Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä täällä sama homma, heräsin ja menin suoraan vessaan, masu aika löysällä. Lisäksi oksettaa, mutta mitään ei tuu. Mulla olis ollu labra tänään, mutta siirsin suosiolla keskiviikkoon.

Täälläkin pahoinvointia päällä, vissiin loppuraskaudessa ihan normaalia. Mullakin supparit loppuneet, kun aiemmin oli harkkareita vaikka kuinka. Pitää lenkkeillä entistä ahkerammin.

Kokoajan joko joko-fiilis, että joko lähdetään! Ihan kuin matkakuume ois päällä.Kolme viikkoa laskettuun..

Oletteko kokeilleet akupainantaa synnytyksen käynnistelyyn? Vissiin ei sais tehdä kuin vasta lasketun ajan jälkeen. Kiinnostaa toimiiko. Marja Hintikka livessä Maria Nordin kertoi kokemuksestaan ja hänellä toimi.

Meillä on leikkipuisto meidän piha-aidan takana. Kiva kattoa taaperoiden puuhia ja samalla kuulostella oman beibin potkuja.

Ha! Olikohan noi nyt sit niitä sukkapuikkokipuja??? Ilkeetä pistelyä alakerrassa, kun nousin sohvalta...

Tänään taas äippäpoli. Pääsimme siis tänne saakka, vaikka pari viikkoa sitten vähän epäilyttikin. Jännä olisi tietää, mikä nyt on kohdunkaulan tilanne, mutta ei ne välttämättä sinne enää kurki... Tänään 34+6 :)

Ninnukka, oi että oon kade. Mäkin haluun Brasiliaan!

Täällä yhtäkkiä öisin saa nukuttua ja selällään ja oikeallakin kyljellä ihan ok. Olisko vauva laskeutumassa ja se auttaa? Kerran yössä tulee aina tiukka suppari kun rakko on täynnä ja vessakäynnin jälkeen nukun kuin tukki. Ihanaa! Vihdoin voi nukkuu sinne varastoon, mitä kaikki käskee.

Olisko kellään hyvää linkkiä, missä kerrotaan, että siitä kivoimmasta ässästä ei oo mitään haittaa tai vielä parempi, että se on hyödyllistä tässä vaiheessa? Miestä pelottaa liikaa ja mä haluisin ees vähän ;)

Huh, viime yö oli ihan surkee. Alkuyö meni taas pojan yskän ja oksentamisen merkeissä ja loppuyö kivuttomien mut napakoiden supistusten kanssa. Tekeeköhän noi kivuttomat supistukset mitään? Olis parempi että ne tulis päiväsaikaan, niihin kuitenkin herää.
Miten te pääsette kesken supistusten makuuasennosta ylös?
Eikös ne sillä helpottas? Kauhee ajatella että mitä sit kun siihen tulee kipu päälle kun en pääse kivuttomillakaan pystyyn :hilarious:

Tänään 36+0 :Heartred

T87, nousee vaan kyljeltä kädellä auttaen. Sitä kuvittelee et makuulla/istuen mukavampi, mut heti seisaallaan on helpompi olo.

Kylläpä muuten naama kukkii! Koko raskausajan on kukkinu mutta nyt oikein rehottaa noi tietyt alueet. On niin öklö ja ruma olo kun olla ja voi.

Tsekkailin ruojonjuurta ja lähes kaikki mitä oisin tarvinnut näyttää olevan itiksessä punaisella. Ja jos tilais nettikaupasta niin sielläkin osa loppu. Huonoa tuuria! Bebesistä sais vissiin miltei kaiken mutta hintaa tulis ihan törky paljon :shifty:
Tosin ne toimittais matkahuollon kautta jolloin paketin pitäis olla 2-4 vrk kuluessa täällä. Hmm. Oispa kroisos ni ei tarttis miettiä mitä tehdä. Täytynee jutella miehen kanssa. Sehän ei ole vielä osallistunut mihinkään vauvan kuluihin. Toisaalta se onkin kiltisti hoitanut miltei kaiken muun. .:angelic:

Mää täällä makoilen sohvalla, luen tätä palstaa ja hiplaan nännejä:D kaikkee sitä tuleekin tehtyä. Violettia pyllyviivaa ei oo tullu vielä katottua, kai sitäkin pitää alkaa tiiraamaan. En oo hetkeen muistanu ottaa edes masukuvia, tuntuu et on jotenkin jo kyllästynyt olemaan raskaana. Tänään pitää muistaa ottaa, sitä kun ei tiedä koska tätä masua ei enää ookkaan.
Kauan teidän miehillä kestää tulla työmaalta kotia, jos tarve vaatii? Miehen työmaa siirtyi noin tunnin ajomatkan päähän plus se aika, että pääsee edes lähtemään. Varmasti siis lähtee heti, kun tarve vaatii, mutta kun työskentelee keskellä metsää... Pitää vaan ajoissa soittaa, jos vähääkään näyttää siltä. Tulipas taas romaani, mutta rv 38+1, että sais kyllä tulla jo!

Nannuska, mulla iho ollut ihana koko raskausajan, mut nyt viimeisen viikon aikana alkanut kukkimaan. Liittynee johonki hormonimuutoksiin tms..? Johan tässä oliki ihanat 8 kk hyvän ihon kanssa, sitä ennen olikin ihan kauheeta ja siihenpä sitä varmasti ollaan taas palaamassa :(

No eilen kävin minäki kokeileen sitä neljättä ässää eli shoppailua, ei apua. Meinas vaan palaa käämi kaupassa kun yksi mummu kiilas ensin kassajonossa eteen ja sitte vielä sen ostoskärryt valu meijän auton keulaan ja hajotti lisävalon. Mut siltikään ei supistuksia, ei yhtään mitään.. Ehkä mä alan nyt siivoamaan ja meen sitten kolailemaan lunta tuonne pihalle.

Kyllä ne kivuttomat supistukset myös saa aikaa jotain, nimittäin minulla lääkäri totesi paikkojen pehmentyneen ja lyhentyneen kivasti vaikka yhtäkään kipeää supistusta eikä edes menkkajomoa ole koko raskauden aikana ilmentynyt. Sillon siis oli rv36+1

Yö meni melko kivuttomasti, mutta nyt näyttää olevan taas joku oireilu päivä. Alaselkää ja alavatsaa/alakertaa kolottelee vuorotellen. Muutama kivuton supistus tullu.. Katotaan ilmaantuisko vielä jotain muuta.

Mä tulin jo esikoisen kohdalla siihen tulokseen, et ei se auta, vaiko mitä tekis. Käynnistyy, kun käynnistyy. 43 vko se sitten otti :D
Nyt vaan tyyden kohtaloon ja jos syntyy yhtään ennen viikkoa 2, ni oon vaa ihmeissäni ;)

Miä just viikonloppuna puhuin isännälle että jos lähtö tulee kun se on töissä,että millä meen sairaalaan. Onko se sitten taksi? Kun meiltä on noin 20km sairaalaan ja isännän työpaikka on melkein sairaalan vieressä,eli varmaan helpoin ois nähdä siellä sitten..
Kyllä tuo synnytys rupee olemaan jo mielessä,vaikka 29.12.on vasta laskettu aika.. Mutta jotenkin kun viikonloppuna sain ne piikit,että sintin keuhkot vahvistuu,niin tulikin ajatus,että jos tuliskin aiemmin maailmaan..

Miä jouduin päiväks tulee porukoille,kun yllärinä meille ei tuu vettä.. Jostain syystä paineet hävinnyt.. Toivotaan,että sais pian sen kuntoon!

Keskiviikkona olis neuvola,perjantaina äitipoli ja lauantaina synnytysvalmennus.. Eli menoa riittää..

Takaisin