Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wild uskomatonta!!! Paljon voimia!

Mukkis tsemppiä sulle kipujen kanssa toivottavasti saisit päivällä edes levättyä, voimahali!

Äippä, samaa oon itte ajatellu, että ei kai tuo sf-mitta suoraan kerro mitään vauvan koosta. Sen takia tuo tulossa oleva painoarvio onkin mielenkiintoinen, kun tähän mennessä ei ole kertaakaan rakenneultran jälkeen tullu mitään arviota siitä, että minkä kokoisesta epelistä olisi kysymys. Ja mitä syntymäpaino mahdollisesti voisi olla.

Lääkäri kävi ja sanoi että pississä oli proteiinia ja keräys jatkuu.. Sanoi että valmistaudu olemaan täällä synnytykseen asti.. Pläääh. Töllöö ei saa kuullemma kattoo ku toksemia potilaille suositellaan pimeetä huonetta ilman välkytyksiä.. Oon täällä nyt pimeessä huoneessa ilman virikkeitä. Meinasin kyl puhelimella jotain katsella. :D

Niin en tiiä mitä mulla sitte on :D Pitää ensi kerralla tarkemmin tutkailla kun tosiaan semmoselta puristavalta se tuntuu..
Häätötee onkin hyvä nimitys :D Minä myös tässä parhaillaan sitä litkin ;)
Huh tänään olis vihdoin viimeinen työpäivä ennen vauvan tuloa! Sitten olis reilu kuukausi kunnon äippälomaa ja pidempikin jos vauva niin vaatii enkä pysty olee erossa :D ❤️

Ainiin ja tosiaan oli helpottavaa kuulla ettei sf mitta aina kerro vauvan koosta eikä automaattisesti tuu isoa vauvaa! Mulla on vähän alkanu nimittäi jännittää et millainen mötikkä tulee kun sf mitta meni jo yli keskikäyrän.. Onko sulla äippä ollut sitten vaan joka raskaudessa iso masu? Kuitenkin ultrissa pieni ollut aika piskuinen.. Tosin viikon 28 jälkeen ei oo ultrattu. Niin hullu ajatus et mun masussa on jo valmis vauva!! Ei se tunnu niin isolta :D

Sf-mitta tosiaan ei kaikkea kerro, kaverillani oli käyrät aikanaan yltiöisot näyttäen siltä että kaksosia odottaisi vaikka yksi lapsi tulolla eikä loppuvaiheessa kädetkään kuulemma yltäneet vatsan ympäri, lapsi syntyi yliaikaisena ja oli 2,5kg, itsellä oli sf viimekin raskaudessa yli käyrän ja rv37 aikaan lapsen paino lähenteli 3,8 kiloa, nyt arvioitu keskimääräisen painoista kuopusta

Mulla on toosi pieni raskausmasu ja sf mitta menee yläkäyrän yläpuolella, mutta syntymäpainoksi arvioitiin vähän päälle kolme kiloista. Eli ei se kerro aina välttämättä yhtää mitää :)

Juu ei sf-mitta kerro mitään välttämättä vauvan koosta. Mulla oli rv 29 ja seuraavax 32+2, molemmilla kerroilla sf 26 ja minut lähetettiin ultraan, kun th oli huolissaan vauvan kasvusta, kun mitta pysähtynyt. Kaikki oli hyvin ultrassa ja lääkäri sanoi, että ei siellä mikään ihan pieni ole vaan kasvu menee keskikäyrällä. Samalla kattoi virtaukset ja kaikki hyvin.

Meillä taas neiti mielestäni aika iso (2kg, 32) ja sf ihan keskikäyrillä. Aina ollu masu pieni ja muksut ihan hyvän kokosia, esikoinen 4kg. Et ei tosiaan kerro mitään!

Tsemppiä Eikiko ja Wildis!
Tänään rv 33. Heräsin sitten menkkakipuihin, kaamea paniikki että no kohta menee varmaan vedet. Ainakin tuli vauhdilla pakattua sairaalakassi valmiiksi jos yhtäkkiä lähtö tuliskin.
Illalla join minäkin vadelmanlehtiteetä ja oli hyvää! Merkki oli outo mutta maku hyvä, mukana jotain marjoja tms. Weledan mammatee on vielä korkkaamatta, pakkasin sairaalakassiin jos tulee tarve siellä. Se ehkä enemmän nostaa maitoa kuin tekee mitään muuta.
Liikkeet tuntuu vielä mutta nyt on selvästi rauhoittuneet, oon yrittäny epätoivoisesti jumpata että tyyppi kääntyisi pois kasvotarjonnasta, mutta yhtään en tiiä onko vai ei, miten teillä joilla vauvat on jo asettuneet niin miten liikkeet tuntuu?
Toi sf on ihmeellinen sikäli, mulla menee yläkäyrällä mutta vauvan kasvu omalla käyrällä muistaakseni -1. Eipä juuri kerro siis vauvan koosta mitään. Hälyttäväähän olis jos se yhtäkkiä ponkasis johonkin kun sen kehitys pitäisi olla tasaista.
Esikoisella ponkasi siten että huima ero vielä viikko ennen kuin lähti syntymään mutta siihen ei kiinnitetty mitään huomiota, tiedä sitten oliko siinä mitään merkitystä ennenaikaisuudelle vai ei.

Ällävaroitus! Soittelin aamusta tuonne tayssiin ku tuli jotain vetistä vuotoa ja en ollut varma onko valkovuoto kyseessä.. Ja aamulla oli tosi kipee olo sekä alavatsakipuja, jotka helpotti panadolilla. Muuten ollut tosi kuivaa alapäässä mut välillä tulee tuollaista vetistä vuotoa.. Käskivät tehdä paperitestin ja tarkkailla vielä asiaa. Valkovuoto jää paperille, mutta lapsivesi menee läpi. Paperi kastui läpi, mutta suoja jäi kuivaksi, että oiskohan kuitenkin vaan valkkarista kyse?

Juu kannattaa Hansu varmuudeksi lähteä näytille!
On sullakin ihan kivan kokoinen massu Äippä! ❤️ Vitsi et tykkään masuista :D Ne pistää aina jotenkin herkistää kun alan miettii niitä pikkuisia siellä masussa :D Mulla monet ihmetelly mun isoa masua, kai se ottaa silmiin ku oon niin kääpiö :D

Mun mahaa kommentoidaan myös suureksi, ja voivotellaan että ku vielä viis viikkoa pitäisi jaksaa. Yksikin vieras ihminen kysyi että onko sulla kuinka paljon paino noussut. Meinasin sanoa ettei kuulu sulle, mutta kilttinä ihmisenä vaan vastasin jotakin.
Mulla sf-mitta oli viimeksi yläkäyrän yläpuolella, ja ensi perjantaina on painoarvio äitiyspolilla, toivottavasti kuitenkin vauva on keskikokoinen.

Hansulle myös tsemppiä! Hyvä kun menet tarkastuttamaan tilanteen!

Takaisin