Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos onnitteluista, mitään kummempaa ei oltu suunniteltu sille päivää ku lapsetki oli kotona, ku ei jaksettu vaivata ketään sukulaisia. Käytiin kumminki kaupassa ja ostettiin parit jouluvalot :) nyt navetan seinää koristaa tommoset jääpuikot. Piti eilen jatkaa siivousta ku perjantaina siivosin puolet talosta, vaan toinen puoli jäi, ku ei millään jaksanu koko taloo... Mukava ku lähes 200neliöö on. Tänään mä sit lähen kiertelee kirppiksiä ja jätän ukon lasten ja koiravaaavan kans.... se on niin mun perään et hyvä et on vähän aikaa sen näköpiiristä pois :D että tottuu siihenki ku meen laitokselle...

Mä en kans ikinä enää ota aquarakkuloita, se oli ihan hirveetä se pistäminen ku supisti samalla ja ei mihinkään saanu liikkua... paremmin ottaa sen yhen piston epiduraalissa/spinaalissa, ku neljään kohtaan selkään ton aquan....

Mä kävin tosiaan kolmosesta käännytyksessä 36+ jotain ja oysissa puol tuntii makoilin päälattiaa kohti siinä pedillä ja niinhän laps kääntyi oikeen päin. Sanovat siellä et jos huomaa et kääntyy uudelleen ni kokeilee maata hetken aikaa pää alaspäin tai just kontallaaa pää alaspäin, ni saa enempi sitä tilaa kääntyä... aattelin tässä itekki sitä kokeilla rv 34 jälkeen jos edelleen ollaan viistosti, ku lääkäri rv 36 ja sillohan se laittaa lähetteen oysiin käännytykseen.

Hyviä aamuja mamat:) täällä nukuttu sitten niin hyvin, vessa ei tarvinnut käydä kun kerran ja vasta heräsin. Tytötkin tulee vasta iltapäivällä kotiin ja jos vaikka kerkeis ottaa pienet päikkärit ennen sitä:) nyt ollaan sitten levättyjä ja valmiina ottamaan vaavi vastaan<3

Onko muilla ollut limaista veristä vuotoa? Eilen illalla alko toi vuoto ja oli aamuun mennessä loppunut, mitä mahto olla?

Äippä, ei oo itellä tommosta vuotoa ollut, mutta kaiketi liittyy kohdunkaulan kypsymiseen ja avautumiseen. Mulle viimeks sanottiin polilla, et kaiken väristä limaa saattaa tulla ja semmonen verensekainen voi sit enteillä synnytystä.

Esikoinen kun syntyi pari viikkoa ennen laskettua aikaa, niin ei oikeastaan kukaan edes ehtinyt kysellä ja kaikki kelle ilmoteltiin, niin olivat aivan ihmeissään, koska kyllähän ekan raskauden kuuluu mennä yli lasketun ajan :D Tokaa odottaessa muutamat kyselivät lähempänä laskettua aikaa, mut toinenkaan ei sit ihan sinne asti ehtinyt, vaan paria päivää aiemmin tupsahti maailmaan. Nyt ei edes kovin monet tiedä raskaudesta ja jotka tietävät, niin tuskin kyselevät, koska heille kyllä ilmoitetaan vauvan syntyessä :)

En tiiä alkaako pukkaamaan jtn raskausmyrkytyksen oireita... Normaalisti verenpaine todella matala ja raskausikana ollut vielä matalampi, että kuinkahan paljon tuon pitäs nousta, että pitäs oikeesti huolestua? Keskiviikkona oli proteiinit kahdella plussalla pissassa, mulla päänsärkyä ja näköhäiriöitä, mut ne toki voi liittyä tähän järkyttävään niskajumiin ja migreenikin kun löytyy... Pahoinvointi kans lisääntynyt, mut turvotuksia ei kuitenkaan ole. Tiistaina onneks on neuvola, niin ehkä sinne asti uskaltaa näiden oireiden kans?

Warheart, tuli mieleen että jos saisit lähetteen labraan huomiselle nii tarkistais noi raskausmyrkytysarvot verestä? Nii sit ne ois ehkä sun tiistain neuvolaan mennessä valmiina. Muistaakseni ei tartte paastota noita varten.

Voisko äippä olla limatulppaa? Mulla kyllä ollu aina vähän hyytelömäistä, muttakun joillain tulee ihan nestemäisenä ulos. Sulla kuitenkin viikkoja jo senverran, että ihan vois sitä olla...

Catherine, siitä näpystä, en usko että suonikohju, mutta vois olla ihan rasvapatti (varmaan hormonitoiminnasta johtuva) jos on kipee tms. voi vaikka Bethadinellä putsailla..

Saamaton läskipallero-olo.... Ei olis niinku virtaa tehdä mitään, mutta pitää ny saada itteensä niskasta kiinni ja alottaa vaikka tästä keittiön siivoamisesta. Tulis ny äkkiä joulukuu!!!

Madonna, siis tehtiinkö sulle muuta sairaalassa kääntämisen suhteen kun laitettiin pää alaspäin makaan? Oliko sänky jyrkässä kulmassa, olitko ite selälläs vai miten?

Täällä kanssa saamaton olo :( pitäs yrittää siivota ja pestä pyykkiä,mutta ei oo yhtään virtaa. Ja sitten kun pitäis kaikki tämä tehdä rauhallisesti,ettei paineet nouse.. Voihan ärsytys!

Mukkis itsekin sitä mietin, mut tossa muutama viikko sitten (luulen) tuli se tulppa. Sellainen iso ällö klöntti, jonka jälkeen tullut aika paljon harkkareita... Jos vielä sais muutaman viikon "armonaikaa" ja pääsis sinne 37+ viikolle, eli 3 viikkoa!
Mietin kanssa tulehdusta? Mut ei kyllä mitään muuta oiretta ole... Jos tulee vielä toisen kerran niin taidan soitella neuvolaan:)

Täälläkin pitäis saada imuroitua ennen kun muksut tulee kotiin, sais vaan aikaiseksi! Laiska olo:)

Niin joo mainittithan siitä tulpasta silloin... Voi se tosiaan varmaan paikkojen kypsymisestäkin johtua, tai tulehduksesta, niin noi on niin arvoituksellisia juttuja että mikä milloinkin on kyseessä...

Saiskohan tänään viritettyä jotain ulkovaloja tonne, kun on niin pimeää ja harmaata koko ajan... Muuten sain itteeni niskasta kiinni ja nyt jo melkein puolet imuroinneista ja lattianpesuista tehty :)

Ja eikös se limatulppakin voi uusiutua, joten voi se olla sitä taaskin. Otahan nyt joka tapauksessa levon kannalta ja unohda imurointi!

Ja se limatulppahan ei välttämättä kerralla tule.

Joo täällä makaan sohvalla ja katson livin laatu ohjelmia:) mies imuroi ja kantaa mulle vettä, jäätävä jano... Tytötkin tulee vasta 2 h päästä kotiin niin täällä loikoillaan vielä toimettomana:) 3.11 olis neuvola lääkäri niin saa nähdä mitä sanoo, on vaan sellainen fiilis että vaavi sylissä kuukauden sisään <3

Huh mulle oli eilen järjestetty ylläri babyshowerit!! ❤️❤️ Olin kyllä niin liikuttunut ja hämillään enkä muista onko mua koskaan noin yllätetty! Oli aivan ihanaa miten paljon ystävät oli tehny mun ja pienen eteen :o ❤️ Ja tämä lahjojen määrä on ihan uskomaton :D Laitan tähän pari kuvaa :) ImageUploadedByVau Foorumi1445778279.080785.jpg ImageUploadedByVau Foorumi1445778300.363539.jpg ImageUploadedByVau Foorumi1445778320.797320.jpg

Jep, täällä polilla odottelen verikokeiden tuloksia... Enempi toi kätilö oli huolissaan jatkuvista supistuksista, vaikka ei keskiviikon käynnillä ollu mtn saanu aikaan. Verenpaine ku on normaali, ni ei muilla oireilla sit vissiin väliks. Stressaan turhasta ja kehitän itelleni stressiä, et siitä johtuu kuulemma useamman päivän päänsärky ja näköoireet... Ainaki supistuksille naureskelu ja yliaikasuusveikkailut loppu ku käyrällä niitä melko tiuhaan tuli. Tämmönen purkaus, tulihan sitä jo tossa yhet itkutkin väännettyä.

Takaisin