Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millasena teillä tuntuu ne siellä selässä? Mulla on välillä ollut öisin eka mahan kovettumista, jonka jälkeen alkaa särkee alaselkää ja jalkoja.

Tsemppiä kaikille, joilla oli käynnistys tiedossa lähipäivinä :) Uskomattoman nopeita synnytyksiä ollut osalla teistä. Toivottavasti kaikki kerkeää hyvissä ajoin sairaalahoitoon.

Täällä on tehty suursiivous äitin avustuksella :) Kämppä kiiltää uutta tulokasta varten. Supistuksia ei kuitenkaan siivoilu ole aiheuttanut kuin muutamat kivuttomat päivän aikana. Kauppareissu enempi tuskaa, kun painaa sen verran alhaalla vaavi.

Mä muistelisin esikoisen synnytyksessä, niiden supistusten tuntuneen enempi semmosena poltteluna alaselässä.. Ihan varma en nyt kyllä oo, mutta tämmönen muistikuva mulla olis.

Mullakin tuntunu vaa alaselässä. Mut ponnistusvaiheessa se selkä vast sattukin!

Ostin itelleni jo lakua ja luumuja synnäriä varten. Toimii maha sit kunnolla ;) Mies saa käydä tien toiselta puolen kaupasta hakemassa sapuskat, jos siltä tuntuu...

Mulla on tuntunut ristiselässä synnytyksen lähestyessä.
Selkä on ollut sinä päivänä tosi kipee.
Sit, kun supistelut alkaa niin ne käy polttavana aaltona alaselässä, alamahalla ja nivusissa.
Yksilöllistä miten supistukset tuntee...

Ok, kun näin olen ymmärtänytkin, että tuntuvat paremminkin siellä alaselässä. Tänään vaan siis tuli napakka supistus ja samaan aikaan tuolta selästä tuntui inhottavalta. Teki mieli pyöristää selkää, että napsahtaisi tms. mutta ei sen kovan pallomahan kanssa pystynyt mitään pyöristelemään...

Kuinka paljon tai usein ootte "ulkaltanu" syödä parasetamolia? Mietin vaan, kun mun on ollut pakko useampana iltana ottaa 500mg paratabs, että saa edes vähän nukuttua. Onkohan siitä pidemmän päälle haittaa? Tuskin tässä kivut vähenee, kun mennään kohti laskettua. Millon särkee päätä tai polttelee selkää, supistelee tai jalkoja särkee...

Vilijonk4 tuskinpa jos kerran päivään joudut ottamaan lääkkeen että saat nukuttua niin en usko että siitä haittaa on?!

Mullakin supistukset tuntunut mm
ristiselässä:)

Joo aina ennen nukkumaan menoa oon ottanut. Tai aina ja aina, ei tätä kipuilua hirveen kauaa oo kestänyt ja max. reilu 3 viikkoa enää onneksi edessä.

Oi tätä fiilistä; meille tulee vettä!! Isäntä korjas tänään sen venttiilin kaivosta! <3

Tänään taas mahaa kirrannut ja paineentunne ollut. Sitten se lähti pois,mutta innostuin tuosta vedestä, niin johan taas kirras.. Nyt on onneks hyvä olo, vois käydä nukkumaan :)

Tyhmä kysymys.. Jos ne supistelut tulee ensin mahan kiristelynä ja siirtyy selän puolelle niin kellotanko koko homman vai jomman kumman vaan? Välillä tullut aaltoina selkäsärkyä/polttelua siinä välissäkin ilman mahan kiristymistä o_O Kipu ei oo ollut vielä ainakaan niin kovaa, ettei kotona pärjäisi, mutta ei siitä ajatuksia saa pois. Eikä kyllä säännöllistäkään.

Täällä on oudon hiljaista ja jopa yksinäistä. Tyttö nukkuu, koira nukkuu ja mies on reissutöissä.
Nyt pitäisi varmaan nauttia jos koskaan!

Tehtiin tytön kanssa pizzaa ja laitettiin kynttilöitä palamaan, ihan on ähky syömisestä ja tylsää kun ei telkusta tuu oikein mitään.

Ihanaa tää hiljaisuus mutta outoa kyllä kun ainakaan nyt ei edes supistele eikä mitään. Tyyntä myrskyn edellä. ..? :happy:

Minulla yleensä tuntuneet edessä supistukset niin ei oikein mitään tietoa miltä tuntuisivat selässä :wideyed:

Hansu mä olen ajastanut vasta kun säännöllisiä ja vaan mahan kiristelyt! Mutta jokainen meistä varmasti kokee supistelut erilailla! Jos kivut alkaa käydä sellaiseksi että tuntuu et olis parempi/turvallisempi olo sairaalassa niin sit soittoa synnärille ja sinne sit! Tsemppiä!

Hansu, yleensä supistuksessa on semmonen selkee piikki, jonka jälkeen se laskee. Yks supistus kestää suunnilleen puolesta kahteen minuuttia. Ja voi niitä tulla ihan peräkkäinki. Jos sulla tuo kipu menee esim. niin et alkaa mahasta ja siirtyy sit selkään, jonka jälkee alkaa laantua nii mä ainaki tulkitsisin sen yheksi supistukseksi.

On ollu kyllä tänää ihmeen kipeä ilta... Aina välillä tulee kipeitä supistuksia nii et vauvan pää selvästi vihloo tonne alas. Muuten on vaa tavallista enemmän ollu harkkareita. Saa nähdä miten yö menee... huomenna ois neuvola, siellä varmaa saa vähän infoa et onko tuo vauveli jo ihan lähtökuopissa vai kuvittelenko mää vaan :P

Sellasena piikkinä ne on tullutkin, mutta sen verran epäsäännöllisesti etten oo kokenut tarvetta lähteä kotoa mihinkään. Kuhan mietin näin etukäteen, kuinka noi tulisi tulkita, jos säännöllistyy tai kipeytyy :rolleyes:

Mäkin haluun jo supistella!! On ihan toivoton olo et ei tää vauva tuu ikinä :D Ärsyttää ku kaikki aina hokee et 'ei sinne oo vielä kukaan jäänyt'.... Oh really :D Mitä jos teenkin historiaa ja mulla jää vauva masuun asumaan..

Takaisin