Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi per sanon minä. Pikku2 on enterorokko. Valitti aamulla että on kurkkukipua, mutta oli muuten ihan oma itsensä. Alkuillasta nousi kuume ja kurkku niin kipee ettei voi tyyliin niellä ja huomasin muutaman rakkulan käsissä. Kaiken tän lisäksi on tänään tullu limatulppaa ja kipeitä supistuksia.
Huomenna saan oman päivän, kun meidän pieni latinoseurakunta järjestää naistenpäivän ja pojat jää isin hoiviin.
Sunnuntaina ois myös tarkoitus lähteä miehen kanssa kaksin muutamaksi päiväksi pois kotoa, mun vanhemmat on luvannut hoitaa poikia, mutta saa nähdä jos tuo pikkunen on kovin kipeä :(

Voimia Mir! Toivottavasti ei tartu teillä muihin! Just itekin oon paikoinu tuota enteroa kun se yhteen naapuruston lapseen iski... Pidetään vähä etäisyyttä nyt, että säästyttäis siltä ku tuo vesirokkokin oli niin karsee kokemus :/

Voi ku tietäis taas... ei tunnu supistuksilta mutta masu kiristää vähän väliä ja selkä juilii samaan aikaan ja sit sisäreidet on ku maitohapoilla vaikka en oo tänään mitään tehny ku ollu väsy päivä. Välillä sit juilii kohdunsuulle tai häpyluulle.. verenpaineista alapaine laski mutta yläpaine porskuttaa 160-170. Mieski tuli kotia nii jos sais paineet kohilleen nii ei tarttis synnärille alkaa soittelee.

Mir paljon voimia sairaalle ja teille kaikille, toivottavasti menee nopeasti ohi!!

Saini tsemppiä sulle paineiden ja kipuilujen kanssa!

Paineet ny näyttää lähtevän laskuun makuulle ku pääsin mutta varpaat alkoi makuulla ollessa pakottaa :D ihme olo taas.. mitenhän mie huomisen pärjään ku mies on poissa koko päivän :/

Voi ei mir, inhottavaa.

Mulla myös jalat ihan ku spagettia ja kipeet vaikka liikun vaan melkeimpä kotona. Mä oonkin väjän ihmetelly että mitä mun alakropalle tapahtuu ku välillä aivan löysä ja tunto meinaa lähteä.

Nyt kun oon melkeimpä joulukortit askarrellu niin pitäs vielä keksiä miten kirjotan toivoo- kohtaan. Laskettu aika on 21.12. Kauhee stressi. Varmaan pitää kirjottaa toivottajiksi minä ja mieheni perh. :grin

Mä laitoin joulukortteihin kaikkien nimet ja vaan vauva:) ok onhan ne tossa ollut valmiina about kk...

Täällä alakroppa kans ihmeellinen, vihloo, vetää jalat hapoille ja kookos edelleen tavarassa:/ menoni on kuulemma mielenkiintoisen näköistä :D

Äippä×3 ei paha mulla ois viel about 40 pvä LA:han... ja pitäs jaksaa...
Tänään ok päivä yhen talvipipon sain aikaseks, käytiin hakee kaikille ne influenssa rokotteet, ei ollukkaa toi meidän 3 vee saanukkaan yhtään influenssa rokotetta... ja viimeks muutkin saanu sillo 2012... Käytiin siel kaverin tykönä, harmittaa vaan ku sen tyttö joka on meidän neitin kans samanikänen, ni ei nykyisin leiki enää mun neidin kans... vaan aina tulee naapurista serkkutyttö käy joka kyl on meidänki lasten serkku... ja on jo hiukan vanhempi, ni leikkii ja tää mun kaverin tyttö ei millään haluis ottaa tota neitii leikkiin mukaan, vaik tää vanhempi kumpaisenki serkku mielellään leikkis meidänki neitin kans.... jotenki tuntuu et on joskus ihan ärsyttävä edes käydä siel ku luulis et tytöillä menis yksiin leikit.. no pittää antaa ajan kulua ni josko dominoiva osapuoli ymmärtäs paremmin ☺
Miten te suhtaudutte noihin rokotteisiin mitä neuvolassa annetaan? Tai mitkä kuuluu noihin rokotusohjelmiin... mulla meinaa toi kaveri ei enää ota lapsillesa rokotteita, nytkin vauvalle vasta ku on vuoden ni sit kattoo et ottaako, ja 4 vuotiaalle oli toisen rokotteen ottanu, mut ei sit sitä polioo... meillä otetaan nää kaikki mitkä nyt on rokotusohjelmassa ollu jo pidemmän aikaa ja mä en nyt sit tiiä et ku tää meidän vauva syntyy et uskallanko olla missään tekemisissä vauvan kans ton kaveriperheen seurassa ennen ku me ollaan rokotukset saatu kuntoon.....

Madonna jaksaa jaksaa;) vähiin nää päivät käy ennen kun loppuu, jokaisella!

Ehdottomasti rokotusohjelman mukaiset otetaan!!! Tää influenssa rokotus meille kaikille ihan ensikertainen kokemus ja sattaa olla että ens vuonna ei oteta, mutta nyt poikkeus tila... Mun mielestä täyttä tyhmyyttä olla ottamatta neuvolan rokotteita, koska sillä rokotusohjelmalla on Suomesta saatu hävitettyä monta vakavaa tautia! Itse en uskaltaisi vauvaa viedä sellaiseen paikkaan missä ei ole rokotteita otettu...

Sitähän minäki Äippax3 oon sanonu sille mun kaverille.. mut se lukee kaikki semmoset tutkimukset jotka ovat noita rokotteita vastaan ja hoitaa lähes kaikki luontaistuotteilla.... Joskus jopa toivon et kantapään kautta oppii sen.. vaik niinhän ei sais ajatella... esim. mun äiti on th ja kyl suosittelee noi rokotusohjelmien mukaiset rokotteet et otetaan, samoin jos tarve vaatii johonki tautiin ab: t ni nekin... niitäkään mun kaveri ei enää lapsille anna ja niillä on ollu korvakierre lapsia useempi.. hallaahan se kyl sillä niille lapsille tekee, mut eipä tuohon oo puuttumista...

Madonna: meillä kans otetaan ne rokotteet, mitkä on pidemmän aikaa siellä rokotusohjelmassa ollu. Mutta mitään vastatulleita, ja mitä kehotetaan/suositellaan ottamaan, niin ne jätetään väliin.

Käytiin tänään koko perheen voimin frisbeegolffaamassa, niinkun melkein joka päivä muutenkin (muodostunu mun ja miehen yhteiseks harrastukseks tossa kesän aikana), ja kylläpä tuli paikat kipeeksi. Häpyluu alkoi kipuilla jo siellä radalla, samoin oikea nivunen kun jouduin niin syviä kyykistelyjä tekeen välillä. Alaselkää vihloo ja särkee myös, mutta niistä saa kärsiä muutenkin melkeinpä päivittäin teki sitten mitä vaan.
Vaikka kohdunsuu onkin jo vähän auki ja kanavaa jäljellä, aion silti liikkua ihan normaalisti mitä nyt vointi vaan antaa periksi. Viikot alkaa muutenkin olla jo sen verran turvalliset, että saa muutenkin sitten syntyä kun vauveli niin päättää :)
Rv 36+2

Meill otetaan noi rokotusohjelmaan kuuluvat.

Juu supistuksiahan nämä oli. Makuulla tuli selkeämmin esiin. Parasetamolia otin nii vaikuttais auttavan. Sais ny viikon ainaki viel ootella masussa.

Voisinpa sanoa et huh huh ja puh puh...kyllä onki tuskainen loppu matka...yöt menee valvoessa...36 kääntyy ja vaivat lisääntyy..tännään neuvolassa käyty..pissassa proteiinia, leukkareita ja joku kans mikä merkkaa kuihtumista...vaikka koko ajan vesipullo käessä...hillitön kutiseminen alko viikko sitte samoihin aikoihin ku ipana päätti humahtaa jalkojen välliin hillittömien suppareitten kera...ei kumminkaan ulos asti viel...häpyluuta vaan kolistelee...lonkat vaan kolisi ku neuvola täti kokeili missä ipana luuraa...vilkas tapaus edelleen vieläki pääsee karkuun sydämen kuuntelu anturia :D maanantaille varattu labraa...kaikesta huolimatta oon saannu kolmeen ikkunaan vaihettua jouluverhot hyvä mie..vähä ajoissa mut eipä tarvi sit ressata ku vaavi on ulkona ja joulu puskee päälle.
Nii joo onko muilla koiran omistajilla koira ruvennu seuraamaan joka liikettä ja nuolee aina ohimennen kättä tai jalkaa multa? Meillä toi uros saksanpaimenkoira ihan iholla koko ajan nartut ei moksiskaan...
Lumiki tuli ja meni harmillista jospa viikonloppuna lisää...mieski tuumas ku seuras minua ja tyttöä vieresstä öö moilasena et huomaa tyttöjen olevan ihan lappi lapista , sen verta iloa irtoaa parista sentistä lunta.
Mut juu vali vali viesti ny tuli ja kovasti jaksamisia ja stemppiä muillekkin kivuista ja huonoista oloista kärsiville, kohta loppuu ja tontut sylissä
Ja onnittelut jo kahteentuneille ♡

Meillä annettu ja annetaan kaikki neuvolan rokotusohjelman rokotteet. En ymmärrä niitä (anteeks tämä on minun mielipide ja asia erikseen jos jokin oikea syy jättää ottamatta) jotka jättävät ne ottamatta, koska eihän taudit pysy muuten poissa ja kurissa jos kaikki jätettäisiin ne ottamatta. Me jotka otetaan ne rokotteet niin suojellaan osittain niitäkin jotka ei ota.

Täällä nyt toistapäivää ihan JÄRKYTTÄVÄ alaselkäkipu, oo mitää särkyjä ollu koko raskausaikana. Joudun turvautumaan varmaan tänä yönä panadoliin, vaikka oon niistäkin ollu ehdottoman jyrkällä ei kannalla, tämä olis toinen särkylääke koko raskausaikana. Missä asennossa te nukutte, kun paikat poksuu ja särkee ja juilii o.O

Huhheijaa... taas näköjään tämmönen huonompi yö x_X Heräsin varmaa joskus ennen viittä supisteluun. Mahaki jotenki oireilee. Äsken piti jo nousta ylös ku suppari sattu niin lonkkaan >.< Tuskin muuta ku iha harkkahommia vaan, mutta ärsyttää ku ei saa nukutuksi ja miehelläki tänää työpäivä.

Mulla on Lilith toiminu parhaiten ku nukkuu kyljellään tyyny rintakehää vasten. Esikoisesta pidin tyynyä kans jalkojen välissä, mut nyt siitä kramppaa kylki. Lämpö auttaa kans ainaki liitoskipuihin.

Nyt aamusta ei päässy enää itte sängystä ylös. Mies joutu auttaan, ja ku piti lähteä kävelee sängystä olohuoneeseen, niin mies joutu auttaan tukena, kipu oli asteteikolla 1-10 niin 9. Ja tää nyt vasta 3 päivä. Ei ole helpompia hetkiä missään kohti päivää, aamulla ja illalla ehkä kuitenkin pahimmat. Mitä teen jos en huomenna aamulla enää pysty liikkumaan!?! Kun se makaaminenkin sattuu :( Pitääkö soittaa jonnekkin, onko siitä edes mitään hyötyä, sit joutuu ehkä makaamaan vaan jonnekki muualle, ei se sitä ongelmaa pois vie :( Itkua tuhertaa, enkä valita turhasta, on ennenkin koettu 10 tason oikeeta selkäkipua, ja tää on ihan hirveetä, ei pysty enää olee ja aattelee selkeesti

Takaisin