Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
poodle, mulla sama tuon selän kanssa! Kuuluu aina tosi kuuluvasti naks naks alaselästä, kun öisin kääntää kylkeä (=pikemminkin könyää sängyssä maanjäristyksen lailla niin että molemmat meistä herää :grin).

Teillä joilla rauta-arvot alhaalla, niin suosittelisin kyl alottaa sen kuurin. Rautaa syödään siksi, että se kulettaa happea vauvalle paremmin. Jos arvot pääsee kovin alas tipahtaa, niin myös vauvalle kulkee vähemmän happea. Mies sanoi myös, että keskushermosto ei silloin vauvalla toimi niin hyvin. Kannattaa miettiä sitä vauvaakin tässä tilanteessa. Vaikka neuvolassa suhrautuvat tähän asiaan "löyhästi" niin ottaisin sen silti vakavasti. Heidän ei siellä niin tarvitse miettiä asioita lääketieteellisestä kulmasta. Mies joutuu joka päivä töissä tietämään kuinka esim veren mukana kulkee lääkkeet ja minne vaikuttaa. Eihän lääkärikään tiedä kuinka joku lääke toimii, he katsovat tietokannasta mitä määrätä johonkin vaivaan...
Rautaa ei esim tarvitse ottaa joka päivä vaan voi tehdä niinkuin itsekkin teen: otan silloin kun olo tuntuu väsyneeltä tms. Esim kaks päivää vain putkeen. Myös nuina välipäivinä on massu tyhjentyny hyvin. Mulla joka aamuinen kahvi kyllä pitää röörit auki.

Mahdollinen apu ummetukseen voi löytyä hirssistä. Se ei ole myös ihan tavallinen viljalaji, joten sitä vois ehkä kokeilla myös viljoja karttavat. Mä teen hirssihiutaleista puuroa oikeestaan melkein joka aamu ja se on (ainaki mun mielestä) tosi hyvää. Rautaa syöny koko raskauden ja alkuun ummetti mut kuidun (hirssi yms) lisäys auttoi nopeesti.

Toi selän naksuminen on kyll melko ilkeän kuuloista :( itteki siitä öisin kärsin ja pelottavan kuulosta.

Poodle, mä muuten kyllä taisin vetää ennen tuota pissanäytettä kompiaisia (karkkia) naamariin, kun pötköttelin ja luin ja ootin että neljä tuntia tulee täyteen... Jospa oliskin vaan siitä nuo plussat. Mulla on ens tiistaina joka tapauksessa se pakollinen sokerirasituskoe, että kaippa se sitten kertoo totuuden.

Mukkis, onneksi sulle ei ilmeisesti käynyt kuinkaan. Toivotaan, että kylkeenperuuttelija hoitaa vastuunsa.

Puhelimeen tuli viesti, että Matkahuollon paketti on noudettavissa lähimmästä Valintatalosta... Onkohan se meidän äippäpakkaus?! Jee! Pesin pyykin mukana eka kerran muutamia vauvanvaatteita, ja awww miten söpöiltä ne näyttää siinä kuivaustelineellä! :)

Vanhempainpäiväraha(sis. äitiysraha), äitiysavustus ja lapsilisä :)

No nyt oli tullu päätökset kelasta. lähettävät äippäpakkauksen 2 viikon sisään :) Ja jos täällä muita, ketkä mietti paljonko äitiysrahan ja vanhempainrahan vähimmäismäärä on, niin se on näkyviin 24,02€/päivä.

Uunipuuro tuloillaan, kerkeän käymään kaupassa hakemassa ison vauvapaketin (2 isoo kassillista vauvan vaatteita) ja sitten pääsenkin kotia tekemään karjalanpiirakoita ja heittämään karitsanpaistin uuniin :)

Alotin kans pitkästä pitkästä aikaa neulomaan ja kyllä, virkkaamaan ^_^ Empä ole mitään ohjeita katsellu, ulkomuistista koitan jotain tosta harjottelulangasta väkertää, tästä ekasta työstä piti tulla säärystimet, mut taitaaki tulla sellaset käsiin laitettavat säärystimet, ku tuli nii pienet ettei mahu jalkaan :D

Voimia teille kaikille! :)

Mulla toimi ennen raskautta minipillerit kuin unelma. Niillä luultavasti jatkan sitten vuodenvaihteen jälkeenkin.

Itsellä ois tuossa parikin neulonta- ja virkkaustyötä odottamassa valmistumista :)

Saa nähdä mitä selkä sanoo myöhemmin tuosta pikasiivousjumpasta, sain lattiatki mopattua :D

Hain nyt kuitenkin ens alkuun vaan Femifloria apteekista ja vagi-C:nkin varalle. Josko noilla tuoksut normalisoituisi. Ellei, niin ens viikolla lääkäriin. Tuskin se muutamasta päivästä on kii, jos lievää kuitenkin on?

Jeah 14 viikkoa ennää...tännään tuli äippäpakkaus...olipa ihania juttuja ja parantunu omasta mielestä viijen vuojen takaisesta. Säryt itellä vaan kovenee mut onneks pahoinvointi on jäänny pois ja saa syötyäkki. Yöt menee vähillä unilla joku tyyny systeemi pittää varmaan kehitellä et lonkat antaa nukkua. Mahan kans oonki kohta ongelmissa ku vielä pitäs olla muuan viikko harjottelussa ja sit vielä näyttöki läpäiatä...saapa nähä. Mut nautinnollista odotus aikaa kanssa kasvajille :-) on tää silti ihunaa vaikka särkyä ja vikkaa onki joka puolella

Oi voi,onpa pieni tuo äippäraha :O kun tällähetkellä saan n.32e päivä....

Onko kenelläkään muuten kokemusta, että ois saanu Kelalta tuota ennakonpidätysprosenttia pienennettyä? Ku nythän ne pidättää siitä sen 20%.

Saini sun pitää hakea verottajalta muutos verokortti! Olen senkin oppinut kantapään kautta... Itsekin pitäis se hakea kun tässä muutama parempi kk tulossa niin ei tule sitten kamalasti mätkyjä:)

Hirni kyllähän niistäkin vähistä verot peritään, lapsilisä (ainakin toistaiseksi) on verotonta...

Täällä kaikki tämän talouden naiset kipeenä myös allekirjoittanut:( onneksi mies kotona!

Takaisin