Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith, meillä on 12.11 synnytystapa-arviointi missä sit saadaan kokoarvio. Mitä ne sanoi sulle sillon 32+4 viikolla kun se painoarvio oli sen 2000g? Mitä ennustivat syntymäpainoksi? Meillä ennustettiin sen 2005gramman mukaan syntymäpainoksi 3700grammaa.

Mulla on 9.11 synnytystapa-arvio missä saa uuden kokoarvion. Neuvolalääkärin kokoarvion rv 32+1 2500g perusteella ennustettiin syntymäpainoksi 4500g! Mutta neuvolalääkäri olo vähän epävarma tuosta omasta arviostaan, toivon todella että on mitannut yläkanttiin.

Timbe, Sillon 32+4 vauvalle veikattiin syntymäpainoks 3300g Miten noi meidän pienten syntymäpaino arviot voi heittää noin paljon toisistaan kun oli vaan 5grammaa eroa? :O
Tatalle kovasti zemppiä! :)

Myö otettiin influenssa rokotteet :) ja tatalle voimia vielä että jaksat pötkötellä :) meillä synnytystapa arvio vasta 2.12. :p

No sitä minäkin lilith ihmettelin!! Ehkä meidän tarvii vaan vetää yhteistuumin päätös että vauvamme tulee painamaan syntyessään vaikka tasan 3,5kiloa :D mutta mielenkiinnolla ootan että millaiset arviot saadaan seuraavilla kerroilla!

Me saatiin jo rokotteet. :)

Höh, mulle ei oo vielä veikattu syntymäpainoo ollenkaan. Meillä vasta rv 37 on tuo neuvolalääkäri, joka tekee paino-arvion. Aika myöhään!

Mulle ei oo mainittukaan neuvolassa rokotteista :wideyed: Pitääkö niitä ite kysellä, jos ne haluaa tai jos haluaa jotakin tietoa niistä?

Painoarvioon kai vaikuttaa myös vanhempien koko, eihän tässä vaiheessa vauvat enää kasva just samaan tahtiin :) Myös mamman ruokavalio vaikuttaa vauvaan.

Me saatiin jo rokotteet. :)

Höh, mulle ei oo vielä veikattu syntymäpainoo ollenkaan. Meillä vasta rv 37 on tuo neuvolalääkäri, joka tekee paino-arvion. Aika myöhään!
Täällä sama homma.. vasta viikolla 36. Itekki aattelin että ompas myöhään..

Tunti haravointia ja tää mamma on kyllä totaalisesti puhki! Eikä tuo lopputulos oo yhtään parempi kuin alkujaan!
f07d5a036f4ee38e8444d5f884eaa887

Täälläkin neuvolalääkäri rv 37, jos tarvii mennä. Neukku meinas, et pääsen tyksiin arvioon (ku mun muutki ultrat ym. siellä), joten sit tota käyntiä ei olis.

Sykkeet on mun mielestä normaalit niin kauan ku on siin yli 120. Sairaalassa haluavat et pysyy yli 110.

Meillä tänää kysy rokotteesta, mut me ei sitä nyt oteta. Taas puhuttiin jotain narkolepsiastakin, olikohan joku uutisankka. Nykyään on hyvä suhtautua kaikkiin uutisiin vähän kriittisesti :D

Ja meilläkin nyt nti kääntynyt, kuten itsekin arvelin. Ens viikolla pelkopolilla ultraavat, ni varmistuu sekin vielä. Vaikka ehtiihän se tuolla vieläkin kääntyillä moneen otteeseen (rv32).

Siinä influenssa rokotteessa on käytetty heikennettyjä viruksia, mistä ei tule mitään narkolepsiaa tms. Siinä sikaflunssa rokotteessa oli ollu tehosteaineita ja ne tehosteaineet teki niitä narkolepsioita.
Ihmiset pelkää nyt tuon sikaflunssan takia kaikkia rokotteita, mut tosiaan kun käytetään heikennettyjä viruksia niin ei niissä oo mitään vaaraa.

Tatalle tsemppiä! Mä kanssa harvoin tänään puoli tuntia ja järjestelin vauvanvaatteita jonkun aikaa ja ihan julmetut liitoskivut nyt sitten siitä hyvästä. Ei kyllä tarvi miettiäkään mitään kävelylenkin tekemistä...

Täälläkin tänää alko hirveet selkä vihlonnat ja mahakivut ku vähän vaan imuroin. Eipä tarvi näköjään sitäkään tehä.. miekkonenki sano että hän hoitaa tästä eteenpäi :D

Mulla menee vanhan kaavan mukaan. Ei supistustakaan vaikka aika reipasta vauhtia haravoin. Eli ne puolivälin supistukset oli ja meni ja nyt tää on tässä jäädäkseen...

Omanapailua täällä löydetty syy miksi pikku likka ei nuku, yläkulma hammas on tulossa... Hyvähän se olis jos sais noi sen hampaat tehtyä ennen uutta vauvaa! Onneksi on jo ihan pinnassa niin ei varmaan enää kuin pari yötä valvomista:)

Täälläkin pitäis haravoida mutta se saa odottaa miestä, pienetkin rasitukset kun laukaisee vihlonnat, supistukset ja kipuilut... Menin sitten näiden mukaan kauppaan ja suuri SUURI virhe johan alko supistaa:( Onneksi enää kaksi viikkoa rampailua jäljellä niin pääsee täysiaikaiseksi<3
Jotenkin vaikuttaa että mies ihan nauttii kun saa passata :) nytkin tää ilta mennyt teetä lipittäen sohvan nurkassa...

Onko muilla alkanu näin syksyn tullessa sokerihammasta kolottamaan? Mulla on ihan uskomaton makeen himo koko ajan, ei normaalisti näin tee mieli kaikkee makeeta mahollista :O

Täällä kans yks.. Ihan hirveesti tekis mieli koko ajan jotain makeeta.. Jossain vaiheessa oli suolaisen nälkä, nyt on tullu tilalle tää makeen nälkä.. Ei hyvä näitä sokereita ajatellen, onneks kuitenkaan eivät oo nousseet, seurattu on.. :)

Takaisin