siitä on jo jotain hyötyä ollutkin, kun se korvaa sen mun osastojakson, kun kortisoonit pistettiin (omavastuu toki 100€, mut kaikki ylimenevä ja tästä eteenpäin tuleva menee sitten vakuutuksen maksettavaksi).

Hui, mahtaakohan tänään tulla vielä jollekin lähtö :D

Ja air, viikon 35 jälkeen syntyvät harvoin joutuu viikkojen takia sairaalassa olemaan. Eli etteköhän oo senkin puoleen jo turvassa...

Meille myös (tai siis vauvalle) mun äitini otti vakuutuksen Pohjolaan. Sieltä kyllä sanottiin, ettei takarajaa vakuutuksen otolle ole..tiedä sitten.

Kävin anoppilassa, tunnin matka suuntaansa niin nyt vähän juilii alamahaa. Oon kuitenkin asennoitunut siihen, että synnytän vasta kolmen viikon päästä :D la siis ens viikon sunnuntaina, muttei merkkiäkään, että olis pian tulossa. Toki saa aiemminkin tulla, jos on tullakseen.

Angelique mahtasko sulle tulla seuraavana lähtö;) tsemppiä!

Cicadosta ei oo tainnu kuulla mitään? Jänskättää että ollaanko siellä humalluttu uuden vauvan tuoksusta?!

Nyt on sit siivottu,shopattu, sisustettu (verhot vaihdettu), silitetty ( vanhat verhot),saunottu ja vielä olis yks ässä hihassa;) jos tällä ei lähde niin jo on kumma... Ainakin jalkoja vetää hapoille :/ tuli joku ihme virta piikki iltaan...

Joo, osassa vakuutusyhtiöitä pitää tehdä se2-3kk ennen laskettua-aikaa. Mut esim. Fenniasta aikaisemmin ainakin saanut kun vauva kotiutunut ja 4 vuorokauden ikäinen (tällöin siis täytetään äidin terv.selvityksen sijaan vauvan, et jos synnytyksessä ollut jotain poikkeevaa/ synynnäistä vikaa, tulee mahdollisesti rajoituksia.

Mukkis, on eka vauva juu. Pelkopolille en saanu enää aikaa ku kaikki ajat kuulemma menee ens vuoden puolelle ja meillä sektio 17.12. Lääkäri oli tosi empatiakyvytön ja sellasella lässytys äänellä vaan hoki, että "noh, toivottavasti saatte mukavaa henkilökuntaa synnytykseen" kun selitin, että en luota niihin aiempien kokemusten johdosta. Tämä sama lääkäri teki raskausviikolla 28 sen päätöksen, etten mä tarvi mitään pelkopoliaikoja. Ilmeisesti kuvitteli, että oon menny sinne vaan perhehuonetta kinumaan etukäteen, näin ainakin omakannasta lueskelin. Lääkärille tänään sanoinkin, että mä varmaan tuun jonkun psukiatrisen osaston kautta synnyttämään, kun tuntuu, että järki lähtee. "No toivottavasti et nyt sentään" totes vaan lääkäri lässyttävällä äänensävyllä.

Meilläkin on pohjolasta vakuutus, mutta yksityisen lääkärikäynti ei mennyt siihen, kun jouduin hakee saikkua alavatsakipujen ennen äippälomaa. Raskausajan yksityiset lääkärikäynnit ei mennyt mun omaan tai vauvan vakuutukseen. Ainoastaan julkisella olisin saanut käydä, jota en ihan ymmärtänyt o_O Olin siis vuokrafirman kautta viimeiset kuukaudet töissä, joten ei ollut työterveyttä ja tayssiin soitin, josta sanoivat, että yksityinen tai työtyöterveys.. Sairaslomatodistus oli jostain pakko saada, kun sellaset kivut oli, että kävely hankalaa sekä seisominen ja monta tuntia ois pitänyt kiireessä seistä ilman taukoja.

Muokattu viimeksi:
Mutta vauvan yksityiset kuuluu. Ja jos esim joudutaan käynnistämään vauvan tai äidin terveyden vuoksi, niin se menee vakuutukseen myös. Ja jos syntyy etuajassa, niin silloin myös menee vakuutukseen.

Takaisin