Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä mulla tulee tänään tasan kaks viikkoa kun vein hakemukset kelalle. Siellä luki että käsittelyaika on kaks viikkoa eli tässä lähipäivinä pitäis päätös olla valmis. Eikä mitään hajua, et kauanko pakkauksen tulo sit kestää yuosta päätöksestä. Kyl se sieltä tulee kuitenki :)

Joo ja tosiaan tuntuu että napa repee, kunhan ei vaan pullahtais. Onneks omaan melko syvän navan. :D

Mä sain pakkauksen viikko siitä, kun olin lähettänyt hakemuksen. Näissä käsittelyissä on varmaan paikkakuntakohtaisia eroja.

Mä tulin just lääkäriltä ja sairasloma jatkuu supparit ja selkä vihottelee. No pitää vaan mennä päivä kerrallaan ja muistaa ottaa rauhassa. Niin jo odotan joulukuuta ja sitä että saa nyytin kainaloon.

Tavallaan lohdullista lukea, että en ole yksin tämän väsymyksen kanssa. Muilla on samoja uniongelmia. Ehkä en ihan hullu olekaan.

Lääkäri kirjotti pari vkoa saikkua! Kun sanoin mieluummin lepäileväni kuin syöväni unilääkkeitä. Teki sitten onneksi vielä sisätutkimuksen, josta selvisi emätintulehdus. Otatti myös crp:n tms ja tulehdusarvot oli 36. En tiedä onko se paljon vai vähän mutta koholla kuitenkin lääkärin mukaan. Nyt pitää olla neljä tuntia kusematta, sitte kusta purkkiin ja alottaa pissatulehusantibiootitkin. Aika haastavaa ku kusen muuten yölläki tunnin välein

Metsäläinen et sä hullu ole, hienoa että sait saikkua ja pääset lepäämään! Vielä kun saat tulehduksen pois niin olosi helpottuisi kaikinpuolin!

Muistakseni crp koholla jos yli 19, mutta korjatkaa jos pahasti väärässä :)

Saat tehä töitä vaikka 24/7 eikä se vähennä äp-rahaa.. Saat jokatapauksessa saman verran äp-rahaa ku saat minimiä. Ite olin vauvan ollessa 3-9kk töissä 3pv viikossa lapset mukana. Palkka oli pelkkää plussaa ku ei vähentäny äp-rahaa :)

Jes kiitos tiedosta!! Mahtava kuulla :) Ei tarvii enää sitäkään miettiä et vain sunnuntaisin voisi tehdä :)

Tsemppiä kovasti teille ketkä painitte uniongelmien kanssa :( ❤️ Mä en itse osaa kuvitella miten raskasta tuo on, mulla saattaa välillä olla huonounisia öitä mutta yleensä nukun yhteen putkeen koko yön enkä edes vessaan herää. Ei tulisi kyllä ikinä mieleenkään oman helpon raskauden takia vähätellä muiden oireita, enemmänkin koen syyllisyyttä siitä että miksi minut päästetään näin helpolla ja joillekin kasaantuu sitten kauheasti inhottavia oireita :/
Mulla Wildis myös tuntuu että napa repeää! On tosi kipeä välillä ja varsinkin jos napakorua pidän niin auts.. Musta tuntuu et vaikka mulla on tosi syvä napa niin tää pullahtaa ulos jossain vaiheessa kun on alkanut näyttää jo merkkejä siitä. En halua! :D
Tänään oli vauva sovelluksessa kyseinen teksti. Aika sopivaan saumaan kun just oon ihmetellyt kun oon nähny niin outoja unia viime öinä! Jotain lapsuuden ja nuoruuden ihastuksia pyöriny niissä, ja ne on vannonut mulle ikuista rakkauttaan :D Huhhu.. Vähä taitaa olla pää sekaisin ja hormonit hyrrää kun tulee jotain tommosia ihmisiä uniin ketä ei ole edes vuosiin miettinyt. Unet on kyllä jännä juttu! ImageUploadedByVau Foorumi1441012909.757393.jpg

f5d693f1c5973a5b4a5cc8dea63c6008

Rakas ihana hirveä koiramme oli järkänny yllärin kun tulin kotia tänään. Kaks tuntii oltiin poissa. Kyllä itkettää ja suoraan sanoen vituttaa. Olin neulonut ja neulomassa vauvalle juttuja ja alottanutkin jo ja langat oli kaupasta jota ei meiän kylällä ole joten kaikki meni siinä. Oli sitten repinyt vessapaperinkin (varmaan jostain makkarista löytäny kun vessan ovi oli kiinni)... Koiralla ollu aiemminki tapana sohvapöydältä hajottaa esim kyniä kumeja yms. Oon pyrkiny korjaamaan kaiken piiloon ja sulkemaan ovet. Mutta aina ei voi muistaa kaikkea. Huipuinta tässä on se että langat oli suljetussa neulonta laatikossa ja koira on sen avannut. Leivät oli varastanut pöydältä (ikinä ennen ei oo keittiön tasoilta mitään vienyt)... Pelottaa kun on tuommonen avohyllykkö tvtasona jossa miun kaikkia rakkaita koriste-esineitä ja kirjoja. Näinköhän pitää tuokin hylly vaan kylmän viileesti tyhjentää ettei ens kerran oo ne syötynä. :( kyllä ärsyttää!!!!!!!

Ps. Tarkkasilmäset ehkä huomaa aivan sohvan nurkassa oon palmunki nostanu pinnatuolille ja näin saanut aidat sille ettei sitä pääse tuhoamaan... Kaikenlaisia virityksiä sitä onkin.. Mietityttää vaan mites sitten kun on vauva :( ja vauvan tavarat :(

Hirni meillä myös arkipäivää tuollanen patenttien teko. Näädät on kans kovia sotkemaan ja työntelee asioita tasoilta alas. Ne ei kuitenkaan järsi tms..

Hirni teillähä on siellä kotona melkonen täystuho :D
Taitaa olla pentu vielä kyseessä? Kyllä se siitä sit ku vähä tulee ikää ni rauhottuu :)

Äippä x 3. Juu siis oom koitttanu ottaa vitaminiia aamupalan,lounaan,päivällisen,iltapalan yms jälkeen ja aina vaan kivut.. ei vaim sovi. Jouduin lähtee töistä kotiin.. vituttaa.. mut hei kuinka monta tuttipulloa pitäis ostaa ja millasii??Tarkoitus olisi imettää mut ei siis mitää hajua paljonko tarviii niitä!

Hirni aikoinaan kun meidän koira oli siinä vuoden tienoilla miehentyössä olo aikana (8h) syönyt puolet sohvasta, kaukosäätimen, sohvatyynyn, villaisen huovan ja jalkalampusta syönyt johdon kahtia( lamppu oli siis seinässä, ihme että koira elossa) ruokaa kyllä kipossa oli mutta hänelle ei kelvannut, ennemmin veti olkkarin sileäksi! Kyllä siitä oli nauru kaukana kun siitä kuvan päivävapailla ollessani sain... Ei kyllä sen koommin ole mitään tuhonnut että olisko saanut tarpeeksi tuntuvan iskun siitä johdosta että oppi kerrasta:)

Jemina meillä on aventin tuttipulloa 6kpl mutta meillä myös pullo vauvoja 2-3kk edespäin:)

Takaisin