Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä, ihana massu myös sulla :-) tämän kans alakaa jo ylös nousut olee melko hankalia, samoin yöllä kyljen vaihto :-) mutta ei oo enää kauan jäljellä, niin hyvin jaksaa :-)

Voi hemmetin hemmetti, nää menkkakivut ei meinaa helpottaa. Vauva liikkuu kyllä reippaasti mutta nyt juoksin jo veskissä, suoli tyhjenee. Kauankohan kattelen tätä menkkakipua vai soitanko synnärille? Jospa tää ei ois mitään mutta hiljalleen alkaa paniikki iskeä. . Panadolia oon ottanut eikä näytä tehoavan.

Hei tietääkö kukaan että saako influenssarokotteen laitto päivänä mennä saunaan?

Kaikki hyvin! :Heartred Ilmeisesti vaan vetisempää valkovuotoa ollut ja paikat edelleen kiinni. "Pikkusella" kaikki hyvin ja on vilkas kaveri! Painoa vaan kertynyt jo 2850g :nailbiting: keskikäyrällä pysyy vielä viikkoihin nähden 34+5. Laskettuna aikana, jos syntyy niin noin 4kiloseksi arvioi... apua! :wideyed: Toivottavasti ei mee yli!

Wildis, jotkut rokotteet voivat ottaa itseensä lämmöstä, ja paikallisärsytys voi siinä kohtaa lisääntyä yms..

Mie käyrässä pötköttelen. En tuntenu koko pöivänä liikkeitä. Join ja söin makeaa. Tökin ja tönin mahaa. Ei vaikutusta soitin synnärille ja heti käski tulla näytille. Ultrattu jo. Vettä hyvin. Pääalaspäin. Istukka edessä. Peppu ja jalat istukan takana, tää voi olla syy miksei potkuja tunnu. Nieli vettä ja käsi heilu. Kaikki ok. Vko nyt 33+4 ja painoarvio 2kg600g. Vastaa vko 36+ jotain..

Timbe: koska mulla on radi ja pikkumies on ollut koko ajan iso viikkoihin nähden. Ja kuopus oli lähemmäs viis Kiloinen vaikkei silloin radia ollutkaan. Nii lääkärit "pelkäävät " että jos annetaan mennä laskettuun aikaan asti niin on yhtä iso tai isompi kuin kuopus :-) viime painokontrollissa painoi jo 3,2 kg :-)

Hansu! Miten sulla arvioitiin melkein 4 kiloseksi vauvan syntymäpaino, kun mullekkin tehtiin painoarvio Rv 34+4 ja vauva paino sillon 2,6 kg ja syntymäpainoks arvioitiin 3,5 kg :eek:

Hansu ja kyfi onneksi teillä molemmilla asiat hyvin:)
Onhan nää hyvä käydä tarkistuttamassa jos yhtään epäilee että jotain olis vialla, parempi pelata varman päälle!

Jep, parempi tarkistaa kuin katua! Soitin kuitenkin tayssiinkin sen kaksi kertaa ja olivat sitä mieltä, että kannattaa enemmin tarkistaa asia.

Jännästi noista painoarvioistakin ollaan montaa mieltä.. Jos kyfillä on sanottu 2,6kg:n vastaavan viikkoja 36+ ja käynnistystä suunnitteilla äitylillä 3,2kg painoarvion mukaan, mut mulla on normaalipaino 2,85kg rv34+5 :wideyed: toivottavasti itelläkin pysyis lähempänä tota 3,5kg painoarvioo Lilith! :)

Musta tuntuu että jokaisella lääkärillä on ihan omat käyrät tuohon painoarvio hommaan, ärsyttävää kun ei sit tiedä että mitä uskoa ja mitä ei!

Itse en luota paino arvioihin yhtään edellinen ultrattiin toiseksi viimeisellä viikolla ennen syntymää ja sen mukaan piti olla lähempänä 4 kg ja syntymäpaino olikin 2.6kg... Itse tyytyisin siihen että vauvan syntymäpaino olisi yli 3kg ihan vaan sen takia että ei tarvitsisi herätellä syömään... Mutta kohtahan se nähdään pitääkö tämän painoarvio paikkaansa;)

Ja tuo vauvan painon nousuhan saattaa hidastua loppua kohden ja vähän jopa pysähtyä.

Takaisin