Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertokaas mitä kivaa vois miehekkeen ja ehkä koiran kanssa tehä näin sadepäivänä? :D

Ainakin pinniksen haluisin kasata mut siinä ei varmaan mee 15min pitenpää.. :D

Hello mamat:) herkku pullaa hirni, nam!
Noista sf mitoista, muitakaan se mitattu kun kerran ja sen perusteella en lähtisi vauva kokoa ennustamaan. Mun tyttöjen piti olla yli 3,5kg kaikkien mutta yksikään niin iso ei ole ollut:) turha mitta siis mun mielestä!

Mutta pakko kyllä kommata että saini sun maha kyllä oli aika iso ja ihana! Musta tuntuu että tää mun pötsi ei kasva tai on se ainaki pienempi kun tyttöjen kanssa:O
Tää vaan lässähtää joka suuntaan, tyttöjen kanssa oli niin ihana pallo maha:)<3

Täällä aletaan saada pöpö tainnutettua ja olot paremmaksi, ainakin pentujen meno on aika kovaa:)

Hirni onko teillä scrabblea tai jotai muuta peliä? Me ukon kanssa pelattiin aika usein scrabblea jos ei keksitty mitään muuta, tai käykää kaupassa ja tehkää jotain ihanaa ruokaa yhdessä:) romskuilkaa;)

Äippä, mulla oli taas esikoisen kanssa samantyyppinen ihana masu ku sulla :) sit loppuvaiheessa se pomppas pyöreäksi eli varmaan sullakin sit piakkoin se siitä pyöristyy:) nyt on tällainen jyty jo alusta lähtien :) esikoista oottaessa en tajunnu kui iso se masu oli kunnes näin kuvan ittestäni, luulin nimittäin että ei sitä päälle päin näe selkeästi välttämättä :D voi kuinka väärässä olinkaan :D
Täälläki tyttösen pöpö alkaa laantua :) ainaki räkämäärän perusteella :)

Hyvä äippä että paranemaan päin!
Täällä tilanne jatkuu ennallaan ei oikein kunnolla iske päälle, mutta kurkkukipu, yskä ja päänsärky:/

Onneksi ystävä toi eilen muutaman korvapuustin, oli niin herkun näkösiä pullia Hirnillä :P

Sf- mittaa ei oo otettu kertaakaan, seuraava neuvola 30rv:lla ja nyt viikkoja 26+1rv. Helsingissä on ainakin vähennetty neuvola käyntejä kunnolla.

Toivottavasti pyöristyy, huolta vaan tästäkin kannan kun paino ei nouse yhtään ja erinlainen masu kuin aiemmin, ÄH kun vois vaan olla stressaamasta mahan kokoa ja muotoa... Mies kyllä sanoo että mulla ihana vaavi masu :)

Mir toivottavasti sullakin olo paranee pian, paljon voimia ja pullaa:)

Hyvä että sainin pikkunenkin parempi!:)

Eihän sitä kasvua itte niin huomaa ku sitä omaa napaa tuijottaa joka päivä :)

Mä päivittäin käym kattomas onko ninnu tai nepsu kirjottanu! Tytöt ilmottautukaa,alan jo huolestua:arghh:

Itte en oo ainakaan uusia huomannu ja aiemmatki näyttää pysyneen vaaleina vielä. Oon joka päivä masun käsitelly voiteilla estääkseni sitä. Varmaan tällä menolla tulee arvet selkeästi näkyviin. Uusista kun ei tiedä ku sen verran noita vanhoi että hankala uus tunnistaa.

Miulle ei oo ainakaan vielä tullu :) ja noin kerran viikkoon öljyyn masun sillä bio oililla :)

Se bio-oil haisee kyl niin voimakkaasti, et on jääny käyttämättä. Manteliöljyllä mennään toistaiseksi ilman arpia :)

Ittellä on aloe vera geeli käytössä masua varten.

Jotenkin nyt itsellä ahdistanu viime neuvolakäynnistä lähtien ettei se oma täti ollutkaan paikalla vaan oli tuuraaja. En tiedä oisko hän sen kummemmin kyselly tai oisko itelläkään tullu juteltua, mutta ehkä ois ollut aihetta vähän purkaa tätä omaa oloa sinne neuvolaan, mutta ku en tykänny siitä tuuraajasta ollenkaan. No neuvolalääkäri on parin viikon päästä niin jotenkin jo sitä odottaa. Tai voi se olla, että taas vaan ens viikon ultra jännittää, että mikä on tilanne tällä kertaa...

Aloe Eurasta luin et pitäis olla varovainen raskausaikana. Piti oikeen googlettaa ja löysin tämmöisen: http://askelterveyteen.com/aloe-vera-virkistava-ja-parantava-laakekasvi/
"Vältä aloe veran käyttöä raskauden ja imetyksen aikana. Tämän kasvin komponentit voivat saada aikaan vastavaikutuksia kohdussa, mikä voidaan liittää keskenmenoihin tai ennenaikaiseen syntymään. Alle 12-vuotiaiden lasten tulee myös välttää sen käyttämistä."

Tuo viittaa sisäiseen käyttöön aloe veran kanssa elikkä juomista ei suositella. Mutta on tiedän myös useita ihmisiä, jotka on pidempään juoneet aloe veraa ja sit tulleet raskaaksi ja jatkaneet aloe veran juomista, ja ilman mitään ongelmia. Mutta tuossakin keho jo tottunut siihen aloe veraan. Raskaana ja imetyksen aikana ei suositella ainakaan aloitettavaksi tuota juomaa :) Ulkoisessa käytössä ei ole mitään vaaraa kun voiteena läiskii iholle :)

Takaisin