Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoisen aikaan oltiin perhehuoneessa Hyvinkäällä. Pitivät meitä 2 yötä ja sitten kotiin. Saa nähdä miten pälli kestää jos on monta tyyppiä samassa huoneessa. Perhehuoneita ei kai anneta kuin esikoisen kanssa? Ja mies varmaan haluaakin kotiin nukkumaan tytön luo. Olen vähän tiukkapipo ja väsyneenä tasan en jaksa mitään hälinää ja härdelliä.

Wildside: vihdoin ottavat vakavasti, toivottavasti ei oo mitään kauheen akuuttia.

Mä kyllä ihmettelen näitä kaikennäkösiä vihlontoja alamahassa. Kai ne on normaaleja, jotenkin on vaan vähän outo ja pelottava olo.

Mulla on verenpaineet pysyny alhaisina ja neuvolassa sanoin vaan noista valopisteistä jotka välillä leijailee tuolla silmissä niin se antoi mulle niitä tikkuja kotiin jolla voi tarkistaa ne proteiinit. Jännä kun osalla saa olla melkein kaikki oireet ennen kun mitään tutkitaan ja niinkun mulla eintarvinnu paljoakaan niin heti sai tikut matkaan. Ihmeellistä että jotkut voi leikkiä sellasilla asioilla, toisten terveydellä ja syntymättömän lapsen elämällä. Miksi se on niin vaikeaa pelaa varman päälle? Kuka siinä menettää ja mitä? Kysyn vaan...

Mullakin ollu viikkoja päänsärkyä ja tiedän et johtuu silmistä, mut silti neuvolassa oltu tarkkana, ettei vaan kuiteski viittais myrkytykseen. Aina kyselee kaikki oireet läpi ja pohtii asiaa. Pissa siis aina puhdas ja verenpaineet aina samaa tasoa eikä pilkkuja näkökentässä.

Ansku80
Joensuussa taitaa olla suurin osa 4 ja 2 hengen huoneita.
Aika ikävää se on, jos joutuu tollaseen isompaan.
Jatkuvasti herää, kun jonkun vauva itkee...
Ite synnytin esikoisen siihen aikaan, kun siellä oli vielä vanha osasto käytössä.
Huoneet oli 6-8 hengen huoneita ja suihkut olivat yhteissuihkuja.
Vaatteet riisuttiin yhteisessä aulassa ja verta valuvana siitä sit kipiteltiin oman suihkuverhon taakse. Yök se oli järkkyä
Nyt on jo vähän eri luokkaa noi osastot

Äippä paljonko toi tee maksaa? Ja millon sitä uskaltais juoda. Onko sillä jotain todettuja vaikutuksia? Itse ihan maun takia haluisin kokeilla kun on nii kehuttu :D

Tuosta teestä joku just puhui, että se tulia tooooosi hyvissä ajoin aloittaa jos haluaa siitä jotain hyötyä olevan.

Iso kiitos sille, joka vinkkas sen vesi-ruokasooda-yhdistelmän närästykseen (Äippä ehkä?)! On ollut aivan huippuhelppo ja paljon tehokkaampi kuin Renniet.

Mä puunasin meidän pikkuvessan ja nyt makoilen sohvalla, kun vauva pukkii jalalla navan kohdalta. Monta päivää jo ponkinu jaloilla tosta keskeltä mahaa ja eilen illalla mahanpeitteet jo aivan hellänä, kun puskee niin kovaa!

Meillä isänpäivän suunnitelmissa mennä ravintolaan (just varasin pöydän), sitten leivon voileipäkakun (mies ei halunnu makeaa kakkua) ja pienen lahjankin ostin, vaikkei vielä virallisesti olekaan isä. Kiva kuitenkin jotenkin muistaa :)

Mä oon nyt kattonut noita Toisenlaisia äitejä (sain vielä etukoodin Ruutu+:an, niin voi kattoa viime kauden jaksojakin) ja jatkuvasti liiikutun, kun näen niitä pieniä vaaveja ohjelmassa! Voin vaan kuvitella kuinka ihana, kun pääsen parin viikon sisään katsomaan ystävien viikko sitten syntynyttä poikaa :Heartblue:Heartblue

Meillä isänpäivä menee hiukan eri merkeissä kun miekkosella viikonloppuna työpaikan pikkujouluristeily ja varoitti jo etukäteen että turha kokkailla isänpäiväaamiaisia taikka leipoa (joka mielipuuhaani) kun darrapäivää potee silloin ja hän kun harvoin muutoin kännää niin pahoinvoinnit sitten melkoisia. Se kuulemma käy että lämmittää pakastepizzan ja antaa energiajuoman, leivon silti niin hyvä muistaa omaakin isää ja esikoisen kanssa väsätty isänpäiväkorttia :)

Josa lifestä ostin ja makso jotain reilu 3€, ajattelin tosiaan aloittaa ton juomisen jos se vaikka antais pontta supistuksiin, tossa pari linkkiä asiaa koskien jos nyt jotain kiinnostaa
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=293

http://yhdeksankuukautta.fi/apua-synnytyksen-kaynnistamiseen/

Siinä oli että 2-3 kuppia päivässä olis hyvä, niin mietin alkais nyt juomaan 1kuppi ja ens viikolla kun poksuu 37 niin alkaa vetää sitä 3 kuppia! Tuskin siitä mitään haittaakaan on?

Hilla voit kiittää mun mummoa se tämän sooda lääkkeen mulle kerto kun valittelin närästystä :) luonnollinen vaihto ehto rennielle ja toimii todella paljon paremmin!

Hienoa wildside, että rupesivat tutkimaan ja ihana,että vauvalla kaikki hyvin!

Miulla huomenna tosiaan äitipoli,kyllä jännittää, että mitä sanotaan tällä Kertaa.. Toivottavasti ei olis taas uusi lääkäri,vaan joku näistä kolmesta edellisestä.. Toivon,että se olisi se lääkäri,joka oli miulla toisena..

Annan isyyspakkauksen siis jo tänään,kun ei aina tiedä mitä ne tuolla äitipolilla keksii..
Odottavan aika on pitkä.. Isäntä tulee vasta tunnin päästä kotiin ja "kelakirje" on odottamassa keittiönpöydällä muun postin joukossa ;)
Tein sille myös lasagnea,isännän lemppari ruokaa,välillä pientä hemmottelua ;)

Isän päivää vietetään isiä hellien, aamupalaksi isin herkku aamiainen pekonit,kokkelit, paahtoleipää aplari marmeladilla ja tietysti kahvi, päivälliseksi tehdään hirvipaistia ja jälkkäri kakkua. Iltapalaksi isille poro voileipäkakkua ja olutta pullo.
Ja tietysti sauna ja seksi;) (Ässät käyttöön :))
Aikas ihanaa yhdessä oloa perheen kesken ja hyvää ruokaa:)

Hyvä Wildis, että vihdoin tutkivat!

Täällä viikonloppuna mennään omaa isääni juhlistamaan ja ajattelin kyllä miestäkin vähän hemmotella. Hukutan sen aamulla ainakin suukkoihin <3 Ja sukkia olen sille lahjaksi neulonut, vaikkei nyt vielä ihan virallisesti isä olekaan ;)

Solavi kiitos infosta!
Me juhlitaan isänpäivää naapurissa eli mun vanhempien luona. Päätettiin äitin kanssa kokata yhdessä ja tehdään kakku. Mies ja isä eivät ole innokkaita mihinkään buffaruokailuun. Mies sanoikin eilen illalla, että parempaa ruokaa te teette kuin mitä noista noutopöydistä saa

Takaisin