Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea äityli85!!! Hyvän kokoinen pienokainen syntyi :)

On tää jännää aikaa kun vauvoja alkaa syntyä... Mulla sais kyllä joulukuun puolelle mennä. Ihan tuskaa vaan on nyt kun mies reissussa, eilen ja tänään oon ollut niin kipeä, että pelottaa.... Pakko vedet silmissä kuitenkin hoitaa pakolliset asiat ja panadolia oon välillä ottanut vaikka en paljoa apua siitä huomaa olevan. En näistä nyt kellekään viitti soitella, kun ei se auta. Oli tää loppuvaihe viimeksikin kamala, pitää vaan yrittää kestää ja jättää kaikki ylimääräinen pois. 20. päivä olis lääkäri ja sillon katotaan paikat.

Noista kohdunkaulan pituuksista ja aukeamisista sen verran, että se voi nopeastikin tapahtua. Eli vaikka olisi paikat kiinni ja kaulaa reilustikin, kun synnytys alkaa, voi ne kadota tosi nopeasti (kokemusta on)...

Onnea äityli! <3

Täällä jotenkin huonosti nukuttu yö.. Aluksi kun meinasin saada unta niin sintti päätti aina kauhasta virtsarakon läheltä. Tätä ainakin tunti.. Sitten näin unta vaunuista,kauhean levotonta jotenkin.. Täällä siis vielä vaunut puuttuisi ja yhtään en tiiä mitkä olisi hyvät..

Täällä kanssa sillä toivoisin,että sintti syntyisi etuajassa,kun nuo verenpaineet ärsyttää. Kotona ovat tosiaan hyvät,mutta heti kun on vaikka neuvola,niin alapaine on jo satasessa :(

Tänään poksui Rv 33+0 <3

Tsemppiä kaikille jotka ovat nukkuneet huonosti. Mä sain eilen niin tujut lääkkeet päänsärkyyn, että uni meinas tulla koko illan. Hyvä että ruoan sai tehtyä. :woot:

Voimia Mukkis. :Heartred Mäkin päästin tänään ukon taas reissuun. Ei meinais yksin jaksaa, mut pakkohan tuo vielä vähän aikaa on..

Täällä tänään 35+0 ja äippäloman eka päivä.. Viime viikolla valmistuin, joten nyt kaikki huoli ja stressi on poissa siltä osin.
Harmittaa kun en nyt sit saanu sitä käynnistysaikaa sinne LA:n tuntumaan. Pääasia toki että tyyppi on oikein päin ja painoarvio asettui keskikäyrälle. Diabeteshoitajan mukaan Kättärillä vaan käynnistetään kaikki insuliinihoitoiset la:n kohdilla?! Enhän mä tajunnut sitä nyt edes kysyä, kotona vasta hoksasin et ainiiinn...:facepalm: Sais tää kyllä tulla jo parin viikon päästä, häätötoimenpiteet aloitetaan urakalla heti 37+0. :greet008

Painoarvio ultrassa käyty. Viikkoja tänään siis 35+6 ja vauva painaa jo nyt n. 3.7kg ja lääkärin mukaan jos vauva lasketun aikaan syntyy niin painoa voisi olla reippaat 4.7kg :o mutta mulla kuulemma lantiossa hyvin tilaa "vähän" isommalle vauvalle.. nyt vasta se synnytys pelottaakin jos melkein 5 kilosen vauvelin joudun alakautta synnyttää! :'( varmaan pakko soitella pelkopolille..

Lupaavasti oli silti paikat jo pehmenneet mutta kuitenkin kiinteät? Ja olin jopa 2cm auki ja ilmeisesti kanavaa jäljellä enää 2cm. Koon puolesta olisivat tänään voineet alkaa käynnistelemään mutta viikkojen takia saatiin uus ultra aika kahden viikon päähän..

Tää on kyllä niin unimamma ettei muista onnittelinko vaiko en mutta onnea äityli :Heartblue Hienoa että kaikki meni hyvin. Onnellisia ensihetkiä!

Paljon onnea äityli! Näitä joulukuisia kuoriutuu iha urakalla jo näi marraskuun alussa :D
Täälä aamua alotellaa vadelmanlehtiteellä ja sitte alkaa imurointi jonka jälkee vois mennä vaikka normaalia pidemmälle kävelylle..3. nyt on kaikki keinot käytössä kun pikkunen ois täysaikanen! Eihän sen heti tänään tarvi tulla mutta mua pelottaa ajatus käynnistämisestä ja liian suuresta vauvasta.

Josa, sama mulla. En itessään pelkää synnytystä, mutta sitä pelkään että jos vauva on kovin suuri, niin synnytyskin varmaan on kivuliaampi. Onneks torstaina on ultra, niin tietää ees vähän että missä mennään. Jännittää silti.

Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan... Sehän tässä on huolestuttavinta, kun en tee oikeestaan juuri mitään ja lepään sohvalla vähän väliä, niin silti kipuja on lähes kokoajan :( Isommat lapset auttaa hienosti kotitöissä ja saavat siitä viivoja ahkeruusvihkoon, joka sitten palkitaan laittamalla rahaa säästöpossuun kun viivoja tarpeeksi. Ei nyt onneks mitään säännöllisiä supistuksia ole ollut, mutta kipeitä kylläkin ajoittain...

Marjasose, eihän se käynnistys kaikille niitä kipuja aiheuta. Kannattaa varmaan selvitellä vähän asiaa.. Tai minä ainakin selvittelisin jos tuo syntymäpaino arvio olis noin suuri..

Marjasose miun esikoinen oli syntyessään 4660 g ja ponnistusvaihe kesti mulla 30 min ja ei tullu isompaa vauriota. Ihan pientä pinta nirhaumaa ja pari tikkiä. Nekin vaan hartioiden ulosautosta. Kokenut neuvolalääkäri oli sanonut, että on tilava lantio ja paikkansa piti. Synnytys oli helpoin osio miulle koko raskaudessa. Kannattaa toki pyytää pelkopolille jutustelu mahdollisuutta jos mietityttää, mutta luota ammattilaisiin

Takaisin