Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkään ei ole lunta. Toivottavasti jouluna olis edes vähän lunta täälläkin.

Tänään oltiin äidillä taas syömässä, jestas että se hössöttää tulevasta vauvasta, vaikka on jo viides lapsenlapsi :)
Lisäksi hän oli tehnyt meille ruokia pakkaseen, niin ei tartte heti kokkailla sairaalasta kotiuduttua :)

Toi kalenteri olis kyllä ollu niin kova! Oli vaan aika hintavakin. Ihana, että miehesi tykkäsi.

Tänään särkenyt selkää... En sitten tiedä mistä johtuu, jatkuvasta makoilusta vai jostain muusta. Supisteluita en ole niinkään huomannut, muutamia epäsäännöllisiä. Mutta koko päivän on mahan kanssa ollut jotenkin tukala olo...

Mäkin asentelin eilen jouluvaloja jo kämppään ja sellanen pikkukuusi täytyy itekin käydä hommaamassa. Glögiä oon juonut jo usempana iltana, mutta pipareista ja tortuista vasta haaveillut. Laatikoitakin miettinyt tekeväni jokupäivä valmiiksi pakkaseen. Ennen oon ollut sitä mieltä, että joulukoristeet esille vasta joulukuussa. Ehkä tulevalla pikkusella vaikutusta asiaan. :happy:

Sorruin tekemään joulutorttui :)
8b5002e9efc51748c5cf2b0b7be3bf00

Natsitorttuja nam :3 :D taidampa itekki tehhä tännään. Tuli vaan mieleen ku ihmisethån jossain välissä valitti ku tortuista tehään ihan natsimerkin näkösiä, ihan ku täällä maailmassa ei ois isompiaki murheita ja kaippa jokainen voi tehhä tortuistaan minkä näkösiä haluaa :D

Juu siitä tais jossain vaiheessa olla valitusta/ihmettelyä. Ihme kyllä ittellä ei ollu ennen sitä käyny mielessä ollenkaan tuollainen :D kuitenki sen yli 25 vuotta nähnyt torttuja tässä muodossa. Jotkut nyt vääntää vaikka rautalangasta asiaa :D

Joo minäki aina noin tehny eikä koskaan oo tullu mieleen moinen :D Mut siitä lähtiin oon miehen kans sanonu noita natsitortuiks. Vitsillä tietenki ja siitä on semmonen inside juttu vähän niinku tullu :D

Mun mielestä joulutortut on joulutähtiä ei hakaristejä... Jotka muuten ollut alunalkujaan rauhanmerkkejä oliko buddhalaisessa uskonnossa... Kaiken saa vääristettyä jos tahtoopi!

Meillä sunnuntaina pikkujoulut, ajattelin testata Lidlin laatikot ku mä taidan tänä jouluna mennä siitä mistä aita on matalin...
Mulla pakanen täynnä jo muuta ruokaa,marjoja ja sieniä...

Hirni eikääh... :D Hahaha. Repesin totaalisesti :D Eiköhän nuissaki oo vaan luovuus rajana :D

Viisi torttumallia ja koe :D

Äippä mie meinasin tehdä tänä jouluna itte laatikot. En oo kyll ennen tehny mutta pyydän ohjeet sellaiselta joka on aiemminki tehny :) tietysti sit varasuunnitelmana kaupan laatikot :D

Mä oon tehnyt ihan ite laatikot sun muut joulu herkut mut nyt tänä vuonna mulla on hyvä tekosyy... Ellei toi kohta plopsha ja on sellainen samanlainen sitterissä tuijottaja kun siskonsa niin sit vois kyl tehä itsekin...
Katsotaan nyt:)

Mulla meinas tulla päänvaivaa tuosta vauvakirjasta mutta löysin vihdoin passelin! Kirja kaupasta sellainen, kun vauva-aikani. Miellytti silmää kaikin tavoin, beigen värinen ja kannessa pehmoinen nalle. Hieman ohjattu muttei mun mielestä liikaa, tilaa myös paljon omalle luovuudelle ja kuville, Ostin myös askartelutarvikkeita, että voi sitä sitten koristella mielen mukaan. Ajattettelin tulevalle mummolle ostaa lahjaksi lapsenlapselleni-kirjan, hän kun tykkää noita täytellä. Minusta äiti on aikanaan täyttänyt kaksi kirjaa täyteen :)

Oi! <3 Itte oon tuota samaa kirjaa kattellu ku vaikutti samantyyppiseltä ja -näköiseltä ku esikoisenkin :)

Oi meijänki pitäis tommonen vauvakirja hommata!
Yritin olla kodin hengetär ja tehä mutakakkua huomiseksi kun vanhemmat tulee kylään.. Meni ihan persiilleen koko homma! Eka yritys meni mönkään kun luulin käyttäväni desin mittaa mutta kävi ilmi että se oli isompi joten mittasuhteet meni ihan vinksalleen ja tuloksena oli vähän niinkun browniseja jokka on jauhosia ja maistuu niin tuhdille suklaalle että saa naamaa vääntää kun suuhunsa laittaa.. Toinen yritys meni persiilleen kun tajusin unohtaneeni kananmunat kokonaan pois :D nyt se levis vaan koko helahoito mutta maistuu ainakin vähän paremmalle kun eka yritys. Arght saattaa olla että passitan miehen aamulla kauppaan ostaan valmiskakun.. :D

Josa, tervetuloa kerhoon! Minä tein korvapuusteja, mutta ne näyttää lähinnä kolmion muotoisilta pasteijoilta :D Mutta hei, tänään on perjantai 13.päivä, joten nää kaikki johtuu siitä :P

Ollaan Josa sitten ihan samanlaisia tuon leipomisen suhteen :D Vinkkinä, niin fazerilta saa nykyisin valmiita mudcake-leivoksia ja tosi hyviä! Otat vaan sen folion pois, pistät nätille lautaselle ja lämmäytät vähän mikrossa ja pallo vaniljajätskiä vierelle ja mintunlehti päälle ja saat kodinhengetär palkinnon :p

Takaisin