Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho! Miksihän ne sen on muuttaneet.. parisen vuotta sit kyll oli postiin viel

Wild se tarvii valtakirjan, mä googletin matkahuolto valtakirja ja oli eka osuma, en sitä matkahuollon sivulta löytänyt:/

Muistaakseni se painaa jonkin verran ja mulla selkä tohjona niin se saa olla hyödyksi, onhan sillekin siellä jotain pientä;) vaikka roskiin se varmaan ne "ilmapallot" heittää :D

Kuluttajalle ny ei ainakaan minusta matkahuolto oo halvempi ollu. Tiiä sit onko niillä joku diili sovittuna...

Meillä mies viimeksi naureskeli niille "ilmapalloille" että onko tää Kelan vinkki että lopettakaa lisääntyminen :D

Joo siis kyllä kuluttajalle taitaa posti olla halvempi kun matkahuolto... Tiedä jos joku suuruus sopimus kun varmaankin noita laatikoita saa rahdata aikalailla vuosittain :)

Meilläkin "ilmapallot" hävis kuvioista noin 1kk seurustelun aloituksen jälkeen eli joskus vuonna 2009 kun mie alotin pillerit... Halvenpaakin oli syyä nappeja ;)

Asiasta kukkapurkkiin taas... Onko kenelläkään kokemusta tuosta Carriwellin saumattomasta vatsatuesta? Onko hyvä? Ku se ois halvempi ku tuo Anita tukivyö, mikä on tuon lähiputiikin toinen tukivyö -mahdollisuus.

Saini mulla se ja hyvä ja tukeva on:)
Mulla oli aikasemmin cantaloopin tukivyö ja sekin ihan ok ainut vaan että selkämys rullaantui loppuraskaudessa kun oli jo venynyt!
Suosittelen siis ennemmin carriwellin vyötä:)

Eipä noilla "ilmapalloilla" oo vähään aikaan tarttenu onneksi leikkiä :) Pillereihinkin jäi kammo viimeisimmän ehkäisyrumban jälkeen, toisin sanoen vetivät kropan niin sekaisin, että huh huh..

Mulla oli edellisen jälkeen hormoonikierukka ja vuosin sen vuoden mitä se mulla oli, en suosittele!
Sen jälkeen söin muutamaan kk minipillereitä ja sitten ruvettiin yrittämään... Katsotaan mitä tän jälkeen käytetään vai olisi aika vähän pysyvämmälle ratkaisulle :/

Miulle kyllä sopi pillerit hyvin :) ilman pillereitä menkat kesti aina kaks vko tai kolme vko ni e-neuvolasta suosittelivat ihan sellasia pillereitä että ei oo menkkoja ollenkaan. Kuulemma silleen parempi kuin että jatkuva vuoto... Voi olla että siksi pillerien lopettamisen jälkeen yli vuosi yritettiin tätä pientä :)

Mulla oli meiän ekan raskauden jälkeen (päättyi km) alkuun ihan yhdistelmäpillerit ja sit vaihdoin siihen kapseliin joka laittoi kropan niin sekaisin että vuosin jatkuvasti. Lääkärit ei ottaneet sitä pois ennen ku oli 6kk ollu ku kuulemma se on sopiva testausaika että passaako. Sen jälkeen oli minipillerit sit ja sama rumba jatkui edelleen. Sit suostuivat vaihtaa takas yhdistelmiin, mutta kroppa oli niin sekaisin että nekään saaneet vuotoja lakkaamaan muuten kuin muutamaksi päiväksi. Sit lopetin pillerit ihan kokonaan ku päätettiin, että ny saa riittää ja muksu saa tulla jos on tullakseen. Sit menikin 8kk ennen kuin kroppa alkoi olla normaalilla mallilla ja sit tärppäsikin ensimmäisen kanssa ja tuossa se yrittää kertoa että ois päikkäriaika <3
Kattoo miten tän jälkeen. Mies ainakin jossain vaiheessa sanoi, että kolmaskin vois tulla, mutta tää raskaus ollut nyt vaivaisempi kuin edellinen ja enemmän huolta niin mietti jo että ei hänellä mieli kestä enempää :D Katsotaan... :)

Mä oon hylännyt hormonaalisen ehkäisyn tuossa pari vuotta sitten enkä ikinä palaa takaisin. Kaiken maailman haittaa niistä oli ja laittoi pidemmällä käytöllä kropan kyllä ihan sekaisin :/ Ja kaikki se mitä niistä on saanut lukea niin ei kiitos enää koskaan :) Kumipukuja en välitä myöskään käyttää niin kuin ei mieskään.. Onnekseni löysin vuosi sitten lady-compin! Ihan loistava ostos :) On siis tällainen hedelmällisyystietokone, netistä löytyy lisää tietoa jos kiinnostaa. Jenkeissähän jo varsin yleinen, Suomessa ei ole niin vielä yleistynyt. Mutta toivottavasti yleistyy kun ihmiset kuulee positiivisia kokemuksia! :)

Täälläkin on noussut paino lähemmäs 10kg, tosin olin ennen raskautta suht pitkään sairaana ja laihduin joten ajattelin että kiloja varmaan tulee.

"Kiva" kuulla että muillakin on painetta alhaalla, vähän jo säikähdin että mitäs tää on. Esikoisen raskaus sujui mulla aika vaivatta, nyt sitten panikoin joka kolotusta.. :D

Takaisin