Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos on säännöllistä ja pitkäkestoista supistusta, vaikka ei niin kivuliastakaan olis, niin ottaisin sinuna yhteyttä...
Itse aikanaan kun eka lapsi lähti itekseen syntymään olin toista vuorokautta kotona, kun en tajunnu että se noin 10 minuutin välein oleva puristava tunne on oikeasti supistus, siis sellainen joka avaa :D Sit kun mä vihdoin luovutin ja lähdin sinne polille, niin neiti syntyi jotakuinkin reilun neljän tunnin päästä siitä :D

Äh, kun teitä kuuntelee, niin miten ihmeessä sitä osaa päätellä, koska sinne synnärille on mentävä tai ees koska kantsii soittaa. Mä oletan koko ajan, et nää ei-kipeät nykyään jokapäiväiset supistukset on edelleen vaan harkkoja ja raskas tunne mahassa johtuu siitä, että no se nyt vaan alkaa oleen aika iso. Jos levossa ei supista, niin voiko silloin luottaa, et ei oo vielä tosi kyseessä?

Soita ihmeessä! Mulla ei ollut noinkaan paljoa supistuksia ja tosiaan paikat kypsynyt aivan liikaa huomaamatta.

Ei mullakaan supistanut levossa. Ikinä ei voi tietää.. Toki varmaan kuulun siihen pieneen osaan, jolla näin yllättävästi tilanne etenee, mutta silti...

Mulle kätilö sano tuolla osastolla ollessa, että paineen tuntu alapäässä ei koskaan oo hyväksi näillä viikoilla. Nyt rv 34+2. Sano myös, että jos tuntuu painetta alapäässä niin yleensä jommalla kummalla kylellään olo pitäis helpottaa. Mulla tuohon paineen tunteeseen liitty supparitkin sillon. Sain sillon sen lääkkeen kun poika meinas lähtee jo syntyy.

Jos supistaa, puristaa levossa, liikkeessä eikä helpota panadolilla soittoa eteen päin! Varsinkin jos supistaa, tuntee painetta alapäässä ja supistuksia tulee säännöllisesti niin samoin tein soitto synnärille! Ei ole turhia soittoja, aina jos huolettaa niin voi ja pitää soittaa... Tällaisen neuvon itse olen saanut:) täälläkin oltiin kolmannen synnytyksen kanssa ihmeissään kun alko supisteluilla, en oikein varma ollut onko tää nyt sitten sitä menoa vai mitä kun 2 ekaa alkoi elokuvamaisesti vesien kerta menolla, siitä ei ollutkaan sit epäselvyyttä mitä tää nyt sit on:D saapa nähdä miten tää alkaa...

Muakin jännittää toi osaanko reagoida oikeaan aikaan. Viime yönä tuli harkkasupistuksia ja alaselkää sekä jalkoja särki. Tänään kävely ollut hankalaa,kun paineen tuntua alapäässä ja jalat ihan hapoilla aamusta. Supistuksia ei oo tänään enää ollut. Eilen poksui lonkka- ja häpyluun alue. Kävin just siellä tarkastuksessa lauantaina ja kaikki oli hyvin niin, onkohan taas liikaa rasitusta vaan.. Ensi viikosta olisi neuvolalääkäri aika. Tuntuu, että stressaa ihan turhasta, mutta samalla pelottaa, jos ei toimikaan sillon kun pitäisi :oops:

Onko nämä supistuksia, ku tuntuu vähän niinku ku joku laskeutuis tuolla jossai, ja sitte tulee sellanen pieni ponnistamisen tarve, ihan sellanen pieni, mitä ei voi kuitenkaa olla huomioimatta, sen jälkee tulee masuu epämukava olo ja vetää mahan ihan kovaks, harjotussuppari? Se ponnistamisen tarve, tunne on niin hämärä, ei sitä voi verrata että pierettäis tai että kakkattais, mutta ehkä kuitenki sitä sitte vai hä? :D

Ei lilith sais kyl ponnistuttaa. Vai mitä muut mieltä? Sit on muksu jo synnytyskanavassa tulossa. Koska se paine suoleen aiheuttaa kakkahädän tunteen.

Lilith rahin kanssa samoilla linjoilla, ton kanssa että ei ole kyllä hyvä jos ponnistuttaa, jos varsinkin ei tunnu kakka hädältä... Jos sulle tulee vielä tollaisia tuntemuksia niin lähtisin näytille kun kuulostaa niiltä ihka oikeilta supistuksilta! Mulle ainakin tullut ponnistuksen tarve vasta synnärillä, kun jo melkein kokonaan auki!

Jossa mulla kans koskee välillä keskelle mahaa kun muksu paukuttaa menemään:)

Joo mulle sano myös kätilö, ettei saa olla sitä ponnistuksen tarvetta, jos on niin sit on todennäkösesti jo tuloillaan. Samoin sen paineen tunteen kans.

Lilith sinuna soittasin nuista oireista jo synnärille.

Jep, kyllä kannattaa soitella synnärille. Just jos joutuu miettimään soittaako vai eikö soita, ni sillon on aihetta soittaa. Kyllä ne sieltä kertoo jos ei tarvi sit huolissaan olla. :)

Täällä saatu illan ratoksi selän jomotus ja supparit.. Toivottavasti ei kestäis koko yötä et sais nukuttua. Aina nää tulee ku ukko ei oo kotona :D

Mullaki supparit ajottuu iltaan ja yöhön. Äidillä oli veljestä joskus samanlaisia, et iltasin ja öisin suppareita mut päivällä ei mitään. Oliki saanu niihin sit estolääkkeen myös niinku minäki siellä sairaalassa.

Ainiin onnea äitylille pienokaisesta <3

Huhhuh.. Noin 450 uutta kommenttia luettu.. Kyllä te ootta aktiivisia! :)

Ensimmäitteks -> Oikein paljon onnea Äityli85:lle!!!

Ja onneks Wildis avasit suusi! Toivottavasti osastonhoitaja antaa puhuttelun hoitajille ja muistuttaa heitä, miks ne on siellä.. Toivottavasti jatkossa tilanne toinen vai ajattelitko vielä siirtyä KYSille? :)

JoSan masu on ihan sen näköinen, että vaavi kasvaa niin sanotusti selkään päin. :)

Hui kun ihan hätkähdytti tuo Wildiksen teksti, ettei paineen tunnetta sais olla... Mulla viikkoja tänään 33+6 ja mulla tuota paineen tunnetta ollu jo muutaman viikon, pahentuen koko ajan.. Viimeksi kun lääkäri tarkasti kohdunkaulan tilanteen oli 2cm jäljellä, kohdunsuu kuitenkin kiinni.. Lääkäri sillon tuumasi, että vissiin paineen tunnetta on, kun vauvan pää painattaa niin alas... Siitä nyt muutama viikko.. Viimeksi tänään pöntöllä istuessa tuli sellainen olo, että ei tienny mitä ponnistaa, alavatsalla oli tosi ikävän tuntuista kipua, samoin alapäässä.. Vatsa tuolloin kuitenkin siis toimi, ei ummetusta.. Alapään ja häpyluiden alueen kivut on ollu kovia reilun viikon ajan. Eikai näistä nyt huolestua sit tarvi? :o Siis nimenomaisesti varsinkin tuosta paineentunteesta?? Mitään kipeitä supistuksia ei oo ollu, harkkareita tulee päivittäin mut ei hirveesti..

Takaisin