Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia wildis! Oiskohan tuo oireilu merkkinä että alkaa tapahtua...?!

Täällä ei mitään oireita eikä vihlomisiakaan, varmaan ihan hyvä juttu... Josko kidutus alkaa sitte vasta ihan loppumetreillä...

Ihania masuja muuten teillä! Ja wildis, sulla oli kyllä jo tosi alhaalla...

Mietin itekki, että nytkö se lähtö tulee.. Mulla oli sillon vuodeosastolla tämmönen ihmeellinen "supistus" ja se lopetettiin lääkkeillä.

Yritän vielä josko kylkiasennossa helpottas. Jos ei ala helpottaa, niin pakko soittaa.

Jemina kaunis masu!

Tsemppiä Wildis!

Mä taas pötkötän kun muuten ei oikein löydy hyvää asentoa. Kakka on vaihteeksi jumissa, mulla siihen on yleensä auttanut kuivatut luumut mutta nyt niitä ei oo kaapissa ja aattelin vasta ens viikolla käydä hakemassa muutenkin sairaalakassi herkut, eli niitä täytyy saada sinnekin mukaan.

Vähän meinaa päätä juimia :yuck:

Mites, otatteko sairaalakassiin mitään musiikkia varuulle?

Jeminalla ihanan pyöree massu :) Aika ylhäällä on vielä sun massu.

Täällä ihan toooosi kummallinen olo.. Koko ajan jotenki supisteluherkkänä ja vessassa pitäny juosta paskalla monesti. Siis tuntuu ku koko ajan kiristäis kohtua eikä se rentoudu ollenkaan. Kävellä ei pysty ollenkaan ku se kiristys vaan pahenee. Mut ei kuitenkaan koko aikaa oo varsinaista supistusta.. Mitähän tää on?!
Joo ei tää varmaa tuu pitkään aikaan vielä verrattuna teijän masuihin ja oireisiin :D

Ummetukseen ja hankalaan ulostukseen auttais kyykkykakka... Meidän pöntöt ei oo suunniteltu suolen luonnolliselle tyhjentämiselle. Pitäis olla ennemmin kyykyssä niin että kannattelee itseään eikä nojaa jaloilla pöntön reunaan... Kannattaa kokeilla jos mahdollista, varsinkin jos on ummetusta...

Soittelitko wildis sinne sairaalaan? Paljon tsemppiä!

Täällä taas palannut supistukset illasta takaisin. Ei kylläkään niin tiheinä ja kipeinä kuin eilen, että ehkä se johtui siitä renkaiden vaihto reissun panikoinnista.

Nannuska mä laitoin sairaalakassiin kuulokkeet ja puhelimessa on sit musiikkia, jos tuntuu, että sille on tarvetta. Epäilen kyllä, että tuleeko sitä luettua tai kuunneltua mitään koko reissulla.

Nannuska mulla sairaalakassin tärkein juttu on mun synnytysmusa :) Oon aina kuunnellu Jippua synnytyksissä ja se lievittää selkeesti mun kipuja ja jännitystä. Meidän lapsetkin toi 2v. mukaanlukien tietää, että se on "vauvamusiikkia"... Mä kuuntelen sitä autossa synnytyksen lähestyessä ja sit paikanpäällä. Muuten kyllä harvemmin tulee kuunneltua.

Oliko täällä oyssissa synnyttäneitä tai siellä synnyttäviä?
Mää haluaisin yrittää synnyttää ilman lääkkeitä, hyödyntäen ammetta, suihkua, kauratyynyjä ja ponnistaa pystyasennossa, kokeilla jakkaraa.
Mua ressaa jos ne pakottaa mut siellä sänkyyn jos en sinne halua. Sitte Ressaan jos ne tyrkyttää lääkkeitä.
Oysin sivuilla oli että laittavat oksitosiinitipan irroittamaan istukan, en halua sitä! Kauhee ressi ja yöt valvon ku mietin

Olen synnyttänyt kaikki oysissa ja menen tänkin synnyttää sinne... eiköhän tuota saa ite kumminki vähän toivoo, miten haluu synnyttää, mulla on kumminki jouduttu kaikki käynnistää tuolla oksitotiinillä lopuks ku synnytys on pysähtynyt.. kauratyynyt ja pallo olivat viimeisessä ne parhaat kivun viejät... sillo en tajunnu kysyy jakkarasynnytystä joka ois ollu mahdollinen. Ja ihan hyvä et oon saanu loppuvaiheessa tuota oksitotiiniä, ku mulla ei oo istukka tullu pois 2 ekassa ollenkaan, vaan oon joutunu nukutukseen ja istukan käsin irrotukseen... viimeisen kohdalla syntyi istukkaki vaan joutuvat runnookunnolla tota mahaa et irtos... eli mun supistukset on loppunu siihen et laps onsaatu ulos... jälkisuppareitakaan ei oo ollu...

Ite meinaan myös pakata musiikkia mukaan synnytykseen.

Ninnukka, tyksissä ainakin suhtaudutaan positiivisesti synnyttäjiin, jotka haluu välttää lääkkeellisiä toimia ja pyrkii synnyttämään jotenkin muuten kun siinä puoli-istuvassa asennossa sängyssä. Toki joka kaupingissa on selkeesti ihan eri käytännöt, mutta jos sä esität toivees kätilöille, ni kyllä niiden kuuluu tukea sua valinnoissas eikä ehdoin tahdoin tyrkyttää muita juttuja. Sitte on eri asia, jos ne kattoo, että äiti alkaa väsymään pahasti.

Ei ei täällä oo mitään edistystä, masun kanssa edelleen :o ImageUploadedByVau Foorumi1448151259.668849.jpg Eli ei syntyny minun vaavi 21.11 vaikka niin toivoin :D Tänään oli koko päivän alaselässä ja -vatsassa semmosia tuntemuksia et huhhu, nyt illalla kaikki loppu ja enää ei mitään. Vähitellen alkaa tuntuu siltä et parempi vaan lopettaa odottaminen ja antaa tulla ku on tullakseen.. Keskityn nyt jännittää vaan teidän muiden puolesta :D Hyvää yötä ❤️

Tääll taas loppui supistukset päikkäreihin. Sitä ennen oli koko ajan fiilis ja meininki että kohta mennään. No tulee kun on tullakseen. Nyt sit ei saa nukuttua. 15-30min pätkissä unta ja niiden välissä valvomista. Nyt sit loppui unet. Plääh :( ja kaiken lisäksi kämmenet alkanu kutista :/

Onnea Tatalle :)

Takaisin