Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pauliina mä oon käyttänyt levolacia ja eilen sain kunnolla sonnittua kun join liikaa kahvia... Lasten koroke ja parirullaa vessapaperia jalkojen alle niin on enemmän kyykyssä pöntöllä... Tällaiset konstit löytynyt :) mulla tuli peräpukamat vasta ekan synnytyksessä ja mukana olleet siitä asti:( ikävä vaiva!

Enkä sua kyllä pirtti hirmuna pitäis, ymmärrän kyllä sun pointin alkon käytön suhteen! Täälläkin mies on tipattomalla (omasta halustaan kylläkin), kun ei tiedä koska lähtö tulee niin parempi olla pää selvänä:)

Air eiku vaan kylpyhuoneeseen ja liruttamaan seisaalleen :D Tai hei onhan niitä naisille tehtyjä "pippeleitä" joilla voi seisaalleen pissiä :D :D
Joo itekki aloin nyt kuvitella miltä se näyttäs ja KUULLOSTAS :D Kaikki ähräis vaan mahojaan niin hirmu ähkiminen kävis :D

Itse en uskaltais rokottamattoman lapsen kanssa lähtee minnekään ulkomaille jos on pienintäkään riskiä että saa sieltä jonkun vakavan taudin! Suomen sisällä uskaltanut reissata mutta ulkomaan matkat saa odottaa... Kyllähän sitä kerkiää!
Olen ehkä vähän yliherkkä joo mutta ei vara venettä kaada:)

Nyt kun Suomeen on tullut ja tulee koko ajan lisää noita pakolaisia, niin ei tuota täälläkään enää paljo uskaltais liikkua ilman näitä meidän rokotusohjelmaan kuuluvia rokotuksia.. Tännekin pienelle paikkakunnalle (alle 2500 asukasta) on nyt tulossa 1.12 noin 100 pakolaista.. Kun ei vaan voi tietää mitä kantavat mukanaan ja en ainakaan minä yhtään tiedä heidän "rokotusohjelmistaan" jos niitä on olemassa heidän kotimaassaan. :o

Ensi viikolla olisi tarkoitus seilata Tallinnaan päiväristeilylle. Osaako kukaan sanoa tai oletteko käyttäneet raskaana matkapahoinvointilääkettä (onko Postafen tms)?? Lukee taas ohjeissa että konsultoi lääkäriä, äh :wideyed:
Ei saa käyttää.. itse kysyin sillon aika alussa raskautta että saako niin vastaus oli että ei mitään pahoinvointi lääkkeitä saisi ottaa..

Tiittärä näinpä! En edes lähtisi miettimään rokotanko lastani vai en, en lähde venäläistä rulettia pelaamaan lapsen hengellä ja terveydellä! Rokotteet meille kiitos:) mut tämä taas jokaisen oma päätös!

Jostain luin että kiivi auttaa kovaan vatsaan, tiedä häntä sitten, niitä nyt olen tässä lounaan jälkeen yhden per päivä syönyt :) En ainakaan kovin ole kärsinyt kovasta vatsasta mutta jonkin verran kuitenkin...

No pakolaiset onneks rokotetaan, ku tänne tulevat.

Joku pohti, josko painonlasku johtuis lapsiveden vähenemisestä... Sitä lapsivettä on kuitenkin yllättävän vähän, et ei se kyl painonmuutoksiin juuri liity. Mut voihan olla, et vaiks nesteet lähteny liikkeelle

Me matkustettiin Meksikoon kun pikku2 oli 4kk, ei otettu mitään rokotteita, ei niitä neuvolassa edes tarjottu. Voi olla etten vaan muista....
Meillä on matka varattu Brasiliaan ja vauva ois sillo parin kk ikäinen ja ilman rokotteita ois mahdollisesti lähdössä,
Muutenkaa kaikkia ei oteta mitä ohjelmassa on

Kiitos vastauksistanne pahoinvointilääkkeeseen. Näin vähän arvelinkin, täytyy siis tutustua rannekkeeseen ettei tarvitse paatilla yrjötä jos kovin myrskyää... :)

No hyvä että jotain keinoja Äippä löytyy niin ei ihan toivoton tilanne ole! Voi itku, synnytyksessä niitä varmasti herkästi tulee.. Saa nähdä miten käy :(
Hyvä ettet pidä pirttihirmuna :D Mullakin mies muuten täysin tipattomalla mutta tiiä mikä mielenhäiriö sille nyt oli tullu.. Kyllä näillä viikoilla kun on hyvä pelata varman päälle!

Täällä myös koko ajan kauhee pissahätä ja kun vessaan menee ni nykyää rupee vaan naurattaa ku hyvä jos 10ml saa tiristeltyä, tällasta ongelmaa en muista kahdesta edellisestä raskaudesta.. Ja eipä se kakkakaan kulje vaikka hätä olis :(

Meil olis suunnitelmissa ulkomaanreissu kun vauva 4kk, olis ainakin sen ekan vitosrokotteen saanu.. Vielä en oo päättäny annetaanko rota ja pneumo kun ovat sen verta uusia rokotteita enkä kannata sitäkään että joka pöpöä vastaan rokotetaan enkä tykkää yhtään tästä nykyajan antibioottien käytöstäkään kun varuiks syödään vaikka ja mihin ab kuuri :( pian superpöpöt jyllää eikä meillä ole mitään keinoja suojautua niiltä kun on läträtty antibiooteilla niin paljon että niillä pöpöillä on vastustuskyky antibiootteihin..

Meillä otettu myös rota ja pneumokokki rokotteet! Ainut mitä meillä ei olla otettu on influenssa rokotteet...paitsi tänä vuonna tehtiin poikkeus! Itsekään en ymmärrä miksi pitää aina määrätä antibiootteja/penisilliiniä jos vähän kolottaa... Onneksi lapset pysynyt terveinä niin ei ole tarvinnut kertakaan niitä syödä! Toinen on desinfiointi aineiden käyttö koti oloissa... Käsien pesuun riittää saippua ja vesi ja siivoukseen korkeintaan yleispuhdistus aineet, näin meillä!

Meillä matka suuntautuu miehen porukoille Saksaan. Niillä on oikeestaan samanlainen rokotusohjelma siellä kun täällä, paitsi hepatiitit saa ilmaseksi ja tuberkuloosirokotteen tarpeen mukaan. Haluan neuvolasta kysellä noista vielä, en halua mitään turhia riskejä ottaa. Aika huonosti löytyy vaan tietoa netistä. jos viitosrokote annetaan täällä 3kk iässä ja MPR 12kk iässä niin aika kauan se äidin antama suoja sit kai kestää...

Kaurapuuro ja mustikat auttaa mulla vatsan toimintaan ilman että menee ripulin puolelle niinkun luumuista.

Tääll o pissahätä kans vähän väliä ja vatsa toimii näköjään kolme kertaa päivässä. Paineen tunnetta tulee suoleenki päin vähän väliä. Nyt ollu paaaaljon rauhallisempi masuasukkikin. Tiistaina ois aamusta ultrakin. Minun puolesta voisin jo lähteä synnyttää vaikka tiistaina tulee se täysaikaisuus.

Jostain muuten kuulin, että synnytyksen sais käynnistymään kun pumppaa tissistä maitoo. Joku hormooni juttu.. Tiiä sitten miten toimii vai onko yhtä huuhaata ku tää kolmen S. :D Jonkun radihoitaja oli tuollasen vinkin antanu vissiin.

eikös toi perustu siihen, että nännien stimulointi lisää oksitosiinin muodostumista, mikä saattaa käynnistää synnytyksen?

Mäpä kirjottelen nyt tänne puolelle kun ei tuolla marraskuunmammoissa enää oikeen ole elämää kun kaikki poksahdellu ja mulla LA vasta 29pvä. Kolme ässää on käytetty moneen kertaan, ei apua! Jos siihen lisäis vielä neljännen ässän, shoppailu nii jos se vauva säikähtäis rahan tuhlausta ja alkas pyrkii ulos estämään :D

Takaisin