Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kesti eka synnytys alle 7h, toka alle 2h (kylläkin osittain käynnistetty, mielestäni kesto oli 3pv) Tästä aion pyytää kalvojen puhkasua/oksitosiinia heti jos supistukset uhkaa hiipua.

Täällä vaivaa väsymys... Huoh. Toista yötä putkeen taaas valvon. En saa nukuttua ja skitsoan ihan naurettavista pienistä asioista ja häpeän ja syyllistän sitten itseäni skitsoilustani. Itkeny niin, että naamaan sattuu ja päätä särkee.Vauvaparka potkii koko ajan ihan paiseessa. Aistii selvästi, että äipällä meinaa mennä kuppi jatkuvasti nurin. Alamasua myös kiristelee, selkää särkee sekä ristiselästä että kylkiluitten kohalta vannemaisesti koko kehon ympäri. Pe-la yönä valvoin nivelsärkyjen takia, mutta kun ei tarvinnu la aamuna mennä töihin sain nukuttua kaheksaan aamuyöstä.

Kauhee valitus. Anteeksi. Jotenki tuntuu että en jaksa töihinkään näin väsyneenä mennä... Pitäs varmaan käyä lääkärissä jos antas leposaikkua?

Muokattu viimeksi:
Lopetin noi äitiysmultivitamiinit jo alussa, silloisen pahoinvoinnin ja vatsakivun takia. Nyt neuvolas sanottii et koita syödä niit taas.. mäpä söin ja nyt sitä istutaan pöntöllä nii hiton kipeä maha ja töihim pitäis lähteä :( tuleeko kellekkää muulle kipeäks? Ite siis syöm sitä mamaa...

Mä oon kans nukkunut huonosti :( Melkein toivon, että keskiviikon äitipolikäynnillä kirjoittaisivat verenpaineen takia saikkua. Vaikka en tietenkään toivo, että verenpaineet koholla, kun ei oo hyvä vauvalle. Jotenkin vaan tuleva viikko väsyttää jo valmiiksi: opetuksen lisäksi 6 tuntia koulutusta, 2 tuntia kokouksia ja vanhempainilta. Ja kun tässä työssä (ekaluokan ope) ei oo yhtään taukoa koulupäivän aikana :( Anteeksi valivalivali, mulla on hyvä työ jne, nyt ei vaan jaksais...

Täällä ois tunnin päästä luvassa herkuttelua eli sokerirasitus... Yök. Nyt jo kauhee nälkä, vaikka tankkasin kyl ihan hyvän iltapalan ennen paastoa. Mies oli ihan kauhistunu kun selitin tarkasti mikä tämmönen testi on. :D Mutta kyllä tästä(kin) selvitään!

Täällä myös jotenkin tosi raihnainen olo. Joka paikkaan särkee, kolottaa ja päätäkin juimii.
Muutenkin jo nyt valas olo kun vatsaa kiristää ja tyyppi muksii kylkiluitten alle. Kaamea olo. Puuh. Ja kohta töihin vaikka univelka riepoo.
Eiks keskiraskauden pitäny olla helppoa ja mukavaa? !
Kuka tai missä noit raskausajan hierontoja tekee?
Voimia kaikille epämiellyttävien oireiden kanssa kärvisteleville :Heartpink

Nannuska niin piti olla, täälläkin väsynyt äippä, meen oikeaan aikaan (ennen 22) nukkumaan, pyörin sängyssä sinne puolille öin ja ylös 6.30-7 siihen väliin löytyy 2-4 vessa keikkaa tai muuta herätystä, tosiaan selkäreistaa, sokerit heittää häränpyllyä, itkettää ja muutenkin tasainen väsymys vitutus:(

Tämä saa olla tämän talouden viimeinen raskaus kun tuntuu että mun kroppa repeää liitoksistaan (no onhan tämä 6 raskaus 5 vuoden sisään:D) innolla odotan joulukuuta että saa kroppansa itselleni! Raskaana oli kyllä NIIN paljon raskaampaa kuin vauva aika! Miettinyt pitäiskö neuvolasta pyytää nukahtamista lääkettä että ei tarviis pyöriä sängyssä:/ ?

Tässä sitten täältäkin valitus virsi, anteeksi! Ja voimia teille kaikille<3

Mukkis ja darkmint kylläpä te olette nopeita vauvan tekijöitä :)

Jemina tuli mieleen että otatko vitamiinit tyhjään vatsaan? Se saattaa aiheuttaa olotiloja?

Catherine tsemppiä rasitukseen:)

Lilith mitäs sulle? Kaikki ok?

Entäs Ninnu, mikäs sulla tilanne?

Suunnattoman väsynyt äippä 26+4

Äippäx3 toivon että munkin kohdalla helpottas tää tunne- ja uupumussirkus jahka pieni syntynyt. Vituttaa sekin, kun perjantaina yks työkaveriäiti puhu raskausajan valittajista ihan alakanttiin ja edusti itse siis niitä, joita eibraskausaikana vaivaa mikään fyysinen eikä varsinkaan psyykkinen vaiva... Jotenkin takerrun nyt tuommosiinki vaikka pitäs tajuta antaa olla ihan omassa arvossaab.

Ninnun kuulumisia itsekin yöllä yritim selailla. Miten Ninnulla menee?

Sain tk lääkärin 9:20. Purskahin siinäki itkuun aikaa varatessani... Ja miehelle en uskaltanu sanua oikeen mitään etten pillaha tyhjästä märyään. Se lähtiki jo viikon työkeikalle. Nyt hävettää eilinen rähjäämiseni sille reppanalle.. Eihän se kohta mua kestä ku oon tämmönen sekopää...

Mie kans purkauduin miehelleni muutama yö takaperin... Ja aloin itkee ja sithän siitä itkusta ei meinannu tulla loppua ollenkaan,muutaman tunnin valvotin sitten miestäkin keskellä yötä kun purkauduin ja vollotin :( miulla on 10 neuvola :) joskohan sais sen raskaustodistuksen :)

Onko teillä muilla napa kipee? Mulla on ihan sikakipee napa.. Ai helvetti :D

Tuntuu, että monilla väsymys tällä hetkelle vaivana, kuten täälläkin. Useampi viikko mennyt muutama tunti hereillä keskellä yötä. Aamusta ja illasta saanut kyllä jotenkin nukuttua. Olin aluksi innoissani, että työt jatkuu marraskuulle asti, mut nyt odotan kauhuissani seuraavaa työrupeamaa vapaiden jälkeen tän väsymyksen takia. Väsymys saa kaikki asiat tuntumaan vaikeammilta ja isommilta kuin ne oikeasti on.

Jaksamisia kaikille ja etenkin niille joilla on jo lapsia hoidottavana kotona, ei varmasti helppo yhdistelmä. Ja Metsäläinen kuulostaa siltä, että todellaki tarvitset lepoa tai kohta olet burnoutin puolella.

Maha alkoi taas viime yönä kipuileen vessakäynnin jälkeen ja vähän aikaan mietin yöllä, että lähden Taysiin tarkistuttaa tilanteen. Mut syöminen, hetken liikkuminen ja panadol auttoi :) Mies on nyt huolesta sekaisin ja määräsi mut koko päiväksi lepoon, vaikka piti lähtee palauttaan vanhan kämpän avaimia nyt jo päiväsellä.

Ekals wild jos sun napa kohta pamahtaa ulos mahasta :D

Metsäläinen toivottavasti saat levättyä ja samoi kaikki muutkin väsyneet mamat!
Muakin ärsyttää nämä ketkä väheksyy toisen oloa, periaatteella jos mua ei väsyttänyt tms raskaana niin ei suakaan voi:( jokainen kun on erilainen ja kokee odotuksen erilailla!
Toivon että me kaikki saadaan helpot vaavit että saadaan lepiä kun pikkuiset syntyy!

Kuten aikaisemmin sanonut että mä inhoan raskaana oloa mutta rakastan sitä tunnetta kun saa oman pienen syliin! Ainut ihana raskaudessa on ultrat ja pienen potkut (jotka välillä kyllä ärsyttää kun yrittää nukkua mutta muksu pistää parastaan rakkoon tai kohdunkaulan yläpäähän :))

Väsymystä täälläkin havaittavissa. Vielä suht ok saanu nukuttua mutta päikkärit on pakko ottaa, muuten tuntuu että verenpaineet alkaa nousta :/

Paljon juttua ollut teillä :)

Me kävimme ostamassa kesälomareissun ohessa emmaljungan cream leatherette city cross yhdistelmävaunut <3 Niihin hommataan esikoiselle sisaristuin/seisomalauta tai molemmat. Meidän talossa tosi pieni hissi joten täytyy aina vaunut ja rattaat sen mukaan katsoa. Esikoisen vaunut mahtui vain kun nosti heittoaisan ylös. Scooterit hommattiin sit rattaiksi kun pystyi rattaita alkaa käyttämään.

Sokerirasituksessa istun. Tosi tylsää istua sairaiden keskellä. Varmaan jonkun tartunnan saan ku moni köhii yms.

Öisin ei enää tule uni. Unirytmi on nyt kuukauden ollut että esikoista nukuttaessa torkahdan itsekin n. tunniksi. Sit herään virkeänä. Aamuyöllä saan taas unen joskus 3-4 aikaan ja nukun johonkin 6-7 yleensä. Joskus jopa 8 asti :D

Kauheat iskias ja liitoskivut kans. Onneksi ei ole enää supistellut pahasti. Täytyy vain olla liikkumatta liikaa yms. Kauppakierros jo aiheuttaa supistelua.

Tsemppiä kaikille väsymyksen kanssa kamppaileville!

Sokerirasitus oli ja meni, ei tullu huono olo onneksi. Ehdin katsomaan kokonaisen elokuvan siinä odotellessa :D Nyt vaan toivotaan parasta, et ois arvot kunnossa.

Mä laitoin 15.8 hakemukset ja liitteet kelalle, viime viikolla laitoin taas raskaustod. Kelalle eikä mitään ole kuulunut äippäboxista:(

Tata tsemppiä rasitukseen toivottavasti et saa tautia!

Anders hauskaa matkaa:)

Täällä kanssa viime viikon väsymystä pukannut ja miekkonen huomioi katsoen vähän pidempään viipeltäjävaavimme perään huolimatta siitä että kahta työtä pakertanut niin sain sitten pitkän rentouttavan suihkuhetken niin johan virkisti :) viikonloppuna sain sitten energisenä tehtyä kodin suursiivouksen ja ilahdutettua kultaa leipomalla mansikkajuustokakun töihin jossa hänellä tänään viimeinen päivä ennen isyysvapaapätkän pitoa :)

Takaisin