Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Josa (ja kaikki muut kiinostuneet) tää tee maistuu ruusunmarjateen ja Liptonin marjateen sekoitukselta, hyvää on:)
En siis usko että tää mitään synnytystä käynnistää mutta jos vaikka antais supistuksille lisää voimaa ja siten lyhentäisi synnytystä:) mummolta kyselin ja vadelmanlehdistä ja silloin kauan sitten kun se vauvoja teki niin kätilöt tosiaan juotti vadelmanlehdistä keitettyä mehua synnytyksessä ja käskivät juoda n 1kk synnytyksen jälkeen että se jälkivuoto loppuis aikasemmin ja kohtu supistuis nopeammin... No kokeillaan!

Mulla on omat porukat etelän lämmössä, joten isänpäivää mennään juhlistamaan miehen vanhempien luo päivälliselle, jossa vietetään samalla tulevan sedän ja mummin syntymäpäiviä.

Meillä tänään kolahti kanssa "kela-kirje" postiluukusta, eli sain vihdoin viimein annettua väkertämäni pienen isyyspakkauksen! Vaikka salaisuudet oli meinannut jo moneen kertaan paljastua, niin silti oli kyllä liikuttunut. Ensin se kelakirje aiheutti hämmästyksen, ja sitten sitä pakkausta avaessa (jossa mukana oli siis kortti "Hyvää tulevaa isänpäivää tulevalle isille"), kyl se mies sit liikuttui kun tajusi, että tosiaan hänestä oikeesti tulee iskä! :Heartred Otettu oli ja sanoi, että on paras lahja mitä on saanu :) Ja oli mielissään kun tajusi, että häntäkin voidaan sitten sunnuntaina juhlia, vaikkei vielä olekaan pieni syntynyt. Oli ihana hetki :hug003

Aamusella oli kans neuvola, jossa kaikki peruskauraa: verenpaineet koholla ja sokereita seurataan. Masussa sykkii vahva sydän ja kivasti hemppa alkanut rautalisän myötä nousee. Ensi viikolla käynti äippäpolilla tuon radin ja verenpaineen takia, joten siellä sitten näkee pikkuisen ultrassa ja varmasti kuulee jotain uuttakin juttua :)

Mä oon juonut tuota vadelmanlehtiteetä jo viikolta 32 :) Se on kyl superhyvää! 3kuppia menee päivässä :)

Pitäisköhän ittelläki kokeilla tuota teetä? Yleensä ei maustetut teet maistu mutta voihan sitä kokeilla :)

Wildis, hienoa että pääsit kunnon seurantaan. Harmi kun jouduit sellaista kohtelua kestämään. Hyvä että vauvalla asiat hyvin :)

Hih :) me mentiin tänään naimisiin <3 sen jälkeen nukuttiinki melkein 3h päikkärit :)

Paljon onnea saini!
Ja onhan tossa vadelmanlehdessä vaikka mitä superaineita. Täytyy kyllä alkaa juomaa :)

Onnea Sainille avioitumisesta :)
Tässä kuussa puolestaan kihlajaisvuosipäivän viettoa edessä (onhan niitä muutama jo takana) ja tavalliseen tapaan mennään ravintolaan syömään ja leivon kakkua, ostin myös miekkoselle rakkauslukko-pähkäilypelin lahjaksi johon hankin vielä kaiverruksen. Meillä jatkuvasti jutustellaan naimisiinmenosta mutta kiirettä ei pidetä, säästetään nyt omistusasuntoon ja tarkoituksena muutto kahden vuoden sisällä jonka jälkeen häävalmisteluja enempi ja poikulit voi toimia sormustenkantajina :)

Onnea ja rakkautta saini!! :Heartred

Me itseasiassa tänään juteltiin just siitä, että pitäisikö nimijuhlan yhteydessä samalla mennä naimisiin. Oli tarkoitus kyllä ennen vauvaa olla naimisissa, mut eihän sitä aina mee niinkuin suunnittelee :cat: Mua jotenkin viehättäisi ajatus, että olisi kaunis pieni juhla, jossa meistä tulisi kerralla Perhe. Että ikäänkuin kolmesta tulisi samalla kertaa yksi yksikkö :) Mies kyllä oli enempi sillä kannalla, että vähän myöhemmin niin, että voitais juhlia kunnolla ja meijän pieni olisi sitten sulhaspoikana :grin

Muoks: Kyfillä näköjään samat suunnitelmat lapsien suhteen häissä :joyful:

Onnea Saini! Uteliaana kyselen minkälainen oli maistraatin tilaisuus? Kun meilläkin on ollut jonkun kerran puhetta että mentäisiin maistraatissa. .

Mullakin on kaapissa vadelmanlehtiteetä mutta en oo uskaltanut vielä maistaa sitä kun mietin että jos se voimistaa supistuksia? Voiko siitä olla haittaa siinä mielessä?

Nythän ongelma on ns kasvotarjonta, eli vauva on asettunut muuten oikein mutta räpiköi siis jalat ja kädet ylöspäin. Yritin kahlata tietoa että miten vois edesauttaa vauvelia kääntymään selkä mun kupua kohti. Ideoita? Ilmankos koko maha hyllyy kun tyyppi pikkasen potkii ja maha tuntuu tosi raskaalta, konkreettisesti näkyy pienen jalka kun vähän monottaa. Tekee jopa vähän kipeää kun nahka venyy niin paljon.

Weledan öljyt mulla käytössä ja nyt vaihteeksi ostin tyrni/hedelmäöljyn, imeytyy mahaan hyvin ja on ihana tuoksu. Välilihan hierontaan mulla on myös öljy jo odottamassa, myös Weledan, enpä vaan vielä tiedä miten saan homman hoidettua, siinä suositus oli 2-3krt viikossa. Miestä en halua räplää enää paikkoja, kyl niin kammottava turvotus on jo huh!!!

Onnea Saini! :happy:

Hienoa Wildis et pääsit hoitoon! Ihmeellistä palvelua kyllä ollut sun kohdallasi, toivottavasti nyt ois parempaa tiedossa.

Me käytiin tutustumiskäynnillä Tayssissa tänään ja oli ihan mielenkiintoista, vaikka oli vaan luento eikä esittely niinkun olin luullut. Todella paljon oli porukkaa siellä, että ihan ymmärrettävää, ettei sellanen määrä ihmisiä voi pyöriä osastoilla.

Oon ottanut nyt rautalisää ja olo on tuntunut paljon energisemmältä, että kait se väsymys hempasta taisi osaltaan johtua. Kiitos kaikille vinkeistä sen suhteen :) Nyt jaksaa vielä tehdä kämpän suursiivouksen ennen pikkusen tuloa, vaikkakin pienissä erissä monen päivän aikana. Voisin itekin tuota teetä käydä myös hakemassa testaukseen :grin

Meillä ei ukko halunnu mitään lahjuksia ym. isänpäiväjuttuja, kun "ei vielä ole isä".. Kysyin kyllä että kukas tän mun mahassa olevan epelin alkuun saattaja sitten on?? :D Sano kyllä että hän ei oo oikein vieläkään sisäistäny, että meillä on kohta kotona vauva.. <3

Me lähdetään viikonlopuksi Tampereelle, liittyen miehen rakkaaseen harrastukseen. Ollaan hotellissa yötä yms. niin se lahjahan tuli vähän niinkun tässä sivussa. Mukaan lähtee miehen sisko, hänen miehensä ja sen miehen poika, mutta kuitenkin päästään pois kotoo ajattelemaan jotain muuta kun kotitöitä. :)

Olisin kovasti halunnut käydä viikonloppuna oman isän haudalla, mutta mennään ihan väärään suuntaan, joten se jää.. ;( en oo päässy käymään siellä pitkään aikaan. :( Isää on kova ikävä, hän kuoli viime vuoden heinäkuussa sydänkohtaukseen ollessaan 50-vuotias.

Takaisin