Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ainakin vollotan ihan kaikesta. Eilen mies jo tuskastu että mitä hän oikeen teki ku taas mä itken... Koita siinä sitte selittää että tää kuuluu asiaan... Naama punasena ja märkänä ja posket räässä tossa vollottaa että et mitääääääään wääääääää..... Että oli kyllä aikuinen olo taas!

Juu-u täällä vollotetaan millon mistäkin turhan päiväisestä! Lapsi parat menee ihan hämilleen kun tämä vollottaa tuon tuosta jostain pikku asiasta!

Marjasoseelle jaksamisia ja tsemppiä!

Nannuska11, mulla kanssa la 26.12 ja ollut jo jonkin aikaa sellainen olo että voi kun poika jo syntyis.. Turvotusta joka päivä, mahaa juilii ja vihloo, "menkkakivut" ym.. :wtf:

Iloitsen vauvamasusta ja kannan sitä ylpeydellä, mutta välillä hermot menee kun alkaa olemaan vain tiellä. Mieskin nauraa kun näytän kuulemma ihan vaappuvalta muumilta/pingviiniltä..

Muilla todella lujaa reisikipua? Mulla ollu ny pari päivää tosi ilkeet kivut ja säryt reisissä, sisäreisissä, nivusissa ja nyt tänää alkanu särkee alaselkää. Ei oo sellasta poltetta, mitä tullu joskus suppareitten aikaan, vaan tää on ihan tällasta kokoaikasta, ja pahiten tosiaa ottaa sisäreisiin, kävely on etanavauhtia sen takia ja pystyyn nouseminen ja alas istuminen on yhtä puuskutusta. Onkohan ihan normaaleja loppuraskaudessa tällaset lihaskivut, vai voisko enteillä tulevasta lähdöstä?? Saahan sitä aina toivoa.. :D

Ei oo miun päivä.. Tänään oli neuvola,jossa sitten yllättäen verenpaineet huiteli pilvissä.. Ei muuta kun päivystysaika äitipolille ja sieltä sitten ilmoitti,että osastolle..
Täällä siis ollaan ainakin perjantaihin asti :(
Sitten katsotaan tilanne uudestaan,lähdenkö kotiin,jäänkö vuodelepoon vai käynnistettiinkö..

Suvituulia, voi ei! Oliko proteiinit ok? Paljon lepoa nyt vaan sitten :/

Laskimotukos tulee tyypillisesti vasempaan alaraajaan, jollon usein pohje tulee kipeeks ja turpoaa.

Protskut negatiivista, eikä mtn muutakaan ole.. Vaan tuo alapaine huitelee yli satasessa :(
Äsken ottivat verinäytteet,katotaan onko niissä mtn..
Mutta olo siis hyvä,mitä nyt kaamea nälkä koko ajan ja täällä on aikas vilponen..
Toivottavasti nyt en tuu kipeäksi,kun viimeks sain flunssan täällä :(

Panikoin juu täällä melkein varmasti ihan tyhmiä ja turhia :/ Ei ole pohje kipeä, mutta reisi/reidet.. Ja onko normaalia että turvonneet elefanttijalat on iha punaset?

Suvituulia, paljonko sulla on viikkoja? Mullakin nuo alapaineet ollu nyt 100 luokkaa jo jonkun aikaa. Pari kertaa ultrattu ja kaikki ok. Antoi ohjeeksi seurailla myrkytyksen oireita ja jos paineet alkaa koko ajan olla yli 110 niin sitten katotaan taas. Viikkoja 38+2.

Miulla on nyt 35+1. Lääkäri sano että jos itsestään lähtis syntyy,niin annettaisiin,mutta vielä ei siltä ainakaan näyttänyt tilanne.. Joten katsotaan nyt tepsiikö lääkitys vai mikä on seuraava askel..
Miun on pitänyt pidemmän aikaa myös seurailla noita paineita ja jos kotona ois ylittänyt tuon 100,niin soittoa polille.. Mutta kotona tosiaan ollu hyvät,neuvolassa ja polilla aina noussut sataan.. Tänään sitten neuvolassa alapaine oli sen 114 :(
Just sain ekan lääkkeen ja aamulla toinen.. Katsotaan miten tepsii..

Päivystävällä gynellä kuulemma kauhee kiirus, niin mulla jatketaan tippaa ainakin siihen asti, että gyne pääsee paikanpäälle :D viimisen puolen tunnin aikana tullut napakoita ja kipeitä supistuksia :) toivottavasti ovat edes hieman paikkoja kypsyttäneet!

Hei! Pääseekö todellinen mattimyöhäinen vielä mukaan? Oon pitkään jo lueskellut teidän juttuja, mutta aattelin että en mä kehtaa enää viime tipassa tulla mukaan. Mutta eilen sitten päätin et jos ei synny huomiseen eli tähän päivään mennessä niin ihan varmasti liityn mukaan keskusteluun, että ette te ehkä mua syö! Mulla on laskettu aika kylläkin marraskuun puolella, tarkalleen nyt tulevana sunnuntaina, mutta tuo marraskuisten puoli aika hiljainen!

Ensimmäistä lasta siis (kärsimättömänä) odotan! Ja viimeisen kuukauden valvonut melkein kaikki yöt, oottekin tietämättänne pitäneet seuraa mulle monet unettomat tunnit :D

Tuohon laskimotulpan epäilyyn sanoisi sen verran, että tulppa yleensä tekee jalan niin kipeäksi et ei pysty kunnolla ees kävelemään / varaamaan painoa jalalle. Sekä turvotus raajassa vaan toispuoleista ja raajoissa selvä lämpöero. Mutta jos se hirveästi huolettaa ni kannattaa soittaa päivystykseen ja kysyä mitä mieltä ne on, eikä stressata asiaa yksin kotona!

Tervetuloa ennika! Koska sulla on la? :)
Muoks. Olitkin jo kirjoittanut sen tuohon :D

Takaisin