Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla paikkakunnilla käytössä tälläinen, että esikoista odottavien luona käy neuvolantäti ja perhetyöntekijä? Siis ennen vauvan syntymää. Meille olis ne tulossa huomenna ja oon koko illan siivonnu huushollia, kunnes en yksinkertasesti enää jaksanut edes seistä :D stressaa ihan pirusti. Tutulla oli ollut juuri tuo käynti ja sanoi, että he viipyivät pari tuntia :o Mitähän ne niin kauan tekee... Pitääköhän niille tarjota oikeen kahvit? Hirveetä, ei pitäis stressata näin kovasti, ovat varmasti pahemmassakin paikassa käyneet.

Meilläki tulee neuvolatäti vasta synnytyksen jälkeen. Sillon ku vauva on viikon ikänen. Mut mitåän perhetyöntekijää ei kai tule. :O

Vilijonkka, meillä kävi neuvolan täti viime neuvolan käynnin, ja tulee sit synnytyksen jälkeenkin. Tää viime käynti oli ns. "parisuhde-käynti", tykkäsin. Teki kaikki samat tutkimukset kuin neuvolassaskin. Tarjosin kahvit ja mustikkapiirakat :)

Täällä taas kolmesta asti valvottu. Ei vaan tule unta. . :sad001

Meilläpäin oli puhetta että neuvolan perhetyöntekijä tulis käymään (jotta jatkossa jos tarttee lisäkäsiä tai apuja niin on helppo vaan soittaa, mutta se on vapaaehtoista. Neuvolatäti tulis noin viikko siitä kun on kotiuduttu vauvan kanssa. Mutta, nythän joululoma sotkee aikataulut jos la pitää kutinsa ja esikoisen kohdalla juhannus sotki silloin eli saa nähdä tuleeko meille taaskaan ketään käymään.
Mun puolesta teretulemast vaan :wink

Perhetyöntekijä olis toisaalta kiva tavata jo ihan sen vuoksi jos miehellä tulee reissutöitä ja mulla ei riitä kikkakolmoset lapsien kanssa kotona. Vallan vaikea loputon uhma tolla tytöllä. :banghead:

Niin ja PIENI jännitysmomentti ens viikolle kun mies lähteekin pidemmälle töihin :nailbiting:
Siis mun puolesta menköön vaan joo hieno homma mutta sit pitää olla kunnon sotasuunnitelma synnytyksen varalta.
Eli - jos lapsivedet menee niin sairaalaan pitäisi mennä vaakatasossa? Tarkottaako se käytännössä jos syntyy ennen rv 36 että ambulanssilla? Ja varsinkin jos olen yksin? Entäs jos tulee nopea synnytys?
Paniikki :bag:
Täytynee tehdä joku muistilista itelle. Ei tarttis sitten panikoida jos jotain käy. Meiltä on kuitenkin niin pirusti matkaa synnyttämään ja jos kelit on yhtään huonot niin oi voi !

Nannuska me saatiin synnäriltä sellaset ohjeet, että ennen rv 37 alkaneet kipeät sännölliset supistukset, niin sillon ambulanssilla. Tai jos vauva on perätilassa tai lapsivedet menee ennen tota rv 37. Lisäks jos perätilassa ja meinaa syntyy niin vaakatasoon ja ambulanssi.
Noin lukee tuossa ohjeessa.

Wildis, sinäkös se mietit sitä raudan imeytymistä? Ootko kokeillu ottaa sitä jonkun c-vitamiini pitosen kans? Mun mielestä sen pitäis edesauttaa raudan imeytymistä paremmin :)

Onnea äitylille pikkuprinssistä!

Hurjaa että näin puolessa välissä marraskuuta jo tipahtelee säännöllisesti joulukuisia :)

Voimia nannuska! Mulla ollut lähes joka raskaudessa samanlaiset murheet, Ja ärsyttävästi vie voimia :( ja just tuo pitkä sairaalamatka (n.1h) ja sitten kelit... Lohdutuksena voin sanoa, että kaikki on aina jotenkin järjestynyt...

Mulla viimeyönä tosi kipeät supistukset herätti, ja pelästyin toden teolla! Onneksi sitten rauhottui, mutta kyllä itku tuli :( vasta rv 34+1... Viikko olis lääkäriin jossa katotaan paikat...

Joo siis oon ottanukkii c-vitamiini pitosen kans. Appelsiinimehulla. Mut ei vaan imeydy ilmeisesti. Tähän asti kyllä hyvin imeytyny ja hb aina noussu. Mut tosiaan osastolla oli 108 ja nyt eilen oli 106 vaikka rautaa tosiaan oon joka päivä ottanu. Jos ei ala imeytyy, niin neukkutäti vilautti mahdollisuutta päästä rautatippaan ja pakkohan se on ettei sit synnytyksen jälkeen olis kalkkilaivan kapteeni.

Wildis, olitko sinä kokeillu nestemäisiä rautoja? Tai luontaistuotekaupan valmisteita?

Osastolla sain nestemäistä. Ja sain mukaan spartoferiä. Ilmeisesti toi ei imeydy kun on ollu obsidan tähän asti ja se on aina imeytyny. Vaikka on ihan täysin sama lääke kun obsidan, mut eri valmistajan vaan.
Onneks mies voi apteekista tullessaan tuoda tuota obsidania lisää. :)

Meille tulla pöllähti just nuohooja. Kiva ku väsyttää ihan kauheesti ja tekis mieli mennä nukkuu, mut en pysty nyt. No istun sohvalla ja katon lastenohjelmia sitte :D

Saini pikaista paranemista tytölle ja voimia sinulle!

Vilijonk4 meillä ei ole ketään käynyt ei ennen eikä jälkeen synnytyksen, ja tämä Espoossa! Ei siellä resursseja taida olla...

Nannuska voimia sulle kun pitkään saat yksin olla! Toivottavasti saat miehen kotiin ennen kuin pikkuinen syntyy!

Air ihana että sun mies yrittää auttaa, ja anna huseerata tavallaan niin auttaa jatkossakin:) vaikka ei noi miehet nyt hirveän hyviä koti töissä ole mutta yritys ja ajatus tärkein!

Mukkis sulle suuri voima hali, toivottavasti pikkuinen jaksaa vielä muutaman tovin masussa olla!

Täällä herätty nuorimman kanssa 6kertaa viime yönä, miksi? Onneksi sentään nukkuivat 7.45 asti! Mies jää nyt 5yön vapaalle, ihanaa kun saa kaverin päivän hommiin! :)

Näin viime yönä unta että meille synty iso 3.7kg/54cm tyttö...aikas ihana uni<3

Takaisin