Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä niin. Heräsin sitten viideltä. Tunnin pyörin sängyssä, vauvakin potki ja sitten päätin nousta ylös. Huoh.

Tämä viikko ollut leposaikkua ja alkuviikon sainkin nukuttua melko hyvin, nyt harmittaa, jos unet menee näin huonoiksi, nimittäin viikonloppuna ainakin tulee nukuttua huonosti (anoppilaan divaanisohvalle nukkumaan) ja hirvittää jo valmiiksi se, että pitää mennä maanantaina takaisin töihin.

No ei kai se auta valittaa, pitää koittaa ottaa päikkärit, kun vielä pari päivää saa olla kotona.

Hitto että mulla on alkanu vatsanahkaa kiristää.. Eilen tuntu, että massu putoo ja piti kädellä pitää kiinni :O myös menkkakivut on astunu takas kuvioon. Samalla on ristiselkä kipee ja suoliluut... En saanu nukuttua koko yönä ku sattu ja kolotti ja massu ei ollu mitenkään päin hyvin.. Vituttaa kaikki.. Näädät raapii lattiaa huoneessaan ja se kivasti kaikuu meidän makkariin. Ukko tuossa vieressä hönkii naamaan pahanhajusella hengityksellään ja mua vituttaa.. Perkele ku taas tämmönen päivä!!

Kasvukipuja vatsan tietyvillä täälläkin aina välillä. Ja vauvan liikkeitten tunnistaminen vaihtelee myös päovästä riippuen. Eilen ja nyt aamullakin ollu hiljasempaa..

Kylmällä Kraanavedellä saa navan puhdistaa. Eri asia esim järvivesi, joka syytä keittää ensin. Oltiin just eilen perhevalmennukses oppimassa :)

Minua on nuo Sipilän leikkausuutiset hermostuttanu, kun ollaan molemmat valtiolla töissä ja miehellä palkka koostuu isoks osaks lisistä... :(

Pakolaisasiaan mulla olis myös paljon sanottavaa, mutta en tykkää vaahdota. Semmonen ajatus vain, joka mua ihmetyttää, että miksi tp:n hakijoista alle 1/3 vain on naisia ja lapsia? Nehän ne aina eniten kärsii. 2/3 on raavaita miehiä, joiden minun mielestä kuulus jäädä puolustamaan kotimaahansa rauhaa... Mutta ei. Tänne tullaan läpi euroopan ja ollaan närkäatyneitä, kun sijotuspaikka jossain kutsissa eikä helsingissä... Vaikea ymmärtää, että aidon hädän vuoksi millään muulla kuin turvallisella ympäristöllä ja vaatimattomammillakin avustuksilla olisi merlitystä. Olen siis sitä mieltä, että hädässä olevia pn autettava, mutta Suomessa rasismikortin pelossa ei uskalleta suhtautua tulijoihin kuten alkuperäisiin kansalaisiin... :(

Muokattu viimeksi:
Hirni mulle sanottiin että
Rv 28 jälkeen vasta liikelaskentaa, eli 10 potkua/1h mutta ei ainahan sitä saa soitella jos stressaa:)

Täällä aloitettu suonenvedot, aivan tuskaa viime yö! Heräsin 1,5 h välein kun johonkin kramppas, kylkiin, mahaan, selkään ja jalkoihin:( johan tässä monta yötä hyvin nukuttiinkin. Äh kun niin valmis synnärille!

Millasia perhevalmennusryhmiä teillä on? Meillä on loka-joulukuun la:n mukanen ryhmä eli oon ite ihan häntäpäässä. Toisilla jo valtvat masut ja viikkoja yli 36.

Voi Äippä, jospa helpottas vähän sulla nuo vaivat, että saisit levättyäkin.

Plääh... siin meni sekin yö :/ puol 4 muistan kattoneeni kelloa vielä ja ny sit herätyskelloa ennen heräsin :/ likkakin kömpi kuuden aikaan viereen nukkumaan.

Ja ilmeisesti en ainoa ollut jota vaivat piti hereillä :( Parantukoot nämä vaivat ja krampit meiltä kaikilta että saatais nukutuksi öisin :)

Itte aattelin ennen esikoisen syntymää samalla tapaa että kyllä senkin jälkeen saa nukuttua :D Esikoinen oli suht pirteä tapaus sit kotosalla enkä edes osannu nukkua sit :D Nyt oon yrittäny pitää noista yöunista kii ku viimeksi ennen synnytystä en ollut viikkoon saanu kunnolla nukuttua ku muutamia tunteja vuorokaudessa järkyttävän flunssan takia ensiksi ja sit 48h ennen käynnistymistä limatulppa lähti sellaisilla suppareilla että oisin ny aatellu että niillä ois syntynykin, mutta ei edes avautunut. Niin ny haluaisin olla hiukan pirteämpi ja voimissani synnytyksessä, että riittäis voimat ponnistusvaiheessa. Toiveena ois ettei tarttis tällä kertaa avustaa imukupilla :) En sitäkään sulje pois kokonaan, menee sit miten menee :)

Joo onpahan tän maan asiat kummalliseen suuntaan menossa... Paljon ois uudistettavaa, jotta valtion talous kestäis. Ekana varmaan tulis poistaa kannustinloukut, jotta jokainen tehty työtunti olis kannattavaa. Suomessa on todella hyvät tuet työttömille, sit on vielä asumiseen tukea, sekä viimekädessä sossu.

Suurimmat käsittämättömyydet ovat ne, että työnteosta voidaan tavallaan rangaista ja esimerkiksi yksinhuoltajana ei rahallisesti ole välttämättä kannattavaa ottaa pienipalkkaista työtä vastaa, kun tuet on niin hyvät (toki eläkkeen kertyminen yms otettava huomioon, mutta tuskinpa nykyinen eläkejärjestelmä on voimissaan enää 30-40v päästä). Miks ihmeessä ei sitten tehdä jtn radikaalimpaa, kuten kokeilla perustuloa? Vaadittas nyt todella isoja muutoksia, jotta talouden rattaat alkas rullaamaan kunnolla.

Asumistukeahan ei niin hyvin saa omistamaansa asuntoon, koska valtion ei pitäis kenenkään omaisuuden karttumista tukea, MUTTA mites sit yksityiset vuokranantajat? Vuokrat vaan nouusee ja vuokranantajat/vuokrayhtiöt rikastuu, kun asumistuki nousee vuokrannousun myötä. Jos tämä tukijärjestelmä kaatuisi, ei monilla olisi varaa asua missään. Nythän asumistukeen tuli uudistus, työssäkäyvän tulovähennys, joten tuen piiriin kuuluu jälleen enemmän porukkaa. Huvikseen laskeskelin, niin meidän 600e/kk kämppään saatas asumistukea sit kun kolmas lapsi syntyy, eipähän ole niin persaukinen olo kuitenkaan, että sitä koettas tarvitsevamme.

Epäreilua on kurittaa pieni- ja keskituloista duunaria, viedä työntekijältä vapaita ja oikeuksia, lisätä vastuuta ja pitäs silti olla tuottava yksilö. Kuritetaan verotusta kiristämällä (tulovero, arvonlisävero, energiavero yms), jatkuvasti käytössä olevat varat pienenevät ja pitäs sit vielä talous saada kasvuun, eipä tule onnistumaan! Ei mene tämä yhtälö päähän. Pitäs olla reilumpaa meininkiä, eikä näitä hiton tulonsiirtoja ja ihme kuplia, jotka paisuvat ja poksahtaessa aina ollaan pahemmassa lirissä..

Alkoholivero on yks helvetin vitsi! Siitä kun on näyttöä, että eipä tuo kurittaminen auta mtn. Porukka hakee viinansa rajan takaa kun sinne on edullista matkata. Eikö nyt jumalauta olisi aika ottaa järki käteen, laskea Suomessa alkoholiverotus kilpailukykyiselle tasolle vrt Viron hintoihin, niin saataisiin edes osa niistä verotuloista Suomeen, jossa kuitenkin maksetaan välilliset ja välittömät ongelmat alkoholin haitoista! Myös alkoholin nauttimista kuppiloissa/baareissa tulis tehdä kannattavammaksi, jotta olis sitä valvontaa ja saatais sitä kautta lisää työpaikkoja ja häiriöitä vähemmäksi. Koko hiton alkoholikulttuuri pitäs saada muutetuksi...

Maahanmuutto... Hmmm, miettii niitä sotien veteraaneja, jotka tän maan pitäneet itsenäisenä. Nythän heitä makaa omissa kusi- ja paskavaipoissaan kun ei omaiset, eikä yhteiskunta pidä ihmisarvoisesti huolta. Pappani viimeisiä vuosia seuranneena raivo taitaa kuvata tunnetilaa parhaiten. Ollihan niitä sotakarkureita siihenkin (heidän sotimaansa) aikaan, mutta kyllä suurin osa piti ihan kunnia-asiana puolustaa omaa maataan ja kansaansa, lapsia ja vaimoja... Hädässä olevia kyllä tulee auttaa, mutta mitä Metsäläinenkin ihmetteli, niin samaa minäkin, miks ne nuoret miehet eivät ole sotimassa maansa puolesta? Konfliktit kriisialueilla eivät ratkea sillä, että ongelmia paetaan. Kriisiapua voitaisiin tehokkaammin kohdentaa maihin joista pakolaisia tulee... Pakolaisuudesta sitten täysin eroaa turvapaikkaturismi, ne pitäs pitää erillään toisistaan. On täysin eri asia paeta sotaa hädän alla ja olla tyytyväinen siihen, että tulee toimeen. Vertaa taas, jos jostain maasta ei "turvapaikka" kelpaa kun naapurissa paremmat edut,niin pitäs vähän miettiä. Samoin nuo kulttuurierot voi olla melkoiset, mun mielestä jos tullaan vieraaseen maahan, siellä ollaan just vieraita ja yritetään sopeutua sen maan kulttuuriin. Jos itse lähtisin reissaamaan(vaikkakin täysin eri asia kun esim pakolaisuus), niin kyllä mä pyrkisin kunnioittamaan kohdemaan tapoja ja kulttuuria. Siihen ei sinällään uskonto liity, mutta Suomessa eletään sen arvopohjan mukaan, että ihmisten tulisi olla tasa-arvoisia.

Tää nyt lähtee taas ihan lapasesta kun on tunteita herättävä aihe... Mut kyllä ekana ois oman maan talous ja muut asiat laitettava kuntoon, ennen kun voidaan mittavissa määrin muita auttaa. Onneks tosiaan erilaiset hyväntekeväisyysjärjestöt tekevät arvokasta työtä ja meistä jokainen voi osaltaan auttaa lahjoituksin.

Huomenta vaan kaikille! Täällä sitä nyt sitten sokerirasituksessa istutaan.. Labrahoitaja sano het, kun sisälle pääsin että ei tykkää tällaisista kokeista yhtään mun kohdalla. :D suonet kun meinaa mulla olla piilossa ja syvällä, eikä tää ravinnottomuus ainakaan auta asiaa.. :D Vastasin vaan etten minäkään tykkää. :) Onneks se juotava litku ei ollu niin pahaa, kun mitä kuvittelin.. Ehkä ennemminkin ongelma oli siinä, että sitä piti juoda kerralla niin paljon. Nyt se kahden tunnin piina sitten alkaa..

Tiitterä tsemppiä rasitukseen!

Näistä poliittisista ja maahanmuutto asioista vois kyllä keskustella vaikka kuinka paljon! Hyviä pointteja tullut metsäläiseltä ja Warheartilta! Katsoin itse eilen maikkarin pakolaiskeskustelua joka herätti itsessäkin enemmän kysymyksiä. Mutta ehkä parempi että en asiaan sen enempää lähde! Jokaisella on varmasti omamielipiteensä puolesta tai vastaan! Tässä maailmassa on menossa jotain suunnattoman pelottavaa ja sotia mitä uskonnolla ja kunnialla perustellaan, ihmiset mielestäni voi huonommin kuin koskaan ja Suomessakaan tilannetta ei helpota huono taloustilanne, köyhiltä ottaminen kun rikkailta ei kiristetä oikeastaan ollenkaan ja sitten pitäisi omassa epävarmuudessan ja huonossa olossa pitää sydän auki ja auttaa muita... Hirveän vaikea tilanne, vihapuheet pakolaisuutta/maahanmuuttoa kohtaan kumpuaa ihmisten omasta huonosta olosta ja epävarmuudesta huomista kohtaan, näin ainakin haluaisin uskoa. Suomessa kuitenkin niin erinlainen kulttuuri kuin idässä joka saattaa suomalaisissa lietsoa pelkoa, ja sitä kautta vihaa!

Onko kellään kokemusta tuon 20% veroprosentin pudottamisesta jos on vähimmäismäärällä äitiysrahaa? Kelan sivuilla lukee että jos saa vähimmäismäärään niin prosentti on 20% mut miten muistan et joku oli pudottanut..?

Mä edellisen kohdalla pudotin veroprosenttia, vaikka olin minimituilla. En sitten tiedä onko muuttunut vuodesta -11?

Mulla on tullut eilisestä asti semmosta kirkkaahkoa paksua limaa.. Jää paperiin. Onkohan ihan normaalia?

Jos vuoto ei haise milleen niin uskoisin että joo, mullakin tulee päiviä millon tulee paksumpaa ja venyvämpää limaa... Mutta jos vaivaa niin soittoa neuvolaan?:)

Eikö nämä mamman vaivat voisi riittää tämän masuasukin kohdalla? Kontrolliultrassa löydettiin pienen toisestakin keuhkosta pieni poikkeama :( Lääkäri kyllä sanoi, että ei se mitään vielä vaikuta mihinkään ja ettei huolissaan tartte olla, mutta se nyt on helpommin sanottu ku tehty :'( Muuten kyll prinsessa kasvaa ihan täydellisesti viikkojen mukaan, painoarviokin oli 940g. Ja aiemmin löydetty poikkeama painoi aiemmin sydäntä hiukan, mutta nyt sydän on ihan oikealla paikalla eli edistystä oikeaan suuntakin tapahtunut. Kahden viikon päästä kontrolloidaan uudestaan. Ny itkettää...

Saini, tsemppiä ja voimia sinne! Toivottavasti seuraavassa ultrassa tulisi parempia uutisia.

Voi saini, koita pitää mielessä mitä lääkäri sanoi ja koeta olla huolimatta! Helpommin sanottu kun tehty, tiedän... Ainahan sitä lapsestaan huolta kantaa!

Paljon voimia teille!<3

Takaisin