Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä edelleen myös yksin kappalein.. En soittanu synnärille. Menin pitkäkseni ja sitte aamuyöstä supparit loppu. Nyt ei mitään kiristystä enää oo. Vähän alamassulla vaan jotain kihelmöintiä ja vauvan liikkeistä vihlontoja. Menkkajomotuksia on myös, mut aika lieviä.

Ajattelin tänään kuitenkin ottaa riskin ja ajaa kuopioon sen 200 kilsaa kattomaan kaverin vauvaa :3

Jemina olisko 2-3 viikkoa sitten? Eli rv 35-36 en ole ihan varma:)

Pauliina voi harmi... Ihana masu sulla:)

Wild lähteekö sulle mies kuskiksi? Ajelkaa varovasti kun siellä taitaa lunta vaan tulla lisää... Missä on meidän lumet?!

Täällä vaan sukkapuikot heiluu ja mahaa puristaa...taidan kahvin jättää pois niin ei ainakaan sen takian maha ole kipeä! Täällä tämmöinen potsi rv 38+3...pienenee pienenee tippuu tippuu

ImageUploadedByVau Foorumi1448170907.649330.jpg

Toivottavasti viimeinen masu kuva ;)

Mä luulin eilen et lähtö tuli, paniikissa soittelin jo kahet kerrat synnärillekkin, nyt jotenki oikee hävettää :O Sitte ku luuli et tosi kyseessä, nii olin nii paniikissa että kyllä kaikki suunnitelmat jäi taka-alalle ja hirvee stressi/huoli paniikki. Iha kauheet supistelut alko sitten eilen, ja vaikka kuinka koitin vaa makoilla kylkiasennossa ja olla stressaamatta, niin ei auttanu. Tiheesti tuli ja epäsäännöllisesti, ja juu, kyllä sen sitten ties ku oikeesti supisti. Olin iha paniikissa että vauva syntyy tähän sohvalle, mutta ku pakotin itteni nousemaan ylös ja vähä heijaamaa itteäni, nii alko helpottaan. Koko yö oikeestaan valvottu, pientä supistelun poikasta sillontällön ja menkkakipua, mutta ohi meni. Onneks sit kattelin rauhassa kuitenkin mihin ne olot vie, etten turhaa lähteny sinne polille. Puhelimeski just ku sanoivat että puhelimen kautta mahdoton sanoa onko synnytys käynnissä, vai onko ihan vasta alkutekijöissään jos sitäkään, että omaa kehoa pitää kuunnella. Ku on vaa ensisynnyttäjä, nii ääää, ei millää tiedä, mutta kun sano että jos ei oo sellasia supistuksia tullu 5 minuutin välein jotka salpaa hengityksen ja kivut on potenssiin sata, nii ei välttist tarvi lähtä.

Hyvää huomenta siis vain kaikille! :):)

Sulla voi hyvinkin olla Lilith synnytys jo lähellä :) Ei siinä mitää hävettävää ole, et soittaa synnärille ja kysyy neuvoja, sitä varten ne siellä on! Yleensä tuo pystyasento ja liikuskelu osoittaa aika hyvin et muuttuuko supistukset säännöllisiksi, makuulla ne monesti tuntuu paljo pahemmilta.

Oohan Wildis varuillaan varsinkin jos oot ite ratissa! Mä en varmaan ees kyytissä pystyis istuu noin pitkää matkaa :O

Ihania masukuvia kaikilla! <3 Täälläkin masu tuntuu vajoavan vaan alemmas, esikoinen kyllä muistaakseni laskeutu myöhemmin. Öisin alkaa olla joka paikka kipeenä, mut onneksi kuitenki saa nukuttua jumien välissä :)

Lilith millä viikolla sä menitkään? Saattaa tosiaan olla sunkin lähtö lähellä! Ainahan sinne voi soitella tai mennä käymään jos siltä tuntuu eikä se noloa ole:)

Teidän muiden masut niin paljon ihanempia kuin oma... Tää vaan ärsyttää:D

Itselleni on käynyt niin, että mitä enemmän tuntemuksia alkavasta synnytyksestä tai mitä enemmän olen odottanut millon alkaa niin ei ole tapahtunut mitään. Sillon nuo on syntynyt, kun ei ole ollut ns. mitään merkkejä enkä ole enää odottanut joko joko. Nyt yritän olla seuraamatta merkkejä ja ajatella, että tulee kun on tullakseen. Vaikeaa kyllä yrittää olla toivomatta joko huomenna :D

Ihana herätä ja huomata ikkunasta, että naapuritalon katto on valkoinen! Maassakin jotain pientä sentään. Näin siis Espoossa.

Air, ihanaa, että vauvakutsut tulivat ulle kotiin! Mun pitäs tänään lähtee ajelemaan Turkuun, kun siellä on kaverit järkänneet vauvakutsut. Mies onneksi eilen vaihtoi talvirenkaat autoon, todella hyvä ajoitus siis. Ihan hyvillä fiiliksillä lähden ajelemaan, kun ei ainakaan tähän saakka ole ajamisen kanssa ollut mitään ongelmaa. Kunhan vaan varaa tarpeeksi moneen pissataukoon aikaa:)

Vähän samaa olen kanssa miettinyt noiden tuntemusten ja olojen kanssa, että katotaan miten kehittyy ja vauva tulee sit kun on tullakseen. Tosin mulla ei vielä ole mitään sellaisia oireita ollu, jotka enteilisi mitään, mutta teidän muiden oloja lueskellessa sitä alkaa miettiä, että koska noita tänne mahtaa sitten ilmestyä. Kaikki vauvat ne kumminki on ennemmin tai myöhemmin ulos tulleet, eiköpähän sitten tämäkin:)

Mun maha ainakin tipahti joskus rv32-33 (ehkä) ja sen huomas just siitä hengittämisen helppoudesta, sitten siitä se on noin kerran viikos tipahdellu ja viimeks eilen (35+5) huomasin että nyt se oikeesti jo roikkuu. Mulla ei ole mitään synnytykseen viittaavia oireita, eikä tarvii vielä ollakkaan ennen kun vauva on täysaikanen. Mä oon ymmärtäny että siitä laskeutumisesta voi mennä synnytykseen vaikka 10-viikkoa tai sit vaikka muutama päivä. Korjatkaa jos oon väärässä.

Ihanaa kun täälläkin on vähän jo lunta :)

Mä niin jo odotan että joku lähtis synnyttämään, täällä on näitä enteileviä jo aika mukavassa määrin :)
Ehkä ne vauvat tulee sitten tiuhaan tahtiin pian.

Mä koitan kanssa olla ajattelematta, jokohan tulisi, mutta tiedän että on hankalaa. Ja tämä sais kyllä vielä viikon pysytellä masussa, niin olisi täysiaikainen.

Wildside ja Elinatuuli ajelkaapa varoen, kun olette pidemmälle lähdössä. Mä en pystyis enää noin pitkiä matkoja autossa istumaan.

Mulla ei oo vatsa laskeutunut kuin hiukan, sen verran että tiedän sen hiukan alenneen ja vauvan pylly tuntuu alempana kuin ennen... Ja mulla on niinku 38+2 nyt. Vauva voi laskeutua ihan tunneissa tai sitten juurikin viikkoja etukäteen... Mun vauvoilla ei oo koskaan ollu kiire :D

Tääll tuntuu välillä että masu kadonnu :O sit tuntee ku pönkkää peppuaan napaa vasten.

Sanokaas kannattaako käden kutimisesta soittaa neuvolaan. Ny koko yön kutissu tuo käsi mutta mistään muualta ei kutise. Ja toissa päivänä sen ekan kerran huomasin ja sieltä asti jatkunu enempänä tai vähempänä.

Äippä, tänään viel äiti tulossa kylään ja pitäis purkaa laukkuja paikoilleen eli lepohetket vähissä. Mies kyll sanoi että meen sit nukkuu ku siltä tuntuu.
Tääll masu tais tipahtaa jo rv33-34.

Ihana masu Äipällä! Sulla on jo niin hienosti laskenu masu! :)
Minä pitkästä aikaa heräilin yöllä moneen kertaan supistuksiin ja nyt aamullakin oli masu niin hellänä ettei ylös meinannu päästä.. Mut nyt yritän vaan olla välittämättä ja lähtee touhottaa ulos :D Tänne on tullut ihan kauheasti lunta!
ImageUploadedByVau Foorumi1448179288.874412.jpg
Toi on Lillith varmasti kauheaa kun näin ensisynnyttäjänä tosi vaikea arvioida milloin soittaa synnärille saatika lähteä sinne! Mua pelottaa ihan hirveästi miten osaan lähtee ja kuinka kipeetä tekee.. En oo vielä kokenut ees mitään kovin kivuliaita suppareita! Mut en usko et synnärillä pahastuvat vaikka sinne soitteliskin epävarmuuttaan. :)
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :)

Rv 37+1 :) Täällä kans maa valkosena, ihanaa! :Heartred Ja lisää lunta tulee koko ajan. Täällä vaa konkkaronkka kipeänä, nii ei voi lähteä ulos temmeltää, ja minä muutenkaa uskalla kävellä ku makuuhuoneen/olkkarin/keittiön väliä. Tänää kuitenki pikkumiehen kanssa jo tehty riisipuuroa, tehty pyykkihommia a askarreltu sydämmenmuotosia kirjekuoria, vähän harjotellaan, että osataa sitte kunnolla joulukuussa. Pitäähän joulupukille nyt lähettää kirje iha itte tehdyssä kirjekuoressa :smug:

Poksutaan vielä samalla viikolla kaikki tyyni :grin

Mulla masu laskeutui rv 33, mutta tuntuu että se silti jatkaa kasvuaan mutta ikäänkuin eri suuntaan :joyful:
Tytön flunssa taas pahempi mutta ei kuumetta, tuntuu vaan että itelläkin jotain alkavaa oiretta. Millä tuon uhmaajan sais niistämään räät pois?! Se vetää aina räät vaan takas ja sit köhä pahenee. Ärsyttävää kun tietää että se osaa kyllä mutta "ei tahdo". :meh:
Sanoinkin että mitäs jos pikkuveikka syntyy kohta ja sulla on flunssa niin sitten ei pääse katsomaan pikkuveikkaa. Ei mitään tehoa :sad001

Mä oon niin käsi näitten tekniikkajuttujen kanssa, että en edes tiedä miten ladata puhelimeen musiikkia. Jospa ottaa pari cd:tä mukaan niin olis ainakin varuulla. Voisin kuvitella että just siihen pelkoon ja rentoutumiseen olis hyvä jos ois oma musiikki mukana.

Lilith kyllä sinuna soittelisin synnärille vaikka kuinka tuntuisi turhalta, sieltä saa kuitenkin tukea ja apuja jos yhtään on tunne että ei itse ole varma. Tsemppiä! :Heartpink

Takaisin