Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heii niii että kuinka moni käyttäny äitiyspakkausta sänkynä?ja jos on niin mitä te ootte laittanu sinne sisälle pehmikkeeksi?

Meillä käytettiin alkuaikana äitiysboxia sänkynä. Patjahan tuli sen boxin mukana, mutta reunoille teetin sellaisen lakanareunuksen ainoastaan. Muuten en kyll sit pehmustellut enempiä :) Kun ei se pikkuinen niin liiku vielä silloin :)

Mulle tullut alamahaan pari raskausarpea, Bebancarea laitan lähes päivittäin.

Ajattelin lasta alkuun nukuttaa äippäboksissa :)

Kyllä on tänään syöty herkkuja! Oli kivat Tupperware-kutsut. Yllärinä tuli mun entinen kämppis 4 kk neidin kanssa :)

Onko kellään ollut raskausmyrkytystä aiemmissa raskauksissa? Ja jos on niin paljon on sillon ollut paineet? Tänään tein viikko mittauksen ja paineet ollu koko päivän 130/90 tuntumassa viime viikolla 110/60... Jalatkin turpeessa:/

Mulla epäilty ja tässäkin raskaudessa oon verenpaineseurannassa niin jos alkaa mennä yli 140/90 useampana päivänä niin kannattaa neuvolaan soittaa. Voihan se olla että tuo flunssakin nostattaa hiukan paineita niin jos seuraat muutamana päivänä? Edellisessä raskaudessa loppuvaiheessa paukuttelin vähän väliä neuvolassa ja kotona 140-160/90-110 välisiä paineita, mutta mitkään muut arvot eivät viitanneet myrkytykseen.

Ajattelin tosiaan mittailla tässä vielä huomisen ja mulla kun tuolla noita pissa tikkuja edellisestä raskaudesta niin katselen noita proteiineja aamusella... Hittolainen jos nyt senkin pirulaisen lykkää:/ mussu hiero äsken jalkoja ja totesi että mun varpaat on muuttunut prinssinakeiksi :D

Äippä tuo flunssa voi kanssa painetta nostaa, joten mittaile vielä, mutta voithan varmuudeksi jo maanantaina neuvolaan soittaa ja kysäistä, kun sullahan on aika alhaiset ollut aiemmin.

Proteiinit näytti olevan 1+, no jospa olis huomenna paremmat paineet...
Ja proteiinit taas neg:/
Että kun tää raskaus on raskas, vaikka mitä vaivaa ja kolotusta, mieskin tullut jo siihen tulokseen että tää on vika raskaus kun katsellut tätä mun nuoralla kävelyä sokereiden ja kipujen kanssa!
Mutta ainakin sokerit taas reilassa kun sain vähän säädettyä syömistä, vaikeaa!

Äippä, toivottavasti helpottaa noi paineet ja tasoittuu. Ja samaa mieltä Äitylin kanssa. Soittele varalta neuvolaan kuitenkin sit maanantaina :)

Kertokaahan tietämättömälle mitä se käytännössä tarkoittaa jos sitä proteiinia siellä pissassa on?

No siis tuo virtsan proteiini on yks raskausmyrkytyksen oireista. Mutta lähinnähän se sit äidin terveydessä viittaa siihen, että munuaiset päästää veren proteiinia virtsaan ja se voi myös tarkoittaa että muitakin tärkeitä veren ainesosia voi erittyä.

Korjatkaa jos meni väärin :) Yritin keskittyä tuohon valkuaisvirtsaisuuteen enkä pelkästään raskausmyrkytykseen :) Raskausmyrkytyksessähän sit huolenaiheena on istukan toiminta jne.

Kävin lukemassa tuosta raskausmyrkytyksestä, koska mulla ollut nyt n. viikon ylämaha aika kipee, polttelee ns. ja aivan kuuma tuosta ylhäältä, sit on ollu tosi vetämätön ja väsyny olo ja levottomat, turvonneet jalat ja viimeyönä silmis tuntu hämärältä ku koitti nukkua ja oli sit pakko availla silmiä, iha ku niissä olis ollu painetta? Huomenna soittaa päivystykseen ja kysyä kannattaako mennä käymään, saisivat ainakin ottaa verenpaineen ja sen pissi jutun. Tänään juuri miehellekin sanoin että kun on ollut nii heikko olo ja kuumottaa ylävatsaa niin lujaa, melkein polttelee ja mieskin kokeili kädellä ja oli että ompa kuuma. ja uni ei taaskaan tule :(

Mulla oli myrkytys edellisessä raskaudessa. Paineet oli vaan vähän koholla kokoajan, mutta järkky turvotus, päänsärky (+näköhäiriöt) ja protskut lopulta +++ jatkuvasti. Mut mulla todettiin tää vasta loppuraskaudessa ja pääsin melkein heti käynnistykseen.

Toivottavasti tällä kertaa ei tulis :| Ja toivon että kellään meistä ei ainakaan vielä ilmestyis myrkytystä!

Vitsi mä sitte tykkään näistä vatsakivuista.... :/ No nyt ei onneks oo samaa mitä sillo oli ku jouduin sairaalaa.. nyt ollu semmost pientä polttelevaa kipuu alavatsalla.... ärsyttävää.

En sitte tiiä johtuuko kovasta vatsasta vai mikä on.. oisko jotai millä sais vatsan vähä löysemmälle??

Takaisin