Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith, mulla on mauri kunnaksen vauva kirja. Oon tykänny siitä tosi paljon.
Äiti hommasi mulle joskus aikoinaan "kulta aika lapsuuden" kirja ja seki on tosi avara. Siinä on myös tehtäviä pikkuselle kun hän kasvaa ja vähän sellasia, mistä näkee kuinka kehittyy. Esim. Pitää nimi kirjottaa vaikka viisi vuotiaana ja sitten kuusi ja seitsemän. Näkee kuinka kirjotus kehittyy jne. :)

Meillä on vauvakirjana Kirja Minusta. Siinä oli ihanasti täytettävää, mutta ohjatummin. Ajattelin, että se on turvallisempi vauva-arjessa, tulee helpommin täytettyä, kuin pelkkiä tyhjiä sivuja. Sisällön ja järjestyksen puolesta tykkäsin tosta enemmän kuin Kunnaksen kirjasta. Kai se on mielipidekysymys, mistä haluaa kirjoitella ja millä tyylillä.

T87 tuo on kurjaa kun kerhot, jumpat yms. jää jatkuvasti väliin. Jos jatkuu vielä pitkään, niin kannattaa käydä näytillä lääkärissä, jos kuitenkin on jokin tulehdus. Pikaista paranemista ❤️

Pienelle räkänokalle on tosiaan Vickin kaltainen Sniffer junior ja ihan paras nenän aikaisuun on suolavesisuihke ja nenä fridalla saa hyvin imaistua räät pois.

Meillä on vauvakirjoina Mauri Kunnaksen, Muumi, barbababa ja nyt hommasin ensiaskeleita, meidän vauvan kirja... Kaikki on kivoja omalla tavallaan mutta ehkä lemppari on toi viimeisin :) nyt valitsin sen ihan itse kun aikasemmin on saanut lahjaksi...

Voi, mä tykkään niin kaikista vauvakirjoista :happy:
Itse ei varmaan hommata kun joku ostaa lahjaksi kuitenkin, jos ei osta niin sitten tietty ostetaan. Sen täyttäminenki on niin ihanaa puuhaa.
Sit kivaa on kans tehä ifolorin tai photoboxin kuvakirjoja. Meillä on joka vuodelta sellanen kun nykyään ei tule noita peruskuvia albumiin hommattua ja kivaa niitä on plärätä vaikka koneelta kuvat löytyykin :grin

Sit kivaa näpertämistä on myös sellanen kirja johon leikkelee vauvalle kivoja kuvia, niin kun vaikka nalle puheja ja mitä nyt kaikkea lehdissäkin on ja sitten päälystää sivut kontaktimuovilla. Meidän poika tykkäs ja sellanen kirja kestää kovempaakin käsittelyä. No joo, meni vähän ohi aiheen, mä vähän villiinnyn kaikesta mikä vähänkään viittaa askarteluun :happy:

Voi, mä tykkään niin kaikista vauvakirjoista :happy:
Itse ei varmaan hommata kun joku ostaa lahjaksi kuitenkin, jos ei osta niin sitten tietty ostetaan. Sen täyttäminenki on niin ihanaa puuhaa.
Sit kivaa on kans tehä ifolorin tai photoboxin kuvakirjoja. Meillä on joka vuodelta sellanen kun nykyään ei tule noita peruskuvia albumiin hommattua ja kivaa niitä on plärätä vaikka koneelta kuvat löytyykin :grin

Sit kivaa näpertämistä on myös sellanen kirja johon leikkelee vauvalle kivoja kuvia, niin kun vaikka nalle puheja ja mitä nyt kaikkea lehdissäkin on ja sitten päälystää sivut kontaktimuovilla. Meidän poika tykkäs ja sellanen kirja kestää kovempaakin käsittelyä. No joo, meni vähän ohi aiheen, mä vähän villiinnyn kaikesta mikä vähänkään viittaa askarteluun :happy:

Minkälaiseen kirjaan oot sit tehnyt tuon leikekirjan ja sivuja päällystänyt? Itsekin innostuin tuosta :)

Äippäpolilla käyty ja poika painaa nyt sellasen 3kg, 36+0, eli suht keskikäyrällä ihan aavistuksen yli ei kuitenkaan mikään jättiläinen kun pelkäsin. Kaikki muutenkin hyvin, kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm, sormella auki ja puoli kiinteä, pään tunsi kun sormilla sörkki, että laskeutunut on. Nyt on alapää arkana!

Meillä on pojilla kulta aika lapsuuden kirjat, tykkään ku itelläkin oli sama.

Voimia kaikille lasten ja omien räkätautien kanssa kamppaileville! Meillä on toiminu tukkoseen nenään Physiomerin babymist. On paljo helpompi käyttää ku ne perus suolatipat. Ja nenäfrida oli kyllä tosiaan iha ykkönen, ennenku tyttö oppi niistämään.

Vauvakirjoista ihastuin ite kans tuohon täälläki mainittuun Mauri Kunnaksen kirjaan :) Valikoitiin se miehen siskonpojalle tässä hiljattain lahjaksi.

Tsemppiä kaikille flunssan kanssa taisteleville! Inhottava tauti, nyt kun on ilmeisesti tosi sitkeää tautia liikkeellä :/ Itse olin syksyllä yli kuukauden kipeänä, pari viikkoa sitten kuumeessa joka onneksi lähti pois muutamassa päivässä eikä jäänyt edes yskää tms vaivoiksi!
Meillä on tällainen vauvakirja! Tän sai vaukirjasta tervetulolahjaksi kun liityin sinne aika alussa jo raskautta. Tässä myös raskaudesta mahdollisuus kirjoitella ja oon kyllä tykännyt tosi paljon kun kuvillekin hyvin tilaa. Paljon on tuonne tullut jo kirjoitettua :) ImageUploadedByVau Foorumi1447414866.110986.jpg
Tänään poksuu jo rv38! Mahdotonta meininkiä :D Hirvee pesänrakennusvimma!! Eilen siivosin vaatehuoneen ja muita kaappeja, tänään vuorossa leipomista :) Sämpylätaikina kohoamassa ja kohta myös pullataikina :D
Joo tosiaan itsekin äsken tajusin et on perjantai 13... :o En ole taikauskoinen mut jotenkin inhoan tätä päivää :D

Hirni: oon tehnyt sen ihan sellaseen paksukantiseen ja sivuseen (kai sekin kulkee nimellä valokuva-albumi) jossa on ne ohuet välisivut, jotka oon kylläkin repinyt pois. Samanlaiseen kun yleinsä leikekirja tehdään.

Se on tosi kivaa puuhaa eikä haittaa vaikka sivutkin maistuu pienelle.
Sitten sinne sivuille laitoin sellasilla kimalleliimoilla kaikkia kuvioita ja pisteitä ja kun sivun päälysti niin se jäi mukavasti koholle ja niitä poika tykkäs kans näprätä ja rapsutella :grin

Hirni: oon tehnyt sen ihan sellaseen paksukantiseen ja sivuseen (kai sekin kulkee nimellä valokuva-albumi) jossa on ne ohuet välisivut, jotka oon kylläkin repinyt pois. Samanlaiseen kun yleinsä leikekirja tehdään.

Se on tosi kivaa puuhaa eikä haittaa vaikka sivutkin maistuu pienelle.
Sitten sinne sivuille laitoin sellasilla kimalleliimoilla kaikkia kuvioita ja pisteitä ja kun sivun päälysti niin se jäi mukavasti koholle ja niitä poika tykkäs kans näprätä ja rapsutella :grin

Voi vitsi miten ihana idea! :) kävi oikein sormet syyhyämään että pääsis tekemään. Ite oon neulonu ja virkannu paljon mut jotenkin kyllästyttää :D tykkään mahottomasti piirtää ja just sommitella kaikkee niin oon miettinyt että teenkö taulun pienelle, mut eihän se siitä mitään ymmärrä! :D tommone kirjahan ois ihan huippu tehä vaikka kummilapselle joululahjaksi :o

Huhhei! Kyllä muuten nykyään on hidasta tehdä jotain! Pidän illalla kutsut ja oon yrittänyt raivailla paikkoja ja tehdä tarjottavia. Kyllä vähän väliä pitää pitää taukoja ja käydä pötköttelee, maha kirraa sen verran :(

Miulla on sellainen keltakansinen kirja mitä täyttelen,aivan ihana! Pitää jossain vaiheessa katsoa,minkä niminen se on :)

Rv 33+3 <3

Saitte munkin joulufiiliksen päälle. Täytyy käydä varastossa... ;)

Meilläkin se kulta-aika lapsuuden vaan siksi, et mulla se sama omasta lapsuudesta. On paljon kyllä täytettävää, mut jääpähän myös paljon muistoja.

Meilläkin poika ollut kerran niin tukossa, et oksensi limaa vuorokauden. Oli kyl hirveetä!

Kudon just äidille joululahjaa paperinarusta... Saa nähä mitä tulee :D

Joko teille muille on tullu lunta?
Ite nautin olohuoneessa "pimeessä" kun lumen valo tulee niin ihanasti sisään. Kohta mies sytyttää vielä takan ja keitellään glögit <3
Vois alkaa myös laittelee joulua, valoja ja sen sellasia. Meillä ei vielä mitään jouluun viittaavaa ole asunnossa. Tuohon ulos voisi kyllä hankkia ihanan pienen kuusen lähempänä. <3 En oo ennen ollu näin joulu ihminen, mut kaippa tää johtuu tästä pikkusestä Ärpäkkeestä massussa <3

Muistatteko sen tilaamani joulukalenterin missä joka luukun takana erikoisolut?tänään tuli kotiin ja voi että kuinka onnelliselta mies voi näyttää :D mun rakkaus!sillä on muutenki laktoosi intorelanssi niin on pienestä asti kärsiny siitä kun ei oo voinu suklaakalentereita syödä ni ihanaa antaa mieleinen kalenteri :D

Takaisin