Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemina oletko kokeillu maitohappobakteereita avuksi? Tai toista vitamiinivalmistetta?

Ja varmaan etukäteen riittää jos yhden tai kaks pulloa hommaa varuiksi. Niillä pääsee alkuun ja saa sit sen jälkeen hommata lisää ku näkee miten homma lähtee sujuu :) meillä ollut Nuk:n leveäkaulaiset pullot käytössä.

Hilla, niiden britaxit go next -vaunujen rengasleveys on isompi ku emmaljungissa, vaikka muuten tosiaan on paljon sirommat :(

saini en oo kokeillu.. en vaan halua "tuhlata" enempää rahoja vitamiineihin kun arvot on muuten kohillaa :D ostan pelkän d vitamiinin apteekista ja sillä sitten mennään loppu aika. Mitäköhä kokoa tuttipullot pitäis olla? oon niin noviisi näis asioissa... katoin et täällä https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Tarjoukset.html olis nyt hyviä tarjouksia..

Meillä oli yks 250ml ja 120ml pullot. Ihan varuiks ostettiin. Ei käytetty kuin jos tyttö oli hoidossa mummolassa (olin lypsäny pulloo). Muuten imetin 1v 2kk asti. Nytkin en osta enempää. Uudet tutit ostan mutta pullot menee samat. Ja jos hyvä tuuri käy niin nytkään ei pulloteta vaan imetän.

Kyl 2 pulloo riittää alkuun. Jos haluu pelata varman päälle, ni isommat on myöhemmin parempia, joten niitä sitten. Aventit on mun lemppareita, mut eiköhän kaikki pullot oo ihan hyviä. En oo vaa koskaa saanu aventteja vuotamaan, joten vähiten sottaavia :D

Aika jänniä juu nuo fb-ryhmät. Mua on hiukan naurattanut, kun joulukuisille on olemassa vähintään neljä (vai viisi?) eri ryhmää, joista osa on jo salaisia. Sitten niissä jotkut on sitä mieltä, että ryhmään ei pitäisi hyväksyä enempää, kuin vaikka esimerkiksi 40 jäsentä, koska muuten ei voi jakaa sinne henkilökohtaisia juttuja. Sitten yleisön painostuksesta adminit lakkaa hyväksymästä uusia ja muuttaa ryhmänsä salaiseksi. Mutta kun ryhmän jäsenet ovat kuitenkin alunperin toisilleen ihan ventovieraita, eikö se ole niiden henkilökohtaisten asioiden jakamisen kannalta aivan sama näkyvätkö ne postaukset 40 vai 140 ventovieraalle? Käykö nää ihmiset, jotka on yksityisyydestään huolissaan, sitten stalkkaamassa jokaisen ryhmäläisen profiilit ja kaverit, vai mikä siinä on ideana? Isommassa ryhmässä olis musta helpompaa löytää vaikka muita lähellä asuvia tai samanikäisiä jne, enkä kyllä itse jakais 40 hengen ryhmässä kovinkaan montaa sellaista asiaa, mitä en voisi sitten julkisestikin sanoa.

Täällä vauvalla kaikki kunnossa. Veri mikä tuli pissillä käynnin yhteydessä pyyhkiessä, tuli juurikin pissan mukana. Eli aika uskomatonta, että mulle on määrätty jo 4 kertaa antibiootit pissitulehukseen, otettu bakteerivljelmät, yms. että löydettäis oikee antibiootti, ja nyt mulla alotettiin estolääkityskin viikko sitten? niin eivät ole tk:ssa onnistuneet yhtä pissatulehusta multa hoitamaan asianmukaisesti pois, vaan nyt tulehus vissii noussu munuaisii asti, nii tulee verta pississä ja supistelee sen takia. Huomenna taas tk:hon testeihin yms yms. kyllä pännii :(

Noh, täällä jäätiin sit jokaisesta mittauksesta kiinni sokerirasituksessa. Paastoarvo oli hilkulla, mut loput meni räikeesti yli. :( Noh, torstaina radineuvolaan ja lähetteen äippäpolille saan. Oon nyt jo refluksiruokavaliolla ja sit vielä siihen noi sokerit, kohta en voi syödä mitään. Vituttaa, itkettää :'(

Catherine eikä :(
Mut ihan mielenkiinnosta ni mimmonen on refluksiruokavalio? Ittellä kans epäity jo ennen raskautta kyseistä ongelmaa..

Lilith, onneksi vaavilla kaikki hyvin :) Onko kukaan maininnu että mikä bakteeri siellä pissateillä riehuu kun noin äkäinen bakteeri on? Itsellä pissatulehduskierre alkoi juhannuksen jälkeen ja kolmisen viikkoa sit aloitin estolääkityksen. Ei suostu pysymään pois. Mutta itsellä tuo bakteeri on tuo streptokokki agalactiae joka kuulemma kuuluu joidenkin naisten normiflooraan, mutta sit raskausaikana villiintyy. Ja siin mielessä viheläinen bakteeri vielä että voi olla oireettomanakin, itsellä ei pissatulehdukset oikein oo koskaan kunnolla ittestään ilmoittaneet vaan sit ku oireet tullu niin ollutkin jo antibiootilla kiire ja kerran ollu melkein munuaisissakin. Toivottavasti sinullakin saisivat sen hallintaan.

Jemina ootko kokeillut kasviperäisiä tms luonnollisia vitamiineja? Käsittääkseni apteekista saa synteettisiä vitamiineja ja esim solgarilla on kasviperäisiä valmisteita. Mulla on käytössä joku prenatal nutrients monivitamiini ja on kyllä hyvä. Tosin nyt on väsymys sitä luokkaa että rautaa pitäis kai ottaa taas lisäkuuri. Tai sit menee ihan valvomisen piikkiin.

Kiitti vinkist Nannuska. Tosiaan koko pvän kesti masu kipu :( nyt oon rajannu tuttipullot kahteen vaihtoehtoon.. avent tai ainu.. :D vaikeita päätöksiä

Mä ajattelin kans niin, että etukäteen en osta kuin pari tuttipulloa ja pari tuttia. Ostaa sitten lisää, jos tarvetta ilmenee.

Takaisin