Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä toivon, että synnytys alkaisi supistuksilla. Aina kun mulla on kalvot puhkastu, että vedet menee niin sen jälkeen kaikki on tapahtunut todella nopeaa.

Mistä te ootte nähny paljonko äitiysrahaa saatte? Ja jos jää äippölomab jälkeen vielä hoitovapaalle, pitääkö kelaan täytellä taas jotn lappuja? :)

Wildside tuntuu, että sullakin vois synnytys olla jo lähellä.

Mulla ei oo muuta kun napakoita harjoitussuppareita, nyt niitä kyllä tulee herkästi ja aika usein. Tän viikon sais viel pysyy masussa, sitten saakin jo tulla. Perjantaina neuvolalääkäri, niin se varmaan kattoo paikat silloin, toivottavasti ainakin :)

Jemina, vanhempainrahaa voi hakea samalla kun äitiysrahaa tai viimeistään kuukautta ennen äitiysloman loppumista, mutta siihen tarvii liitteeksi jälkitarkastustodistuksen ennen ku päätös tulee.

Toivottavasti wildis sulla olis yhtä hyvä käynti kuin mulla! Tuli sellanen olo, että nyt tehdään kaikki mahdollinen sen eteen,että olis hyvä ja voimaannuttava synnytys! Ja tosiaan kuulemma toi käynnistys ei tässä tilanteessa ole mikään ongelma kun kerran vauhdikkaat synnytykset olleet ja pitkä matka sairaalaan, kunhan vaan paikat on kypsät. Ja ihme olis jos tuolloin ei jo ole...
Nannuska, olis hyvä sunkin päästä juttelemaan! Eikä noi sun pelkos kuullosta yhtään pinnallisilta, ne on isoja asioita!
Ja muuten se kätilö sanoi, että ehdottomasti voi vaatia uuden kätilön, jos ei synkkaa..

Pystyyköhän ne käynnistää pelkojen takia ja ton pitkän matkan takia? Vaikka oon ensisynnyttäjä enkä tiiä yhtään miten nopeesti tulee tms..

En oo tähän asti juuri miettinyt synnytystä sen enempää, mutta nyt se on alkanut pyöriä mielessä. Ehkä kaikista eniten pelkään tai pohdin ponnistusvaihetta ja että ehdinkö saamaan kivunlievitystä. Viime äitipolikäynnillä lääkäri teki sisätutkimuksen ja painoi ikävästi jotenkin tuonne emättimeen, niin että persiiseen sattu aivan törkeesti! Se ehkä herätti mut siihen, että se oikeesti sattuu. Ainut helpottava asia on se, että harvoin kai synnytys yli vuorokautta kestää. Että kipu ei siis jatku mahdottoman kauaa. Huoh. Pitäisi olla ajattelematta liikaa.

Jemina jos haluat jäädä hoitovapaalle kun nää vanhempainvapaat on taputeltu niin pitää tehdä uusi hakemus! Ja kelan sivuille kun kirjaudut niin pääset katsomaan päätöksiä :)

Wild sulla taitaa olla kans ihan lähtö lähellä!

Marjasose paljon tsemppiä! Voisikohan pyytää lisäämään oksitosiinia?

Marjasoseelle edelleen sinne tsemppiä. Odottavan aika on yllättävän pitkä!
Mäkin toivon että ne sokerit on vaan loppua kohden tasottunu... Ettei tää enteile mitään muuta siis...

Meillä esikoisen kohdalla suhde taas kärsi mun takia. Lapsi oli niin kiinni mussa, etten kestäny enää yhtää, jos mies tuli lähelle :/ Ja imukupin takia toipuminen otti melkee 2 kuukautta...

Mulla on wildis semmonen olo, et herkästi ei kyl käynnistetä. Eikä muutenkaan yleensä ennen viikkoa 39. Yliaikaiskontrollissa voivat joskus puhkoo kalvot, jos näyttää siltä, et se jo riittäis käynnistämään synnytyksen.

Jemina jos haluat jäädä hoitovapaalle kun nää vanhempainvapaat on taputeltu niin pitää tehdä uusi hakemus! Ja kelan sivuille kun kirjaudut niin pääset katsomaan päätöksiä :)

Wild sulla taitaa olla kans ihan lähtö lähellä!

Marjasose paljon tsemppiä! Voisikohan pyytää lisäämään oksitosiinia?

Sitä lisäillään puolen tunnin välein :) tai puolelta laitetaan vika lisäys ja se on maksimi annostus. Sitä jatketaan sitten kaksi tuntia ja sen jälkeen lääkäri tarkastaa tilanteen ja päättää miten jatketaan

Marjasose hienoa että teillä jonkin näköinen sotasuunnitelma! Toivottaavasti lisäys pistää pontta peliin, tsemppiä!

Mulla ainakin sokerit lähtenyt tasoittumaan näin loppua kohden! Nyt pari viikkoa ollut paremmat arvot kuin aikoihin:)

Mahtava homma Mukkis että käynnistä oli noin paljon hyötyä! :) Tulee varmasti itselle paljon rennompi ja rauhallisempi olo kun sai konkreettisen päivänkin käynnistykselle.
Mulla on laskettu aika ylihuomenna mutta ei mitään merkkejä synnytyksestä. :D En jaksa edes yrittää häätää pientä sieltä, turhaan kuluttaa voimia esim lenkkeilyyn jos lähtö tuleekin vaikka ens yönä.. Tosin töihin ajattelin tänään mennä :D
Huh täälläkin sataa vettä ja lumi sulaa :( Inhottaa kun tiet menee nyt tosi liukkaaksi! Joten ajakaa varovasti naiset ketkä tien päällä liikkuu!
Marjasose kovasti tsemppiä!! Toivotaan et lähtee homma edistymään :)
Mistähän johtuu että masu on kauhean kovalla taas pitkästä aikaa :( En syö rautaakaan enää.. Tosi tukala olo ja aamulla oikein oksetti kun maha on jotenki ihan jumissa.. Eikä auta luumut tai mitkään :(

Joo mullaki sellanen fiilis, etteivät taida kovin helpolla käynnistellä. Ja ku mulla on näitä ennakko oireitaki tässä jo ollu jonkun aikaa ja varmasti on paikkoja kypsytelly.

Kovasti tsemppiä niille joilla alkaa olla h-hetki käsillä ja marjasoseelle sairaalaan! Mulla on viime aikoina tullut kauheita itkukohtauksia, siis semmosista hyvistä ja liikuttavista asioista lähtee ihan saman tien vesihanat päälle. Joku loppuraskauden hormonipiikki?

Huh huh justiin pääsin tähän neuvolalääkärille odotteleen. Pienikin kävely aiheuttaa kaameet supparit. Ihanaa kohta saa vähän selville tätä tilannetta että onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään.. :)

Takaisin