Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips, onko kenelläkään sormien puuttumista? Itellä vasemman käden sormia pistelee 24/7 ja oikea kämmen puutuu vaan tosi nopeasti jos on paikoillaan. Neuvolasta sanottiin että raskausaikana rannekanavat tukkeutuu?!?! Hierojalle olen menossa vielä vaikka hierontaa ei suositella raskausaikana...
Kenelläkään kokemusta TENS-laitteesta synnytyskipuja helpottaakseen? Mietin jos olisi hommannut itselle sellaisen jos varallisuus sallii (sillä pystyy sit myöhemmässä vaiheessa synnytyksen jälkeen vahvistaa lantionpohjan lihaksia)
TAYSin tutustumiskäynnillä kätilö kehotti käyttämään lanssia! Kuulemma suomalaiset naiset on kovin arkoja käyttää tätä palvelua. Ensihoitajilla kun kerta kuitenkin on valmiudet synnytystä varten, eli huomattavasti turvallisempi vaihtoehto kuin taksi. Ja saa olla makuuasennossa ;)

ReOnLa miksei saisi hieroa raskausaikana? Mulla oli esikoista odottaessa juuri tota puutumista ja se oli ihan hirveää. Turvotti niin paljon että. Synnytyksen jälkeen kesti vähän että helpotti mutta onneksi helpotti.

Täällä ja uneton, jotenkin jäinkin kukkumaan ja odottelemaan miehen soittoa. Ja koko ajan jostain kuuluu jotain rasahduksia tai kopinaa, en tykkää yhtään. .

Kylläpä on muuten himo kivennäisveteen :woot: Neljäs tölkki menossa. Enteileekö tää jotain vai olikohan pizza liian suolaista..

Mulla myös menee kuplavettä lasitolkulla päivässä. Meillä tuommonen laite onneksi ettei tarvi kaupasta kantaa pullotolkulla, mutta aah se maistuu niin hyvältä!

Viljonkk4 on tutkittu, että pitemmässä käytössä myös parasetamolilla on vaikutuksia vauvaan. (mies on tutkinu työnsä puolesta, kyl kaikki nää tämmöset) En usko kylläkään, että enää näin lähellä laskettua haittaa, jos et ole tarvinnut ottaa koko raskauden. Tuokin tutkimus taitaa enemmän juuri olla, että jos käyttää säännöllisesti johonkin kipuun.
Ja kannattaahan se tosiaan miettiä, että jos ei pysty nukkumaan et kumpi on pienempi paha vauvalle. Nyt kun pitäisi kerätä niitä viimeisiä voimia synnytykseenkin ja saada nukuttua. :)

Mulla tuntuu myös supistus eka mahan kiristyksenä ja sit siirtyy selkään. Samaan aikaan myös henki salpaantuu ja sydän alkaa tykyttää rinnasta ulos.

Mulla supistus tuntuu mahankovettumisena ja sitten siirtyy selänpuolelle. Ja liike on se mikä helpottaa sitä selkäkipua.

Täällä sataa vettä, joten nyt ei ole edes sitä muutamaa pisaraa lunta maassa :(

Viime yönä irtos kunnolla limatulppa verineen viiruineen ja supistelikin kunnolla tunnin verran, ekan kerran tässä raskaudessa :D mutta loppu ku seinään........ Ehkä tässä joku päivä pääsee synnyttämään.... Ens yönä ois täysikuu, silloinhan niitä vauvoja syntyy!! 40+1

Täällä just herätty ja heti aamusta supistaa.. onneks tänään on toi lääkäri ni pääsee vähän tilannetta kattomaan.. :) onko muilla ilmennyt suppareiden aikaa huonoo oloo? Itellä vähän semmonen etova olo :/

Mulla supistus tuntuu ekana mahan kovettumisena ja sit siirtyy selän puolelle ja selässä tuntuu kipu voimakkaimmin. Supistukset ohjeistettu kellottamaan alusta seuraavan supistuksen alkuun, eli heti ku itellä tuntuu kiristystä mahalla ni sit lasken supistuksen alkaneeks.

Kyllähän parasetamoli on turvallinen raskausaikana, mut lääkäri just viimeks sanoi, että jo viikon käytöllä voi saada lääkekoukun aikaseks ja vierotusoireet :( Noin pienellä määrällä siitä tuskin vaaraa ja parempihan se on nukkua kuin kärsiä.

Täälläkin +3 ja taitaa vettä sadella, hohhoijaa! Lunta vielä maassa, mut taitaapa nuookin sulaa pois :(

Tänään ois taas neuvola... Nyt rv 38+1, esikoinen syntyi silleen, et 38+0 alkoi supistukset illalla ja 38+1 vähän ennen puolta päivää typy syntyi. Kyllä nyt alkanut tuntua synnytys olevan jo paljon lähempänä kun viikkoja kuluu, kumpikaan edellinen kun ei laskettuun aikaan ole masussa viihtynyt, et jospa ei tämäkään. Mut eipä tässä ole mitenkään kun viikkoja vauvan syntymään, ei enää kuukausia :D

Tekeekö teillä vauvan liikkeet supistuksia? Provosoiko vauva supistelemaan?
Mulla tuntuu, että sillon ku tuolla massussa on kauhee jumppa niin supistaa. Ja varsinki sillon ku vauva oikein venyttää ittensä pitkäks tai työntää itteensä jostain kohtaa.

Mulla ainaki tuntus noin olevan, et mitä enemmän vauva liikkuu, niin sitä enemmän supistaa. Sit ku tarpeeks kauan supistelee niin vauva menee ihan levottomaksi, en kyl ihmettele, voipi olla melkosen ahdistava tunne...

Mä kun luulin, että pari kertaa yössä vessaan nouseminen ois riittävää, mutta ei! Just taisin käydä neljännen kerran tänä yönä, vaikka en oo kun vähän hörppinyt vettä. Nään myös jotenkin levottomia unia, joiden aikana tuntuu, että oon puoliks hereillä. Tätä jatkunut jo pari yötä. Onneks oon päivisin saanut pari tuntia nukuttua. Ja onneksi saa olla kotona!

Täällä kans yölliset vessakäynnit lisääntyny. Ensin ei tarvinnu ku kerran herätä mut nyt vähintääkin se kaks kertaa! Ja sitte ku ei millään jaksais nousta ylös ja kävellä vessaan :D

Tää kun on alkanut näin yhtäkkiä, niin oiskohan vauva laskeutunu. En oo ainakaan ulkoisesti huomannu muutoksia, toki mun maha on koko raskauden ollut aika alhaalla. Mutta ei kyllä tunnu siltä, että olis kookospähkinä p*llussa, niin kun muistaakseni täällä joku kuvaili sitä tunnetta :D

Mulla myös välillä tuntuu, että vauvan liikkeet saa aikaan supistuksia. Tai oon pari kertaa miettinyt, että tulikohan supistus vai oliko se vaan liikkestä johtuva paine. Taas hieman supistelee, toivottavasti jatkuis ja jatkuis..

Vilijonkka, kuulostaa ihan mun yöunilta, mutta mulla ne yöt on ollu pari-kolme kuukautta tuollaista.. Just mietin että sekoiskohan tässä jossain vaiheessa jos raskautta olis vielä pitkään jäljellä..

Suututtaa, kun pikku apinaa
Neuvola oli peruttu tältä aamulta ja mulla olisi ollut kohdunsuun tarkistus
Nyt ei tiedä millon saa seuraavaa aikaa.
Pelko tulevaa synnytystä kohtaan lisääntyy entisestään

Täällä vielä 3 viikkoa luentoja ja tenttejä :/ Ei oikee enää jaksais... Varsinki aamut alkanu tökkii, ku yöunet alkaa jäämään vähiin. Ja tietty kaikki luennot aamusin... Oon niin valmis alottamaan joululoman!!!

Onneks tuntemukset on niin olemattomia, et ei tää viel kuukauteen oo syntymässä. Ehtii sit viel hetken lomailemaan...

Takaisin